اخبار خودرو جهان

معرفی اکسید E08/لوکس‌ترین ون چری در نمایشگاه خودرو 2024 پکن معرفی شد

دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

در حاشیه نمایشگاه خودرو 2024 پکن، شرکت اکسید که از زیربرندهای چری به شمار می‌رود از کانسپت اکسید E08 به عنوان لوکس‌ترین و انقلابی‌ترین ون برقی خود رونمایی کرد.

در حاشیه نمایشگاه خودرو 2024 پکن، شرکت اکسید که از زیربرندهای چری به شمار می‌رود از کانسپت اکسید E08 به عنوان لوکس‌ترین و انقلابی‌ترین ون برقی خود رونمایی کرد.

به گزارش خودرونویس، یک هفته پیش از آغازبه‌کار نمایشگاه 2024 پکن، شرکت چری عکس‌های اکسید E08 به عنوان لوکس‌ترین ون برقی خود منتشر کرد. این خودرو با هدف تولید یک ون کاملاً برقی معرفی شده که نشان‌دهنده تعهد چری به نوآوری و حفاظت از محیط زیست در صنعت خودروسازی است.

طراحی اکسید E08

این ون برقی حاصل همکاری بین تیم‌های طراحی اکسید در اروپا و شانگهای است و ترکیبی از تخصص بین‌المللی و عناصر طراحی نوآورانه را به نمایش می‌گذارد. زبان طراحی این خودرو، می‌تواند انقلابی در صنعت خودروسازی باشد؛ همچنین اکسید E08 دارای خطوط صافی روی بدنه است که با توجه به دوربین‌های جانبی، طراحی آیرودینامیکی دارد.

ون برقی اکسید یک کانسپت اولیه محسوب می‌شود که شرکت سازنده قصد دارد آن را در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کند. در قسمت جلوی اکسید E08 طراحی جسورانه‌ای که از «پروانه» الهام گرفته شده به چشم می‌خورد. مجموعه‌های چراغ جلو و عقب به شکل حرف F طراحی شده و نمای کناری به صورت صاف و با خطوط برجسته دیده می‌شود؛ اما درب‌های عقب به شکل پهن طراحی شده و تا ردیف سوم صندلی‌ها کشیده شده‌اند.

رقبای اکسید E08

اکسید E08 برای رقابت با دیگر ون‌های بازار چین مانند Li Mega و XPeng X9 طراحی شده است و انتظار می‌رود که این خودرو علاوه‌بر قیمت رقابتی، همچنان استانداردهای بالای کیفی و عملکرد را حفظ کند. ون برقی اکسید به عنوان بخشی از سری Exlantix، E08 احتمالاً مناسب مصرف‌کنندگانی باشد که به دنبال قیمت به‌صرفه و فناوری پیشرفته در وسایل نقلیه خود هستند.

سری Exlantix برگرفته شده از «آتلانتیس» بوده که از تمدن افسانه‌ای و پیشرو آتلانتیس الهام گرفته شده است. با انتخاب این نام، اکسید نشان می‌دهد که می‌خواهد افسانه‌های گذشته را این بار با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته به واقعیت تبدیل کند. این سری محصولات به خصوص در حوزه انرژی‌های جدید تمرکز دارند و تکنولوژی‌های مدرن را در ارائه تجربه‌ی ایده‌آل سفر با خودروهای مدرن برای سرنشینان به کار می‌برند.

 

برند اکسید چری در حال حاضر هم در چین و هم در بازارهای خارجی همچون بازار ایران به فروش می‌رسد. این برند در سری Exlantix، دو نسخه تمام برقی و هیبریدی ارائه می‌دهد. کارشناسان بر این باورند که ون برقی شرکت اکسید با قیمت‌هایی در محدوده تقریباً 250 هزار یوان (۳۴,۵۵۰ دلار آمریکا) شروع می‌شود. انتظار می‌رود تحویل این خودرو از اوایل سال آینده آغاز شود و گزینه‌ای جذاب جدید در بازار خودروهای برقی با تکنولوژی بالا را برای مصرف‌کنندگان فراهم بیاورد.

همزمان با گسترش حضور چری در صنعت خودروسازی، رونمایی از اکسید E08 نقطه عطف مهمی در مسیر این شرکت به سوی محصولات سوخت پاک است. با طراحی زیبا، ویژگی‌های نوآورانه و قیمت رقابتی، E08 آماده است تا در نمایشگاه خودرو پکن توجه‌ها را به خود جلب کرده و یکی از گزینه‌های خرید برای مصرف‌کنندگان آگاه از محیط زیست در سراسر جهان قرار گیرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟