اخبار خودرو جهان

معرفی Exlantix ES، سدان برقی با برد 905 کیلومتر!

چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

زیر برند لوکس چری یعنی “Exeed” در نمایشگاه خودروی پکن با دست پر و با طیف وسیعی از محصولات حاضر شده بود. یکی از این خودروهای معرفی شده توسط این برند سدان سایز متوسط “Exlantix ES” بود که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

زیر برند لوکس چری یعنی “Exeed” در نمایشگاه خودروی پکن با دست پر و با طیف وسیعی از محصولات حاضر شده بود. یکی از این خودروهای معرفی شده توسط این برند سدان سایز متوسط “Exlantix ES” بود که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. البته این خودرو پیش از این و در نمایشگاه ژنو/دوحه رونمایی شده بود اما در نمایشگاه پکن علاوه بر رونمایی مجدد مشخصات فنی آن نیز اعلام شد.

به گزارش خودرونویس، البته گفتنی است که این خودرو تحت برند “Exlantix” در بازار های جهانی و “Sterra” در بازار چین عرضه خواهد شد، و چری در واقع قصد دارد که Exlantix را به عنوان برندی مجزا و لوکس تر از برند اکسید معرفی کند که تمرکز آن استفاده از پیشرانه های برقی خواهد بود.

اکسلانتیکس ES بر روی پلت فرم E0X ساخته شده که توسط چری منحصرا برای ساخت خودروهای برقی توسعه داده شده است. این خودرو توسط “Pier Luigi Ferrari” طراحی سابق “Pininfarina” طراحی شده است.

طراحی بیرونی خودرو مشابه سایر سدان های برقی بازار است و در تمامی بخش های شاهد استفاده از اِلِمان های طراحی تِرِند هستیم.

طراحی سیال و با خطوط نرم و بدور از پیچیدگی، چراغ های جلوی کشیده، دستگیره دربهای جمع شونده، چراغ‌های عقب متصل و فرم سقف در بخش عقب که به صندوق عقب متصل می شود همگی ویژگی هایی هستند که امروزه به مشخصه های سدان های الکتریکی اللخصوص خودروهای چینی تبدیل شده است.

گفتنی است بدنه این خودرو بسیار آیرودینامیک بوده و دارای ضریب درگ 0.21 است که عدد قابل توجهی است. علاوه بر این اکسلانتیکس ES دارای پنل های LED تعاملی در جلو است که به آن پانل های سیگنال هوشمند (ISD) می گویند. این ویژگی اولین بار در کراس اوور “HiPhi X” مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو دارای 4945 میلیمتر طول، 1978 میلیمتر عرض، 1480 میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری 3000 میلی‌متر است.

داخل کابین

درون کابین خودرو نیز شاهد فضایی آشنا و مشابه سایر خودروهای الکتریکی هستیم. نمای داخلی دارای طراحی ساده و مینیمالی است که در نگاه اول راحت و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. علاوه بر این اکسلانتیکس ES دارای ویژگی هایی مانند صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی، فرمان دوشاخه با طراحی زیبا در کنار صفحه آمپر دیجیتالی، دو پد شارژ بی سیم گوشی، و سیستم صوتی با 23 بلندگو است.

مشخصات فنی Exlantix ES

چری این سدان را در پنج نسخه مختلف به بازار عرضه می کند که هر یک دارای مشخصه های فنی منحصر به فرد و قیمت های مختلفی هستند. اولین نمونه “RWD 550” که شاید بتوان آن را به عنوان نمونه بیس یا پایه در نظر گرفت از یک باتری 60.5 کیلووات ساعتی بهره می برد که قدرتی معادل 248 اسب بخار قدرت و برد حرکتی معادل 550 کیلومتر را برای آن به ارمغان می‌آورد.

دومین نمونه “RWD 605” با استفاده از باطری 66.4 کیلوواتی می‌تواند تا 605 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ طی کند. قدرت این مدل نیز مشابه نمونه پایه است.

سومین نمونه “RWD 720” دارای باتری های 79.9 کیلووات ساعتی است که با استفاده از آن قدرتی معادل 308 اسب بخار و برد حرکتی 720 کیلومتر را به ثبت می رساند.

چهارمین نمونه “RWD 905” دارای برد اعجاب انگیز 905 کیلومتری است. رسیدن به چنین عددی به لطف باطری 97.7 کیلووات ساعتی میسر می‌شود.

آخرین نمونه “4WD 650” قوی ترین نسخه اکسلانتیکس ES به شمار می‌رود. این مدل که دارای دو موتور و باتری های 79.9 کیلووات ساعتی است که قدرتی معادل 473 اسب بخار و برد حرکتی 650 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد این معادل 3.7 ثانیه اعلام شده است.

لازم به ذکر است که این نسخه با برچسب قیمتی 47.550 دلار گران ترین نسخه این سدان برقی به شمار می‌رود. ارزان ترین نسخه نیز دارای قیمت 31.600 دلار است. هرچند گران‌ترین نسخهٔ این خودرو زیر 50 هزار دلار قیمت دارد اما به گفتهٔ رئیس چری “Yin Tong Yao” قیمت اکسلانتیکس ES در بازارهای بین‌المللی می‌تواند به 140 هزار دلار نیز برسد. هرچند این بیانیه به نظر تلاشی برای متقاعد کردن خریداران چینی مبنی بر عادلانه بودن قیمت داخلی این سدان بوده است!

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟