اخبار خودرو جهان
اختصاصی خودرونویس؛

تیگو 9 جدید در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد

پنجشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 5 دقیقه
نمای-جلو-تیگو9

نمایشگاه خودرو پکن فرصت مناسبی برای چری بود تا از تیگو 9 جدید رونمایی کند. تیگو 9 پرچمدار شاسی بلندهای کمپانی چری است و شاید در آینده نزدیک به بازار ایران هم بیاید.

نمایشگاه خودرو پکن فرصت مناسبی برای چری بود تا از تیگو 9 جدید رونمایی کند. تیگو 9 پرچمدار شاسی بلندهای کمپانی چری است و شاید در آینده نزدیک به بازار ایران هم بیاید. تیگو 9 در دسته کراس اوورهای لوکس فول سایز جای دارد و رقیبی مستقیم برای محصولات هاوال و چانگان محسوب می شود.

کابین-تیگو9

در نمایشگاه پکن امسال، چری حضوری فعال و سر زنده داشت. تیگو 9 جدید هم قطعا گل سر سبد غرفه این شرکت بود. چری پیش از این، یک بار اقدام به معرفی تیگو 9 کرده بود، اما فروش این خودرو صرفا در بازار چین انجام می شود. اکنون شاهد معرفی نسخه گلوبال تیگو 9 در اتو شو پکن هستیم. خودرویی که با قوای هیبرید و به شکل گسترده وارد بازارهای صادراتی چری می شود.

طراحی تیگو 9

نسخه اولیه تیگو 9 که سال گذشته به بازار چین آمد، یک نسخه لوکس تر از تیگو 8 بود که سبک طراحی جالبی داشت. این خودرو اکنون به سبد محصولات برند جیکو اختصاص یافته و با نام جیکو 8 وارد ایران نیز خواهد شد. اما این بار چری با یک فیس لیفت اساسی روی این اتاق، تیگو 9 جدید را خلق کرده که به نظر، ظاهر پخته تری دارد. تیگو 9 جدید فقط یک فیس لیفت جزئی نیست، بلکه نشانگر زبان طراحی جدید این برند به حساب می آید که با شعار ” نگهبان عشق ” همراه شده است.

نمای عقب تیگو 9

در نمای جلو، تیگو 9 جدید چراغ هایی ظریف تر دارد و یک جلو پنجره غول آسای کاور شده، چهره ای لوکس و متفاوت به این خودرو می دهد. در نمای کناری سعی شده با دستگیره های مخفی شونده و رینگ های 20 اینچی پر شاخه، ذائقه مشتریان تجمل پسند تامین گردد. در نمای عقب اما چهره ای محتاطانه را می بینیم که با چراغ های پیوسته دودی و یک دیفیوزر معمولی، کاملا شیک و ساده به نظر می آید.

کابین تیگو 9

هر چقدر ظاهر بیرونی تیگو 9 جدید ساده است، چری در کابین سخاوتمندانه عمل می کند. حذف نمایشگرهای یکپارچه و استفاده از نمایشگر فول سایز 6/15 اینچی مرکزی، شاید بهترین ایده باشد. طراحی داشبورد هم بیشتر منطبق بر اصول ارگونومی شده است. کلیدهای فیزیکی را تا حد ممکن حذف کرده اند و اهرم دسته دنده هم به طور کلی به پشت فرمان انتقال یافته است.

داشبورد-تیگو9

صفحه کیلومتر یا همان کلاستر ابعاد جمع و جوری دارد و غربیلک فرمان هم آشنا به نظر می رسد! جذاب ترین نکته در کابین تیگو 9 جدید، رنگ بندی تریم داخلی آن است که از ترکیب آبی درباری و سفید عاجی تشکیل می یابد. این ترکیب رنگ چشم نواز را حتی در تودوزی صندلی ها و بخش های چرمی هم می توان یافت.

کابین-تیگو9

مشخصات فنی تیگو 9 جدید

زیر کاپوت تیگو 9 هیبرید، یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ نهفته که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سه سرعته DHT همراه شده است. پیشرانه بنزینی تیگو 9 جدید 235 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مصرف سوخت تیگو 9 هیبرید به گفته چری در سیکل استاندارد WLTC به 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد که پیمایش 1400 کیلومتری را به این خودرو می دهد.

مشخصات فنی تیگو 9

30 تا 80 درصد باتری تیگو 9 هیبرید در 20 دقیقه شارژ می شود. سطح رانندگی خودکار در تیگو 9 جدید به Level 2.5 با 14 رادار رسیده است. تیگو 9 جدید روی پلت فرم T2X چری طراحی شده که 85 درصد از ساختار آن را فولاد با استحکام بالا تشکیل می دهد. برای تامین ایمنی حداکثری، 10 کیسه هوا تعبیه شده است. سیستم چهار چرخ محرک هم از دیگر ویژگی های این پلت فرم ماژولار به حساب می آید.

تیگو 9 هیبرید

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟