اخبار خودرو جهان
اکسید استرا ES ریبج شده

هواوی لوکسید EX3 سدان برقی روی پلتفرم چری اکسید

دوشنبه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
هواوی لوکسید EX3 Luxeed چری اکسید استرا ES

هواوی تصاویر نخستین خودروی سدان خود به نام هواوی Luxeed EX3 (لوکسید) منتشر کرده است. این خودرو و برند لوکسید محصول جوینت ونچر هواوی و شرکت خودروسازی چری است. پیشتر تصور می کردیم که این خودرو با برند آیتو Aito هواوی عرضه شود.

هواوی تصاویر نخستین خودروی سدان خود به نام هواوی Luxeed EX3 (لوکسید) منتشر کرده است. این خودرو و برند لوکسید محصول جوینت ونچر هواوی و شرکت خودروسازی چری است. پیشتر تصور می کردیم که این خودرو با برند آیتو Aito هواوی عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، هواوی لوکسید EX3 (Luxeed) روی پلتفرم E0X چری توسعه یافته و زبان طراحی خاص و جذابی به نسبت یک سدان برقی چینی دارد. ابتدا به نام این سدان کوپه استایل می پردازیم. این خودرو لوکسید Luxeed نام دارد که اسم آن ترکیبی از نام اکسید که زیربرند لاکچری چری بوده با شرکت خودروسازی معتبر لوسید آمریکایی که در زمینه خودروهای برقی فعالیت دارد، است. به همین جهت نام این خودرو شاید برای هر فردی آشنا به نظر آید و از طرفی هم گمراه کننده باشد. حال به بررسی خودرو می پردازیم.

هواوی لوکسید EX3 Luxeed چری اکسید استرا ES

هواوی لوکسید پیشتر با کد EH3 در کارخانه این شرکت شناخته می شد و چندین بار در حال تست در چین شکار دوربین عکاسان شده بود. اما حال در تصاویر رسمی منتشر شده می توان جزییات بیشتری از این خودرو را مشاهده کرد. ابتدا باید بیان کنیم که این دقیقا همان خودرویی بوده که در حال تست با بدنه استتار شده رویت شده بود. رینگ های پنج پره، دیزاین چراغ ها و … همگی یکسان هستند.

هواوی لوکسید EX3 Luxeed چری اکسید استرا ES

طراحی ظاهری هواوی لوکسید EX3

هواوی لوکسید EX3 سقفی شیبدار داشته که به موجب آن حالتی کوپه استایل برای این خودرو ایجاد شده است. ضمن اینکه داخل سپر جلو در زیر چراغ ها ورودی هوای شیار مانندی طراحی شده است. چراغ های اصلی جلو نیز به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. این خودرو دارای آرک چرخ های حجم پردازی شده بوده که چهره زیبا و عضلانی به آن بخشیده. همچنین ترمز برمبو، دستگیره های پاپ آپ درب ها و آینه های جانبی کوچک و جانمایی سنسورهای لیدار روی سقف از جمله ویژگی های بارز سدان هواوی Luxeed EX3 هستند.

با وجود اینکه هواوی و چری سعی کرده اند خودروی خاص و متمایزی طراحی کنند، اما باید اظهار کنیم که طراحی آن بسیار مشابه با دیگر سدان های برقی چینی از جمله بی وای دی هان، Voyah Passion و نیو ET7 است. یکی از اقدامات جالب این شرکت قراردادن سنسورهای لیدار روی سقف به جای سپر جلو است. در بیشتر خودروهای امروزی که دارای سنسور لیدار و رادار جلو هستند، این پنل در سپر نصب شده که با کوچکترین ضربه ای آسیب می بیند یا در صورت رانندگی در مسیرهای گلی و برفی کثیف شده و دقت خود را از دست می دهد. جانمایی این سنسور روی سقف نخستین بار ایده ولوو بود که حال مشاهده می کنیم که دیگر خودروسازان نیز از آن کپی برداری کرده اند.

هواوی لوکسید EX3 Luxeed چری اکسید استرا ES

مشخصات فنی سدان چری و هواوی Luxeed EX3

این خودرو روی پلتفرم E0X چری توسعه یافته است. این همان پلتفرمی بوده که دو خودروی اکسید استرا ES و اکسید استرا ET که با نام اکسلانتیکس هم شناخته می شوند روی آن توسعه یافته اند. مهمترین ویژگی این پلتفرم استفاده از باتری CATL بوده که مسافتی معادل 700 کیلومتر را در حالت شارژ کامل طی می کند و ساختار الکترونیکی 800 ولتی نیز برای آن رقم خورده است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی بوده و دو مدل تک موتوره و دو موتوره با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک دارد.

خودروی هواوی لوکسید EX3 به سیستم هواوی ADS 2.0 مجهز بوده که شامل سنسور لیدار، 11 دوربین HD، رادارهایی با طول موج 3 میلیمتری و 12 رادار التراسونیک است. این خودرو تا 200 کیلومتر پیوسته می تواند بدون نیاز به راننده رانندگی کند. همچنین به لطف بهره گیری از کروز کنترل با کمکی رهیاب، می تواند در شهرها و بزرگراه ها نیز کنترل خودرو را در دست بگیرد. به محض ورود این خودرو به بازار چین، در 45 شهر این کشور قابلیت اجرایی شدن این سیستم وجود دارد. اما هواوی قصد دارد که این تعداد را در آینده بیشتر کند.

هواوی لوکسید EX3 Luxeed چری اکسید استرا ES

چری اکسید استرا ES

این خودرو دارای رابط کاربری هارمونی OS هواوی بوده که با تلفن همراه و لپ تاپ هواوی کاملا سازگار است. همچنین امکان نصب بازی روی آن وجود دارد و به لطف تراشه قدرتمند کوالکاک 8295 اسنپدراگون کاملا جوابگو بازی های سنگین است. همچنین امکان اتصال پهباد به خودرو نیز وجود دارد تا ویدیوهای مخابره شده از محیط اطراف را در نمایشگر میان داشبورد به شما نشان می دهد.

به گفته هواوی برچسب قیمت هواوی لوکسید EX3 در مدل پایه 27 هزار و 810 دلار بوده و قرار است در سه ماه سوم سال جاری رونمایی شود. این خودرو از نظر پلتفرم، طراحی کابین و مشخصات فنی کاملا با اکسید استرا ES یکسان است.

 

4.8 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟