به گزارش خودرونویس، بی وای دی یوآن BYD Yuan پلاس روی پلتفرم E 3.0 این خودروساز چینی توسعه یافته که نکته مهم در خصوص آن، سازگاری با ساختار شارژ 800 ولتی و پمپ گرمایش اختصاصی مشابه خودروهای جدید تسلا است. این آپشنی بوده که نمونه آن روی کمتر خودروی الکتریکی نصب شده است.

بی وای دی یوآن پلاس BYD yuan plus

مشخصات بی وای دی یوآن پلاس BYD Yuan Plus

بی وای دی یوآن پلاس BYD Yuan Plus از یک موتور الکتریکی روی اکسل جلو بهره گرفته که قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور است. پک های باتری متعددی برای این خودرو قابل سفارش بوده که 49.9 کیلووات ساعتی و 60.5 کیلووات ساعتی هستند.  بسته به ظرفیت این پک های باتری بی وای دی یوآن پلاس می تواند در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی بین 430 تا 510 کیلومتر را طی کند. این خودرو می تواند طی 7.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که عملکرد خوبی برای یک کراس اوور الکتریکی 1690 کیلوگرمی محسوب می شود.

بی وای دی یوآن پلاس BYD yuan plus

بی وای دی یوآن پلاس دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4455، 1875 و 1615 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2720 میلی متر اعلام شده که از این جهت جزو کراس اوورهای کامپکت و متوسط شهری قرار می گیرد.

بی وای دی یوآن پلاس BYD yuan plus

کابین بی وای دی یوآن پلاس BYD Yuan Plus

کابین بی وای دی یوآن پلاس بسیار جذاب و خیره کننده طراحی شده است. مانند بسیاری از محصولات تازه معرفی شده، بی وای دی BYD رویکردی کاملا جسورانه و ریسکی در خصوص طراحی کابین این شاسی بلند الکتریکی خود داشته است. یکی از ویژگی های بارز درون کابین بی وای دی یوآن پلاس BYD Yuan نمایشگر 15.6 اینچی لمسی میان داشبورد بوده که برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی طراحی شده است. این نمایشگر تقریبا طراحی مشابه با نمایشگر خودروهای جدید تسلا دارد.

بی وای دی یوآن پلاس BYD yuan plus

نکته مهم در خصوص نمایشگر سیستم اطلاع رسانی بی وای دی یوآن این بوده که با فشردن یک کلید از روی فرمان می توان نمایشگر را از حالت عمودی به حالت افقی تغییر شکل دارد. از جمله دیگر ویژگی های تعبیه شده برای بی وای دی یوآن پلاس می توان به نمایشگر دیجیتالی کوچک پشت فرمان و همچنین پد شارژ بدون سیم تلفن همراه اشاره کرد.

بی وای دی یوآن پلاس BYD yuan plus

بی وای دی اظهار کرده که در طراحی کراس اوور الکتریکی یوآن پلاس از دنیای موسیقی و فیتنس الگوبردای کرده است! این ادعای بی وای دی در طراحی مینیمالیستی داشبورد با قوس زیبا و همچنین سبک طراحی دریچه های سیستم تهویه مطبوع کاملا مشخص است.

بی وای دی یوآن پلاس BYD yuan plus

حال به الگوبرداری از موسیقی می رسیم. روی درها سه رشته سیم مانند تعبیه شده که می توانند سه نوت مختلف را تولید کنند. این خودرو دارای قابلیت کارائوکه داخلی بوده که مجهز به میکروفون بدون سیم است. بی وای دی یوآن پلاس با هدف عرضه به بازارهای خارج از چین طراحی شده که قیمتی بین 32 هزار و 500 تا 35 هزار دلار دارد. بی وای دی یوآن پلاس BYD Yuan Plus با 7 سال گارانتی و همچنین گارانتی 7 ساله یا 160 هزار کیلومتری مجزا برای باتری به بازار جهان عرضه می شود.

منبع Carscoops
5 از 2 رای