به گزارش خودرونویس، بی وای دی BYD خبر توقف توسعه خودروهای درونسوز بنزینی و دیزلی و همچنین تمرکز روی تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را در توییتر، فیس بوک و اکانت وی چت خود منتشر کرده است. بدین ترتیب بی وای دی BYD ادعا کرده که اولین خودروساز دنیا بوده که به طور کامل تولید خودروهای تمام درونسوز را متوقف کرده است. اما این ادعا صحیح نبوده چراکه برندهایی مانند اسمارت از سال 2019 تمام الکتریکی شده و تولید خودروهای درونسوز را متوقف کرده اند.

توقف تولید خودروهای بنزینی بی وای دی BYD (4)

ولی عمده خودروسازان قصد دارد از سال 2030 به بعد به طور کامل تولید خودروهای درونسوز بنزینی و دیزلی را متوقف کنند و در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی فروش خودروهای درونسوز بنزینی و دیزلی صفر کیلومتر از سال 2030 به بعد ممنوع خواهد بود. در نوامبر سال 2021 هم بی وای دی به همراه خودروسازان دیگری مانند فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، ولوو و جگوار لندروور متعهد شد که تولید محصولات سوخت فسیلی را در سراسر دنیا تا سال 2040 پایان می دهد.

توقف تولید خودروهای بنزینی بی وای دی BYD (4)

پشتیبانی مالکین خودروهای درونسوز توسط بی وای دی BYD

بی وای دی BYD اظهار کرد که همچنان به تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش به مالکین خودروهای درونسوز خود حتی پس از توقف تولید و پایان دوره گارانتی ادامه خواهد داد و قطعات مورد نیاز خودروهای درونسوز خود اعم از ظاهری و موتوری را تولید خواهد کرد.

 

رکورد چشمگیر فروش بی وای دی BYD در ماه مارس 2022

جدا از این موضوع که بی وای دی به خودروسازی الکتریکی و الکتریکی سازی شده تبدیل شده، این برند چینی اظهار کرده که رکورد فروش جدیدی در ماه مارس 2022 دست یافته است. این شرکت در ماه مارس تعداد 104 هزار و 338 دستگاه خودرو فروخته که 53 هزار و 664 دستگاه آن خودروهای باتری الکتریکی و 50 هزار و 674 دستگاه آن خودروهای پلاگین هیبریدی بوده اند. این آمار فروش نشان می دهد که بی وای دی محبوب ترین تولید کننده خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در بازار چین است.

توقف تولید خودروهای بنزینی بی وای دی BYD (4)

اگر بخواهیم فراتر از بازار چین را نگاه کنیم، بی وای دی BYD در دو ماه اول سال 2022، در زمینه فروش خودروهای الکتریکی سازی شده در جهان از تسلا هم جلوتر بوده و رکورد بهتری را به جا گذاشته است!

 

رشد چشمگیر فروش خودروهای هیبریدی در 2022

به گفته رویترز، فروش خودروهای هیبریدی در سه ماه اول 2022 نسبت به سال گذشته 857 درصد رشد داشته و نیمی از فروش بی وای دی BYD هم در این مدت به خودروهای هیبریدی مربوط بوده است. توقف تولید خودروهای بنزینی به این معنا نیست که دیگر بی وای دی موتور بنزینی تولید نمی کند. بلکه این شرکت برای تولید خودروهای پلاگین هیبریدی نیاز به موتورهای بنزینی داشته و تا مدتی تولید موتورهای احتراق داخلی را ادامه می دهد. پیش بینی شده که بی وای دی در سال 2022 می تواند فروش سالانه خود را از 1.2 به 1.5 میلیون دستگاه ارتقا دهد و اگر بتواند از پس مشکلات زنجیره تامین هم برآید می تواند به رکورد فروش 2 میلیون دستگاهی برسد.

 

منبع Carscoops
5 از 2 رای