اخبار خودرو جهان
فولکس واگن و مرسدس بنز در جایگاه های بعدی!

بی وای دی BYD سومین خودروساز ارزشمند دنیا شد

یکشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی BYD ارزشمندترین خودروساز

جدیدترین رنکینگ ارزش بازار خودروسازان جهانی منتشر شده و این در حالیست که جایگاه بسیاری از خودروسازان جهان در این رتبه بندی بدون تغییر باقی مانده است. اما بزرگترین خبر در خصوص این رتبه بندی جدید ارزش بازار خودروسازان در 2022 این بوده که شرکت خودروسازی بی وای دی BYD چین توانسته غول خودروسازی جهان یعنی گروه فولکس واگن را پشت سر بگذارد و رتبه سومین شرکت خودروسازی بزرگ را از نظر ارزش بازار کسب کند.

به گزارش خودرونویس، جای تعجب ندارد که غول الکتریکی ساز آمریکا یعنی شرکت خودروسازی تسلا همچنان با ارزش ترین شرکت خودروسازی در جهان با ارزش بازار 741 میلیارد دلار باشد. نکته جالب اینجاست که فاصله بسیار زیادی میان ارزش بازار تسلا با تویوتا که جایگاه دوم رتبه بندی ارزشمندترین خودروسازان جهان را به خود اختصاص داده وجود دارد. ارزش بازار تویوتا حدود 228 میلیارد دلار تخمین زده شده که تقریبا تنها 30 درصد کل ارزش بازار تسلا است!

بی وای دی BYD ارزشمندترین خودروساز

شرکت خودروساز چینی بی وای دی BYD با ارزش بازار 127 میلیارد دلار موفق شد که فولکس واگن را پشت سر بگذارد و جایگاه سوم در رتبه بندی ارزشمندترین خودروسازان جهان از نظر ارزش بازار را به خود اختصاص دهد. جایگاه چهارم و پنجم نیز در رنکینگ ارزشمندترین خودروسازان جهان به ترتیب به فولکس واگن و مرسدس بنز رسید. همچنین گروه خودروسازی ب ام و، جنرال موتورز، فورد، استلانتیس و هوندا هم به ترتیب از رتبه 6 تا دهم با ارزشترین خودروسازان جهان از نظر ارزش بازار در سال 2022 هستند.

بی وای دی BYD چین یک شرکت انرژی بوده که شباهت های زیادی به تسلا دارد و پیش از غلبه بر فولکس واگن از نظر ارزش بازار، روند رو به رشد بسیار سریعی داشت و عملکرد فوق العاده ای از خود در بازارهای مختلف جهانی نشان داده است. بی وای دی BYD در اقدامی بی سابقه در سوم آپریل اعلام کرد که تولید خودروهای بنزینی را متوقف کرده و این موضوع سبب شده که بی وای دی اولین خودروساز سنتی دنیا باشد که برای همیشه و به طور کامل تولید خودروهای درونسوز را متوقف کرده و تنها به تولید خودروهای الکتریکی و برقی پرداخته است.

بی وای دی BYD ارزشمندترین خودروساز

آمار فروش بی وای دی BYD در سال 2022

بر اساس آمار فروش منتشر شده توسط بی وای دی BYD، این خودروساز چینی بین ماه ژانویه تا می موفق به فروش 504 هزار خودروی سواری الکتریکی یا الکتریکی سازی شده که 114 هزار دستگاه از این آمار تنها در ماه می به ثبت رسیده است. شاید این آمار نسبت به کل فروش گروه خودروسازی فولکس واگن در همین دوره زمانی ناچیز به نظر برسد، ولی اگر فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی را در نظر بگیرید متوجه می شوید که بی وای دی BYD موفقیت بیشتری نسبت به محصولات فولکس واگن ID در همین زمان مشابه داشته است.

بی وای دی BYD ارزشمندترین خودروساز

در حالیکه افزایش تیراژ تولید بی وای دی BYD نقش مهمی در افزایش ارزش بازار و قیمت سهام این شرکت داشته، ولی بد نیست بدانید که تنها عامل موثر نبوده است. شرکت خودروسازی بی وای دی BYD سرمایه گذاری های مشترک دیگری در زمینه تولید قطعات تلفن همراه و مونتاژ آن و واحدهای قابل شارژ و تولید انرژی الکتریکی انجام داده که به رشد ارزش سهام و بازار این برند چینی کمک زیادی کرده اند.

در حال حاضر بی وای دی تنها خودروساز چینی بوده که موفق شده در بین 10 خودروساز بزرگ جهان از نظر ارزش سهام و ارزش بازار حضور پیدا کند. دیگر خودروسازان جدید چینی اعم از لی اتو Li Auto، نیو Nio و ایکس پنگ هم عملکرد خوبی داشته اند، ولی اصلا نتوانسته اند به موفقیتی مشابه با بی وای دی BYD در بازارهای جهانی از جمله آمریکا دست پیدا کنند

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟