اخبار خودرو جهان
سدان لوکس برقی چینی با شتاب 3.8 ثانیه ای!

بی وای دی سیل BYD Seal رقیب جدید تسلا مدل 3

یکشنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی سیل BYD seal

بی وای دی BYD طراحی بیرونی سدان الکتریکی جدید Seal (سیل) را پیش از رونمایی کامل در نمایشگاه خودرو پکن 2022 منتشر کرد. این سدان تمام الکتریکی با الگوبرداری از خودروی کانسپت Ocean X که سال پیش معرفی شده بود توسعه یافته و بر پایه پلتفرم الکتریکی جدید بی وای دی BYD موسوم به e پلتفرم 3.0 طراحی شده است.

به گزارش خودرونویس، بی وای دی ظاهرا تصمیم دارد برای خودروهای الکتریکی نام هایی برگرفته از اقیانوس و دریا را انتخاب کند. چراکه دو خودروی الکتریکی جدید این شرکت یعنی دلفین Dolphin و Seal با همین سیاست برای آنها انتخاب نام شده و برای خودروهای پلاگین هیبریدی خود نیز نام هایی برگرفته از کشتی های جنگی مانند نابودگر Destroyer را انتخاب کرده است.

بی وای دی سیل BYD seal

بی وای دی سیل BYD Seal استایلی مشابه با یک خودروی کانسپت آینده نگرانه دارد و خطوطی داینامیک و زیبا برای بدنه آن طراحی شده است. در پروفیل جلو چراغ های LED نصب شده که طراحی آن مشابه پورشه تایکان و محصولات کنونی تسلا و به صورت تلفیقی از هر دو اجرا شده است. طراحی کلی بی وای دی سیل BYD Seal نسبت به استانداردهای خودروسازان چینی بسیار بالاتر بوده و کاملا زیباتر و اصولی تر از سایر خودروهای برقی چینی طراحی شده است.

بی وای دی سیل BYD seal

بی وای دی سیل BYD Seal دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4800، 1875 و 1460 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2920 میلی متر اعلام شده است. بدین ترتیب بی وای دی Seal مقداری نسبت به تسلا مدل 3 بزرگتر بوده و از نظر ابعادی با نیو ET5 و ب ام و i3 eDrive35L در یک رده قرار می گیرد. انتظار می رود خودروی برقی تویوتا bZ SDN یک یک سدان برقیست و با تکنولوژی بی وای دی طراحی شده نیز همین ابعاد را داشته باشد. پیشتر خبر همکاری تویوتا و بی وای دی را برای تولید یک خودروی الکتریکی با برند تویوتا برای بازار چین شنیده بودیم و ظاهرا تویوتا قصد دارد بر پایه همین پلتفرم بی وای دی Seal یک خودروی برقی طراحی کند.

بی وای دی سیل BYD seal

 

مشخصات فنی بی وای دی سیل BYD Seal

مشخصات بی وای دی سیل BYD Seal که روی e پلتفرم 3.0 این خودروساز چینی توسعه یافته به عنوان بخشی از مراحل تست و توسعه در چین لو رفته است. بی وای دی Seal دارای یک موتور برقی روی اکسل عقب بوده که قادر به تولید 201 یا 308 اسب بخار قدرت است. البته نسخه پرچمدار این خودرو با دو موتور الکتریکی به بازار عرضه می شود که دارای یک موتور 214 اسب بخاری روی اکسل جلو و یک موتور 308 اسب بخاری روی اکسل عقب است. این نسخه قدرتمندتر بی وای دی سیل BYD Seal قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

بی وای دی سیل BYD seal

به لطف پک باتری Blade 800 ولتی بی وای دی، سدان برقی Seal می تواند در حالت شارژ کامل تا 700 کیلومتر مسافت را طی کند. بسته به نسخه انتخابی بی وای دی سیل BYD Seal می تواند وزنی بین 1885 تا 2150 کیلوگرم داشته باشد.

بی وای دی سیل BYD seal

قیمت بی وای دی سیل BYD Seal

رسانه های چینی اظهار کرده اند که بی وای دی سیل قیمتی بین 220 تا 280 هزار یوآن دارد که چیزی بین 34500 تا 44 هزار دلار می شود. بدین ترتیب این سدان الکتریکی لوکس چینی به مراتب نسبت به رقیب آمریکایی خود یعنی تسلا مدل 3 که قیمت پایه آن در چین 54 هزار دلار بوده ارزان تر است. لازم به ذکر است که بی وای دی Seal صرفا برای بازار چین نبوده و بی وای دی قصد دارد این سدان برقی را از اوایل سال 2023 به بازار استرالیا با نام Atto 4 و سایر بازارهای جهانی نیز عرضه کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟