اخبار خودرو جهان
اختصاصی خودرونویس؛

گوشی ساز معروف خودروساز شد / همه چیز درباره هوآوی آواتار ۱۱

یکشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

قطعا اگر ماشین باز باشید نام نادر فقیه زاده طراح معروف ایرانی خودروهای ب ام و به گوشتان خورده است. حال شاهد یک طراحی جدید از این شخصیت جذاب صنعت خودرو هستیم. آواتر ۱۱ محصولی است که توسط نادر فقیه زاده طراحی شده و احتمالا شاهد حضور آن در بازار ایران هم باشیم.

قطعا اگر ماشین باز باشید نام نادر فقیه زاده طراح معروف ایرانی خودروهای ب ام و به گوشتان خورده است. حال شاهد یک طراحی جدید از این شخصیت جذاب صنعت خودرو هستیم. آواتار ۱۱ محصولی است که توسط نادر فقیه زاده طراحی شده و احتمالا شاهد حضور آن در بازار ایران هم باشیم. با خودرونویس همراه باشید تا نگاهی به این خودروی جذاب بیاندازیم.

گوشی سازهایی که خودروساز شدند

احتمالا اخیرا خبر معرفی یک خودروی جدید توسط شیائومی را شنیدید. حالا نوبت به هوآوی هم رسیده است. این برند چینی قصد دارد با محصولی جدید و جذاب پا به عرصه تولید خودروهای برقی بگذارد. این خودرو که یک شاسی بلند است که آواتار ۱۱ نام دارد. البته ناگفته نماند که آواتار ۱۱ حاصل همکاری هوآوری با خودروساز محبوب چینی یعنی چانگان است.

قیمت چند؟

برخلاف اکثر مطالب خودرویی می‌خواهیم ابتدا از قیمت خودرو شروع کنیم. آواتار ۱۱ احتمالا با قیمتی بین ۴۷ الی ۶۳ هزار دلار به فروش می‌رسد. به نوعی می توان گفت کف قیمت این خودرو به پول ایران چیزی در حدود ۲.۹ میلیار دتومان می‌شود.

مشخصات فنی آواتار 11

قیمت آواتار ۱۱ حتی در پایه ترین نسخه هم تا حدودی بالا به نظر می‌رسد اما در مقابل مشخصات فنی جذابی در این خودرو داریم. آواتار ۱۱ از دو پیشرانه برقی بهره می‌برد که حداکثر توان آن ۵۷۸ اسب بخار است و حداکثر گشتاور روی حدود ۶۴۲ نیوتن.متر قرار دارد. در نتیجه شتاب صفر تا صد این خودرو عدد بسیار جذابی خواهد بود و تنها ۴ ثانیه است. باتری‌های آواتر ۱۱ از نوع ۱۱۶ کیلووات ساعتی است که با یک بار شارژ حدود ۶۷۲ کیلومتر مسافت طی می‌کند.

امکانات رفاهی آواتار 11

کابین این خودرو حس و حال کاملا مدرن و متفاوتی نسبت به سایر محصولات چینی دارد. در کنسول مرکزی این خودرو سه نمایشگر داریم. نمایشگر اصلی ۱۵.۶ اینچی است و دو نمایشگر دیگر که یکی به عنوان پشت آمپر و دیگری برای سرنشین است ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی دارد. این خودرو ۱۴ بلندگو به همراه آمپلی فایر دارد و یکی از قابلیت‌های جذاب آن سیستم حذف صدای جاده است.

سخن پایانی

این خودرو در جدیدترین نمایشگاه خودرو در چین هم به نمایش درآمده است. علاوه بر این با توجه به موج ورود خودروهای برقی به ایران زمزمه های واردات آواتار ۱۱ به کشور هم به گوش می‌رسد. هرچند که باید منتظر ماند و دید که آیا یک خودروی برقی تقریبا ۳ میلیارد تومانی در ایران خریدار هم دارد یا خیر؟

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟