به گزارش خودرونویس، بی وای دی هان فیس لیفت BYD Han دارای یک نسخه لیمیتد ادیشن به نام Qianshancui بوده که بدنه آن به سبز زمردی مزین شده که در طراحی این رنگ از مناظر چین الگوبرداری شده است.

بی وای دی هان BYD Han 2022

قیمت بی وای دی هان BYD Han

بی وای دی هان BYD Han در مدل الکتریکی با پک باتری بزرگ قیمتی معادل 32 هزار و 800 دلار دارد. همین نسخه Extended Range بی وای دی هان در مدل پریمیوم قیمتی معادل 36 هزار و 500 دلار دارد. نسخه پرفورمنس چهار چرخ محرک بی وای دی هان قیمتی معادل 40 هزار دلار داشته و بی وای دی هان DM دو موتوره پلاگین هیبریدی قیمتی معادل 31 هزار و 400 دلار دارد.

بی وای دی هان BYD Han 2022

طراحی بی وای دی هان BYD Han

بی وای دی هان الکتریکی از زبان طراحی دراگون فیس یا صورت اژدها این شرکت بهره می برد که البته در برخی از قسمت ها زبان طراحی غربی نیز در این سدان لوکس الکتریکی لحاظ شده است. برخلاف عمده خودروهای آسیایی که خطوط تیز و زوایای تندی در بدنه آنها دیده می شود، لبه خطوط بدنه بی وای دی هان BYD Han حالتی منحنی شکل و صاف دارد که مخاطب پسندتر بوده و مشابه سبک طراحی خودروهای اروپایی و آمریکایی اجرا شده است.

بی وای دی هان BYD هان فیس لیفت دارای جلوپنجره با خطوط محیطی منحنی شکل تر نسبت به نسخه قبلی بوده که درون یک قاب کرومی احاطه شده است. ورودی های هوای تزیینی که در گوشه سپر این خودرو قرار دارند از خط صاف در مدل قبل به حالتی آرک مانند و کمانی شکل تغییر پیدا کرده اند.

بی وای دی هان BYD Han 2022

در نمای عقب بی وای دی هان ساختار چراغ ها تغییر کرده و تریم کرومی دکوری که در میان آنها قرار داشت حذف شده است. قسمت پایینی سپر عقب BYD Han نیز طراحی جدیدی داشته که موجب شده چهره این خودرو اسپرت تر جلوه کند. همچنین پورت شارژ سریع و معمولی این خودرو از گلگیر عقب سمت چپ به گلگیر عقب سمت راست منتقل شده است.

 

کابین بی وای دی هان BYD Han فیس لیفت

بی وای دی تمام هنر خود را در طراحی کابین هان BYD فیس لیفت نشان داده است. کابین به صورت دو رنگ با ترکیب رنگ های قهوه ای و مشکی طراحی شده و صندلی ها با چرم با کیفیت ناپا تودوزی شده اند. کنسول میانی دارای تریمی چوبی در مقابل شیفتر دنده بوده که حس خودروهای لوکس اروپایی و آمریکایی را به سرنشین و راننده القا می کند. یک هدآپ دیسپلی جدید نیز برای راننده طراحی شده است.

بی وای دی هان BYD Han 2022

گرافیک دوخت و تودوزی صندلی ها نیز در بی وای دی هان BYD Han 2022 تغییر کرده و حالتی سه بعدی تر پیدا کرده است. به صورت آپشنال می توان صندلی های ردیف اول و دوم را با پشت سری های یکپارچه با پشتی سفارش داد.

بی وای دی هان BYD Han 2022

در پشت فرمان بی وای دی هان BYD Han 2022 فیس لیفت همچنان یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی اطلاعات مهم این خودرو را به راننده نمایش می دهد. در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 15.6 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده که دارای پردازنده هشت هسته ای و امکان چرخش به صورت افقی و عمودی و شبکه اینترنت هوشمند Dilink 4.0 است.

بی وای دی هان BYD Han 2022

بی وای دی هان BYD Han 2022 فیس لیفت به جدیدترین ورژن سیستم کمکی راننده DiPilot این خودروساز چینی مجهز شده که شامل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت مجدد، سیستم هشدار برخورد از جلو، تشخیص عابر پیاده و موتور سوار با قابلیت ترمز خودکار، هشدا خروج از خط، تابلوخوان مسیر و … است. نسخه پریمیوم و چهار چرخ محرک بی وای دی هان 2022 به صورت استاندارد دارای رادار نقطه کور، کمکی تعویض خطوط و هشدار برخورد از عقب هم هستند. البته به صورت آپشنال می توان برای BYD Han سیستم رهیاب هوشمند، کروز کنترل یکپارچه تطبیقی هوشمند و کمکی رانندگی در ترافیک را نیز سفارش داد.

بی وای دی هان BYD Han 2022

مشخصات فنی بی وای دی هان BYD Han 2022 فیس لیفت

بی وای دی هان BYD Han 2022 فیس لیفت به یک پک باتری 85.4 کیلووات ساعتی مجهز شده است. نسخه الکتریکی تک موتوره این خودرو قادر است در حالت شارژ کامل 605 کیلومتر مسافت را طی کند. نسخه چهار چرخ محرک عملکردی بی وای دی هان BYD Han قادر است طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که بدین ترتیب سریع ترین خودروی الکتریکی چینی در بازار جهانیست. بی وای دی هان BYD Han دو موتوره پلاگین هیبریدی نیز قادر است طی 4.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که این خودرو نیز سریع ترین سدان هیبریدی تولید چین است.

بی وای دی هان BYD Han 2022

نسخه جلومحرک بی وای دی هان تمام الکتریکی از یک موتور برقی روی اکسل جلو با قدرت 241 اسب بخار بهره می برد که می تواند در حالت شارژ کامل 715 کیلومتر مسافت را تحت سیکل تست چین طی کند. نسخه چهار چرخ محرک تمام الکتریکی بی وای دی هان هم دارای دو موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته 508 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را تولید می کنند و در حالت شارژ کامل می تواند 610 کیلومتر مسافت را طی کند.

بی وای دی هان پلاگین هیبریدی 2022 در حالت الکتریکی و بدون دخالت موتورهای بنزینی می تواند 121 یا 242 کیلومتر مسافت را طی کند که به ترتیب در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی نیز میانگین مصرف سوختی معادل 4.2 و 4.5 لیتر دارد. بیشینه توان موتور برقی اکسل عقب 137 اسب بخار و بیشینه توان موتور برقی اکسل جلو این خودرو 195 اسب بخار اعلام شده است. بی وای دی هان پلاگین هیبریدی با یک باک بنزین پر و باتری های فول شارژ می تواند مسافتی معادل 1300 کیلومتر را طی کند.

 

5 از 3 رای