به گزارش خودرونویس، ظاهر آشنای ID.5 به این دلیل بوده که تمام ساختار و پلتفرم این کراس اوور الکتریکی با ID.4 مشترک است. هر دو خودرو فاصله بین دو محور و طول کلی یکسانی دارند. تنها تفاوت اصلی اینجاست که فولکس واگن ID.5 استایلی کوپه شکل دارد و شیب سقف در قسمت انتهایی بیشتر بوده که باعث شده از استایل ظاهری سنتی و ساده تر ID.4 مقداری فاصله بگیرد.

نمای عقب فولکس واگن ID.5

مشخصات فنی فولکس واگن ID.5

در حالی که فولکس واگن ID.5 هم روی پلتفرم ماژولار MEB توسعه یافته، یک کپی تمام عیار از ID.4 با استایل کوپه شده محسوب نمی شود. برخلاف ID.4، در فولکس واگن ID.5 شاهد نصب تنها پک باتری 77 کیلووات ساعتی هستیم. این خودرو در سه نخسه ID.5 پرو، ID.5 پرو پرفورمنس و ID.5 GTX عرضه شده که هر سه مشخصات فنی متفاوتی از یکدیگر دارند.

نمای جانبی فولکس واگن ID.5

نسخه پرو و پرو پرفورمنس فولکس واگن ID.5 از پیشرانه الکتریکی روی اکسل عقب بهره گرفته که نسخه ID.5 پرو قادر به تولید 171 اسب بخار قدرت بوده که طی 10.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. نسخه پرو پرفورمنس این خودرو قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت بوده و طی 8.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 160 کیلومتر بر ساعت است. نسخه ID.5 GTX از دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بهره می برد که قادر به تولید 295 اسب بخار قدرت بوده به موجب آن باعث شده این کراس اوور الکتریکی طی 6.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت است.

فولکس واگن ID.5

فولکس واگن اظهار کرده که نسخه پرو پرفورمنس ID.5 قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 520 کیلومتر را طی کند. نسخه GTX به دلیل پیشرانه های قدرتمندتر مسافت کمتری را طی می کند و در حالت فول شارژ 480 کیلومتر مسافت را می پیماید. یکی از دلایل مسافت قابل پیمایش زیاد، ضریب مقاومت هوای خوب 0.26 فولکس ID.5 است که 0.2 نسبت به ID.4 بهتر شده است. البته افزایش شیب سقف حجم فضای بار این خودرو را نسبت به ID.4 کاهش داده و حال در حالتی که همه صندلی ها در جای خود باشند، 550 لیتر فضای بار در دسترس بوده و در حالتی که صندلی های ردیف دوم را بخوابانید، حجم فضای بار به 1561 لیتر افزایش می یابد.

کابین فولکس واگن ID.5

درون کابین فولکس واگن ID.5 طراحی مشابهی با ID.4 دیده می شود و دقیقا از همان نمایشگر مالتی مدیا و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان استفاده شده است. نسخه GTX دارای صندلی هایی چرمی سوراخدار بوده که شکیل تر و لوکستر از سایر مدلهاست.

منبع Motor1
5 از 2 رای