اخبار خودرو جهان
دارای دو موتور الکتریکی و قابلیت پیمایش 930 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل

نیو NIO ES7 شاسی بلند برقی لوکس چینی رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
نیو NIO ES7 ماشین

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید نیو NIO ES7 یک شاسی بلند برقی جدید از چین است. نیو NIO ES7 یک اسیووی الکتریکی لوکس و مدرن چینی محسوب شده و امروز به صورت رسمی در چین رونمایی شده است. قرار است که طی ماه های پیش رو نیو NIO ES7 به بازار چین عرضه شود. این خودرو در سبد محصولات این خودروساز چینی بین نیو NIO ES6 و نیو NIO ES8 قرار می گیرد.

مشخصات فنی شاسی بلند برقی نیو NIO ES7

به گزارش خودرونویس، شاسی بلند برقی نیو NIO ES7 روی پلتفرم جدید NT2.0 این خودروساز چینی توسعه یافته که ویژه خودروهای برقیست. این خودرو یک اسیووی پنج نفره بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4912، 1987 و 1720 میلی متر و فاصله بین دو محور 2960 میلی متر است. نیو NIO ES7 دارای دو موتوری الکتریکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 644 اسب بخار و 850 نیوتن متر گشتاور است.

نیو NIO ES7 ماشین

نیو NIO ES7 به لطف این موتورهای الکتریکی قدرتمند می تواند طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز روی 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نیو NIO ES7 می تواند به پک باتری 75، 100 یا 150 کیلووات ساعتی مجهز شود. بیشینه مسافت قابل پیمایش نیو NIO ES7 در حالت شارژ کامل 930 کیلومتر بوده که ضریب مقاومت هوای 0.263 موجب بهینه تر شدن این خودرو در پیمایش شده است.

نیو NIO ES7 ماشین

نسخه مجهز به پک باتری 75 کیلووات ساعتی نیو ES7 قیمتی معادل 70 هزار دلار، نسخه مجهز به باتری 100 کیلووات ساعتی قیمتی معادل 78 هزار دلار و نسخه مجهز به پک باتری 100 کیلووات ساعتی پریمیر ادیشن قیمتی معادل 81 هزار و 600 دلار دارد. در حال حاضر قیمت نسخه 150 کیلووات ساعتی با پیمایضش 930 کیلومتری این خودرو اعلام نشده است.

نیو NIO ES7 ماشین

 

کابین نیو NIO ES7

کابین ماشین نیو NIO ES7 مشابه با سایر محصولات این شرکت طراحی شده و بیشتر به نیو ET5 شبیه است. ولی مقداری شکیلتر و مدرنتر شده است. این خودرو دارای غربیلک فرمانی بزرگ، نمایشگر 9.8 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 12.8 اینچی در میان داشبورد بوده که درگاه رابط هوش مصنوعی نیو به نام NOMI در بالای داشبورد قرار دارد. نیو NIO اظهار کرده که تنها با نگاه کردن به درگاه این هوش مصنوعی می توان آن را فعال کرد. چراکه چشمی هوشمند آن به صورت دائمی در حال پایش شماست!

نیو NIO ES7 ماشین

فضای ردیف عقب نیو NIO ES7 بسیار جادار بوده و فضای پا زیادی برای سرنشینان وجود دارد. کمربندهای ایمنی همرنگ با تودوزی صندلی ها هم برای این خودرو نصب شده اند.

نیو NIO ES7 ماشین

امکانات ماشین نیو NIO ES7

ماشین نیو NIO ES7 دارای دوربین ها، سنسورها و رادارهای متعددی برای رانندگی خودران است. نیو NIO این سیستم را NAD نامیده که کوتاه شده عبارت رانندگی خودران نیو است. این سنسورها شامال لیدار در مرکز بالای شیشه جلو، هفت دوربین رزولوشن بالای 8 مگاپیکسلی، چهار دوربین 3 مگاپیکسلی حساس به نور دید اطراف و سیستم پیشرفته پایش راننده، رادار با طول موج 5 میلی متر و 12 سنسور اولترا سونیک است. داده های این دوربین ها توسط ابرکامپیوتر NIO Adam پردازش شده و این کامپیوتر توان پردازش 8 گیگابایت تصویر در ثانیه را دارد.

 

4 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟