اخبار خودرو ایران
رقیب مستقیم بی وای دی هان

مشخصات چری اکسید استرا ES (اکسلانتیکس Sterra ES) اعلام شد

یکشنبه - ۱ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
Chery-Sterra-ES چری اکسید استرا ES exeed اکسلانتیکس

به تازگی زیربرند پریمیوم و لوکس چری یعنی اکسید سدان استرا ES (Sterra ES) را در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 رونمایی کرد. این خودرو که با نام اکسلانتیکس استرا ES (Exlantix Sterra ES) نیز شناخته می شود، نخستین سدان تمام برقی از برند اکسید بوده و گفته شده که در تاریخ 30 نوامبر عرضه آن به بازار چین آغاز می شود و بسته به نسخه انتخابی قیمتی بین 27 هزار و 800 تا 41 هزار و 700 دلار دارد.

مشخصات فنی اکسید استرا ES (چری اکسلانتیکس Sterra ES)

به گزارش خودرونویس، خودرو اکسید استرا ES یا اکسلانتیکس Sterra ES روی پلتفرم تمام برقی EX توسعه یافته و دارای شاسی تمام آلومینیومی است. این سدان برقی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4945، 1978 و 1480 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 3 متر اعلام شده که کابین بسیار جاداری برای آن به ارمغان آمده است.

Chery-Sterra-ES چری اکسید استرا ES exeed اکسلانتیکس

چری اکسلانتیکس Sterra ES با دو موتور وارد بازار می شود. نسخه تک دیفرانسیل با یک موتور برقی و نسخه چهار چرخ محرک با دو موتور برقی. البته هر دو مدل دارای ساختار الکتریکی 800 ولتی برای شارژ سریع هستند و باتری های آنها توسط کمپانی CATL تامین می شود. این سدان برقی در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 700 کیلومتر مسافت بوده و انرژی لازم برای پیمایش 150 کیلومتر مسافت تنها در 5 دقیقه شارژ در باتری ها ذخیره می شود.

Chery-Sterra-ES چری اکسید استرا ES exeed اکسلانتیکس

طراحی ظاهری چری اکسید Sterra ES

چری اکسید استرا ES یا همان اکسلانتیکس Sterra ES طراحی ظاهری بسیار اسپرتی دارد. پروفیل جلوی این خودرو تقریبا بسته بوده که با توجه به نصب موتور برقی موضوعی طبیعیست. چراغ های جلو طراحی خشن و جذابی داشته و توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. در دو گوشه پروفیل جلو یک پنل LED تعبیه شده که می توانند مود راننده یا سطح شارژ و چیزهای دلخواه دیگری را به افراد در بیرون خودرور نشان دهند. نکته جالب قرار گرفتن سنسور رادار لیدار روی سقف خودرو و بالای شیشه جلوست که برای سیستم های کمکی رانندگی کاربرد دارد. در بیشتر خودروهای امروزی این سنسور در سپر جلو قرار دارد. اما ولوو نخستین خودروسازی بود که این مجموعه سنسور را به روی سقف منتقل کرد تا امکان آسیب رسیدن به آن در ضربه کمتر باشد و گل و لای مسیر نیز روی عملکرد آن تاثیر کمتری داشته باشد.

Chery-Sterra-ES چری اکسید استرا ES exeed اکسلانتیکس

صندوق عقب چری اکسلانتیکس Sterra ES به صورت برقی باز و بسته می شود و چراغ ها نیز از نوع به هم پیوسته طراحی شده اند. از جمله ویژگی های بارز طراحی چری اکسید استرا ES می توان به حالت کوپه استایل و فستبک مانند بدنه، دستگیره پاپ آپ درب ها و شیشه های بدون فریم و سانروف پانورامیک بزرگ آن اشاره کرد.

Chery-Sterra-ES چری اکسید استرا ES exeed اکسلانتیکس

داخل کابین چری اکسلانتیکس Sterra ES

چری اکسلانتیکس استرا ES که با نام اکسید Sterra ES نیز شناخته می شود کابینی مینیمال و ساده دارد. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی قرار داشته و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 15.6 اینچی برای سیستم مالتی مدیا تعبیه شده است. هد آپ دیسپلی، فرمان D شکل با کلیدهای لمسی قابل چرخش از جمله ویژگی های این خودرو محسوب می شوند. برای پردازش سیستم های اطلاع رسانی چیپست کوالکام اسنپدراگون 8295 با سیستم عامل هواوی هارمونی OS نصب شده است. در کنسول میانی نیز دو پد شارژ برای تلفن همراه دیده می شود و به لطف ابعاد بزرگ و کابین جادار، چری ادعا کرده 30 قسمت برای قراردادن اشیا در کابین تدارک دیده است.

Chery-Sterra-ES چری اکسید استرا ES exeed اکسلانتیکس

چری اکسید Sterra ES یا همان اکسلانتیکس ES در زمان عرضه به صورت مستقیم با بی وای دی هان، لیپ موتور C01 و نتا S رقابت می کند.

 

نویسنده: یحیی دادگر
4.9 از 10 رای

دیدگاه شما چیست؟