اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 180 کیلومتر در حالت شارژ کامل

لی شیانگ One کراس اوور پلاگین هیبریدی 53 هزار دلاری چینی

سه شنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لی شیانگ one li xiang

ماشین Li Xiang One (لی شیانگ One) یک کراس اوور سایز متوسط لوکس از کمپانی چینی LiXiang است. کراس اوورهای Li One در واقع اولین محصول شرکت Li Xiang بوده که طراحی خاص و ویژگی های بسیار جالبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

مشخصات ماشین Li Xiang One (لی شیانگ One)

به گزارش خودرونویس، لی شیانگ One کراس اووری سایز متوسط رو به بزرگ با کابینی بسیار لوکس و با کیفیت بوده که در سال 2019 به بازار چین و برخی از بازارهای جهانی عرضه شد. حال کمپانی لی شیانگ نسخه فیس لیفت و بروزرسانی شده One را معرفی کرده است. لی شیانگ One خودروی پلاگین هیبریدی بوده که در واقع پیشرانه درونسوز بنزینی آن نقش ژنراتور را برای موتورهای الکتریکی ایفا می کند. به عبارت دیگر نیروی تولیدی موتور بنزینی Li Xiang One به چرخ های این خودرو منتقل نمی شود.

لی شیانگ one li xiang

قلب تپنده این خودرو از یک موتور الکتریکی 130 اسب بخاری در اکسل جلو و یک موتور الکتریکی 190 اسب بخاری در اکسل عقب تشکیل شده است. این خودرو در زیر کاپوت همچنین به یک موتور بنزینی 1.2 لیتری توربوشارژ سه سیلندر مجهز شده که دارای یک باک بنزین 55 لیتریست. همانطور که اشاره شد نیروی تولیدی این موتور بنزینی به چرخ های لی شیانگ منتقل نمی شود و نقش این موتور درونسوز صرفا تامین انرژی موتورهای الکتریکیست. بدین ترتیب بیشینه قدرت مجموع این سیستم پلاگین هیبریدی 320 اسب بخار و گشتاور آن 530 نیوتن متر اعلام شده است.

لی شیانگ one li xiang

لی شیانگ اظهار کرده که نسخه پیش از فیس لیفت لی شیانگ One با درنظر گرفتن سیکل تست NEDC و یک باک بنزین 45 لیتری می توانست 700 کیلومتر مسافت را طی کند. ولی این نسخه فیس لیفت 2022 تحت همین سیکل تست و البته باک بنزین 55 لیتری می تواند بیش از 800 کیلومتر مسافت را طی کند. این خودرو همچنین در حالت تمام الکتریکی قادر به طی کردن مسافتی معادل 180 کیلومتر است.

بدین ترتیب لی شیانگ از نظر مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی بین خودروهای پلاگین هیبریدی جایگاه دوم را پس از ب ام م i3 به خود اختصاص داده که مسافتی بسیار چشمگیر برای خودرویی با این ابعاد است.

لی شیانگ one li xiang

لی شیانگ One به یک پک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 40.6 کیلووات ساعت مجهز شده که 37.2 کیلووات ساعت آن قابل استفاده است. در صورت اتصال این خودرو به شارژر سریع60 کیلوواتی، طی 30 دقیقه می تواند تا 80 درصد ظرفیت باتری های آن را شارژ کرد. البته در صورت اتصال به شارژر 220 ولتی 7 کیلوواتی تک فاز هم حدود 6 ساعت برای شارژ کامل باتری ها زمان نیاز است.

کراس اوور لی شیانگ One (Li Xiang One) دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5020، 1960 و 1760 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2935 میلی متر اعلام شده است. وزن خالص این خودرو نیز 2300 کیلوگرم اعلام شده، ولی با این وجود قادر است طی 6.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش لی شیانگ One هم 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

لی شیانگ one li xiang

کابین ماشین لی شیانگ One

درون کابین لی شیانگ One داشبوردی تمام دیجیتالی پیش روی سرنشینان و راننده قرار دارد. این داشبورد متشکل از چهار نمایشگر دیجیتالی افقی بوده که در نمایشگرهای مربوط به سیستم مالتی مدیا و سرگرمی می توان فیلم تماشا کرد، موسیقی پخش کرد یا حتی به سیستم رهیاب دسترسی داشت. یک نمایشگر لمسی نیز در قسمت پایینی داشبورد برای تنظیم سیستم تهویه نصب شده است. این خودرو دارای سیستم فرمان پذیری صورتی بوده که سرنشین از هر قسمت کابین می تواند به آن فرمان دهد. صندلی های ردیف اول و دوم دارای گرمکن بوده و صندلی های ردیف جلو دارای سردکن هم هستند.

لی شیانگ One دارای سه ردیف صندلی بوده که می توان آن را به صورت شش یا هفت نفره سفارش داد.

لی شیانگ one li xiang

امکانات ماشین لی شیانگ One (Li Xiang One)

لی شیانگ One یک کراس اوور سایز متوسط چینی بسیار لوکس بوده که قیمتی معادل 53 هزار دلار دارد و به برخی از کشورهای اروپایی نیز راه یافته است. چنین خودروی چینی گران قیمتی قطعا کابین لوکسی هم دارد. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی مانند ترمز اضطراری کمکی، کروز کنترل تطبیقی، تثبیت خطوط حرکت و کمکی تعویض خطوط، سیستم اتو پارک، کمکی یدک کشی و دوربین دید 360 درجه است. سیستم های سنسور و مانیتورینگ محیط پیرامون شامل دوربین های متعدد، رادار الترا سونیک و رادار خطی هستند. این خودرو دارای کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل خودرو در سرازیری و همچنین سیستم خروج ایمن است.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟