اخبار خودرو جهان
دارای سیستم تعلیق بادی و قابلیت رانندگی خودران!

ایکس پنگ XPeng G9 شاسی بلند برقی 551 اسب بخاری چینی ها

دوشنبه - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ایکس پنگ XPeng G9 ماشین برقی الکتریکی

وزارت صنعت و فناوری چین به تازگی تصاویر اسیووی تمام الکتریکی ایکس پنگ XPeng G9 را منتشر کرده است. ایکس پنگ Xpeng G9 یک شاسی بلند الکتریکی 551 اسب بخار با سنسورهای لیدار در زیر نوربالا، سیستم تعلیق بادی و کلی آپشن مدرن بوده و اگر تعجب نمی کنید قادر است تا 1500 کیلوگرم هم یدک کشی کند! قرار است که عرضه ایکس پنگ Xpeng G9 از سه ماه سوم سال 2022 آغاز شود.

مشخصات فنی ماشین ایکس پنگ XPeng G9

به گزارش خودرونویس، خودروی ایکس پنگ XPeng G9 یک شاسی بلند سگمنت D بوده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4891، 1937 و 1680 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2998 میلی متر اعلام شده است. ایکس پنگ XPeng G9 می تواند به رینگ های 19 یا 21 اینچی با لاستیک های 255/55 و 255/45 به بازار عرضه می شود. بسته به رینگ و لاستیک انتخابی، زاویه ورود ایکس پنگ XPeng G9 به شیب می تواند 19 یا 20 اینچ باشد. با این ابعاد خودروی Xpeng G9 را می توان رقیب نزدیکی برای تسلا مدل Y، نیو ES6 و لی اتو L7 دانست و یک پله نسبت به خودروی Li Auto L9 از نظر سگمنت پایین تر است.

ایکس پنگ XPeng G9 ماشین برقی الکتریکی

 

ماشین ایکس پنگ XPeng G9 یک شاسی بلند قدرتمند بوده که دارای دو موتور الکتریکیست که روی هم رفته قادر به تولید 551 اسب بخار قدرت هستند. البته ایکس پنگ XPeng G9 وزن خالص بالایی هم دارد. رسانه های چینی اظهار کرده اند که ایکس پنگ XPeng G9 وزنی معادل 2355 کیلوگرم دارد و وزن ناخالص ترکیبی آن نیز 2800 کیلوگرم اعلام شده است. نکته مثبت شاسی بلند برقی ایکس پنگ XPeng G9 امکان یدک کشی آن بوده که می تواند جسمی تا 1500 کیلوگرم را با خود بکشد. بیشینه سرعت قابل پیمایش ایکس پنگ XPeng G9 هم روی 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

ایکس پنگ XPeng G9 ماشین برقی الکتریکی

در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص ظرفیت پک باتری ایکس پنگ XPeng G9 منتشر نشده، ولی می دانیم که این خودرو دارای باتری NMC تولید شده در شرکت Guangzhou Chengxing Zhidong بوده که یکی از شرکت های تابعه ایکس پنگ موتورز است. ایکس پنگ G9 دارای تکنولوژی XPower 3.0 بوده و دارای ساختار برق 800 ولتی سیلیکون کاربید SiC و امکان اتصال به شارژر سریع 480 کیلوواتی را دارد. به لطف این تکنولوژی طی تنها 5 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 200 کیلومتر در باتری های این خودرو ذخیره می شود.

ایکس پنگ XPeng G9 ماشین برقی الکتریکی

یکی از ویژگی های جذاب ماشین ایکس پنگ XPeng G9 قابلیت رانندگی خودران است. این خودرو دارای دو سنسور لیدار در زیر چراغ هاست. این سنسورها بخشی از سیستم کمکی رانندگی XPILOT 4.0 هوشمند ایکس پنگ محسوب می شوند.

ایکس پنگ XPeng G9 ماشین برقی الکتریکی

ظاهر ماشین ایکس پنگ XPeng G9

استایل ظاهری ایکس پنگ XPeng G9 چندان جدید نیست. در واقع این خودروساز چینی در نمایشگاه های خودرویی مختلف از سال 2021 در حال به نمایش گذاشتن ایکس پنگ G9 است. این شاسی بلند برقی چینی طراحی بسیار تمیز و زیبایی دارد و سعی شده استایل شاسی بلندهای سنتی در کنار ترندهای مدرن طراحی به صورت یکجا در این خودرو لحاظ شود.

ایکس پنگ XPeng G9 ماشین برقی الکتریکی

کابین ماشین ایکس پنگ XPeng G9

وزارت صنعت و فناوری چین در حال حاضر تصاویر مربوط به کابین ایکس پنگ XPeng G9 را منتشر نکرده. ولی در تصاویر جاسوسی منتشر شده در گذشته، کابین این خودرو هم تا حدی مشخص بوده است. روی داشبورد ایکس پنگ XPeng G9 دو نمایشگر دیجیتالی یکی در پشت فرمان و دیگری در میان داشبورد به صورت لمسی قرار گرفته است. همچنین یک نورپردازی آبی رنگ در زیر این نمایشگر هم مشخص است. در کنسول میانی ایکس پنگ XPeng G9 دو جالیوانی به همراه دو پد شارژ بدون سیم تلفن همراه قرار دارد. همچنین تکیه گاه آرنج کشیده ای برای این خودرو میان صندلی های جلو طراحی شده است. به لطف موتور الکتریکی و حذف درایو شفت و گیربکسف فضای جاداری در زیر کنسول میانی برای قرار دادن وسایل فراهم شده و خروجی های USB، USB تایپ C و همچنین خروجی برق 12 ولت نیز در این قسمت دیده می شود.

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟