اخبار خودرو ایران

آغاز همکاری جک و هوآوی برای ساخت کارخانه جدید در چین

یکشنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 1 دقیقه
همکاری جک هوآوی jac and huawi

هواوی ظاهرا همکاری خود را با شرکت خودروسازی جک JAC آغاز کرده و این دو شرکت با همکاری یکدیگر قصد دارند که یک کارخانه تولید خودرو در چین تاسیس کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده این خط تولید در پارک صنعتی فیکسی شهر هفی به مساحت تقریبی 510 هزار متر مربع احداث خواهد شد. شرکت هوآوی و جک هر دو در ساخت خودرو مشارکت خواهند داشت که بیانگر عزم جدی هوآوی برای ورود به صنعت خودرو است.

به گزارش خودرونویس، یو چنگدونگ، مدیر عامل هوآوی، در این خصوص اعلام نموده که شرکتش قصد دارد با شرکت جک همکاری لازم را جهت گسترش فرآیندهای تولید و فروش خودرو انجام دهد.

به گفته لین شی، دبیرکل وسایل نقلیه متصل هوشمند در انجمن فنی چین و اروپا، شرکت هوآوی در مراحل ساخت کارخانه جدید است که این موضوع نشان دهنده مشارکت بیشتر این برند در تجارت خودروهای هوشمند چینی است.

همکاری هوآوی و جک برای تولید خودرو برقی هوشمند

بر اساس گزارش های منتشر شده، هواوی سابقه همکاری خوبی با جک موتورز دارد و این دو شرکت قصد دارند «نسل جدید و پیشرفته پلتفرم خودروهای برقی هوشمند مبتنی بر قطعات خودرو هوآوی را توسعه دهند».

هوآوی در حال حاضر قطعات و سیستم های مختلفی‌ را برای خودروسازان چینی تامین می‌ کند و اخیراً شروع به عرضه مجموعه‌ های کاملی مبتنی بر فناوری خودروهای هوشمند تحت شعار Huawei Inside خود نموده است. اکنون به نظر می رسد که این شرکت با هدف گسترده تر قصد ورود به صنعت خودروسازی را دارد و جک را به عنوان شریک خود برای ورود به صنعت خودروسازی انتخاب کرده است.

در این لحظه اطلاعات زیادی از جزییات همکاری هوآوی و جک منتشر نشده، ولی به زودی خبرهای بیشتری در این خصوص منتشر خواهیم کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟