اخبار خودرو ایران
محصول آینده مدیران خودرو از برند جدید

ملاقات با اکسید RX کراس اوور لوکس چری در چین

چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
اکسید RX چری اکستریم

اکسید RX جدیدترین محصول زیربرند پریمیوم چری بوده که در بازار چین با نام یائوگوانگ شناخته می شود. اما قرار است که با نام RX به بازارهای جهانی عرضه شود. اکسید RX به احتمال زیاد تحت برندی به نام اکستریم در آینده به ایران نیز راه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خودرونویس، طی سفری که به چین داشتیم، فرصتی پیش آمد که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 اکسید RX را در غرفه چری مشاهده کنیم. این خودرو اکنون نقش پرچمدار محصولات اکسید را تقریبا ایفا می کند و نسبت به اکسید VX پرچمدار قبلی چری کابین به نسبت لوکستری را ارائه می دهد.

اکسید RX چری اکستریم

طراحی ظاهری اکسید RX

اکسید RX زبان طراحی جدید این برند را به نمایش می گذارد در بخش جلو دارای چراغ هایی جدا از هم بوده که توسط یک نوار LED به هم متصل شده اند. همچنین یک نوار LED از هر چراغ به صورت عمودی تا پایین سپر امتداد یافته که ظاهر جذابی به این خودرو بخشیده است. به لطف ستون های مشکی رنگ، سقف حالتی شناور به خود گرفته است.

اکسید RX چری اکستریم

از جمله نکات جالب در طراحی اکسید RX می توان به دستگیره های پاپ آپ درب ها و همچنین دیزاین رینگ ها اشاره کرد که سعی شده استایلی آیرودینامیک داشته باشند. در نمای عقب هم شاهد چراغ هایی به هم پیوسته هستیم و نمی توان از گرافیک جذاب چراغ های این خودرو چه در نمای عقب و چه در بخش جلو هم ساده گذشت. زیر سپر عقب یک دیفیوزر مشکی رنگ قرار داشته که داخل آن چهار خروجی اگزوز دایره ای شکل قرار گرفته اند.

اکسید RX چری اکستریم

طراحی کابین اکسید RX

اکسید RX در بخش کابین تمایز خود نسبت به دیگر محصولات هم رده چری مانند تیگو 8 پرو مکس را نشان می دهد. هرچند تیگو 8 پرو مکس نیز یکی از لوکسترین محصولات چری محسوب می شود، اما اکسید RX در لیگ بالاتری بازی می کند و به مراتب پریمیوم تر است. کابین دیزاین کاملا ساده و مینیمالی دارد و طراح تا حد امکان سعی کرده کمتر از کلیدهای فیزیکی استفاده کند.

اکسید RX چری اکستریم

روی داشبورد اکسید RX دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی داخل یک قاب منحنی شکل قرار گرفته اند که سبب شده راننده دید بهتری نسبت به آنها داشته باشد. غربیلک فرمان دوشاخه بوده و استایلی پریمیوم و دو رنگ مشابه با تریم کابین دارد و روی آن نیز کلیدهای کنترلی لمسی قرار گرفته اند. در کنسول میانی کلیدهایی دایره ای شکل با دیزاینی خاص برای تنظیم سیستم تهویه دیده می شوند. در کنسول میانی خبری از شیفتر دنده نیست و شیفتر دنده به ستون فرمان منتقل شده است. البته در پشت فرمان پدال شیفترهایی هم برای تعویض دستی دنده ها تعبیه شده است.

اکسید RX چری اکستریم

نمی توان منکر متریال پریمیوم و با کیفیت تر اکسید RX نسبت به دیگر محصولات چری شد که حس بسیار خوبی را به سرنشین می دهد. این صندلی کلیدهای تنظیم صندلی ها نیز از کنار آنها به روی درب ها منتقل شده و برای صندلی راننده و سرنشین جلو ماساژور هم تعبیه شده است. صندلی راننده امکان تنظیم برقی تکیه گاه پشت پا و برای صندلی سرنشین جلو امکان باز و بست برقی تکیه گاه پشت پا و تکیه گاه تاشو جلوی پا نیز تعبیه شده که با باز کردن آنها صندلی جلو دقیقا مشابه با یک تخت یک نفره می شود. صندلی های عقب نیز امکان تنظیم به صورت برقی را دارند و برای آنها گرمکن و سردکن تعبیه شده است.

اکسید RX چری اکستریم

مشخصات فنی اکسید RX

اکسید RX دارای نسخه های مختلف اعم از پلاگین هیبرید و بنزینی است و قرار است که نسخه بنزینی آن به بازار ایران راه پیدا کند. این خودرو دارای موتور 2 لیتری توربوشارژ بوده که قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. در پیست تست چری فرصتی پیش آمد تا اکسید RX را از نظر تعلیق، ترکشن و همچنین شیب عرضی تست کنیم. با وجود اینکه این خودرو شاسی مستقل نیست، اما چرخ ها در هنگام سه لنگ شدن به مقدار خوبی کش می آید و می توان روی آفرودهای سبک روی این خودرو حساب کرد.

اکسید RX چری اکستریم

پیشرانه اکسید RX با فونیکس تیگو 8 پرو مکس یکسان بوده و صرفا گیربکس آن متفاوت است. در چین با دو سرنشین موفق شدیم طی 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت البته با دو سرنشین برسیم که شتاب خوبی برای خودرویی با این وزن است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟