اخبار خودرو ایران

تویوتا راو ۴ هیبرید در صف ورود به بازار ایران

سه شنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

تویوتا راو ۴ از جمله خودروهای جذابی است که پیش از این هم شاهد عرضه آن در بازار ایران بودیم. به نوعی می‌توان گفت این محصول تویوتا یکی از گزینه‌های کم دردسر در بازار خودروهای ژاپنی محسوب می‌شود.

تویوتا راو ۴ از جمله خودروهای جذابی است که پیش از این هم شاهد عرضه آن در بازار ایران بودیم. به نوعی می‌توان گفت این محصول تویوتا یکی از گزینه‌های کم دردسر در بازار خودروهای ژاپنی محسوب می‌شود.

حال به نظر می‌رسد که به زودی شاهد حضور نسل جدید این خودرو البته از نوع هیبریدی در بازار باشیم. در ادامه قصد داریم نیم نگاهی به راو ۴ هیبریدی داشته باشیم. با خودرونویس همراه باشید.


راو ۴ هیبریدی برای جانبازان

پیش از این راو ۴ با نسل‌های سوم و چهارم خود در بازار ایران حضور داشت. پس از آن در بهمن ماه ۱۴۰۲ نسل پنجم این کراس اوور ژاپنی برای عرضه ویژه جانبازان در سامانه یکپارچه خودرو قرار گرفت. آنطور که به نظر می‌رسد قرار است نسخه بنزینی و هیبریدی این خودرو به بازار عرضه شود اما نسخه هیبریدی احتمال واردات بیشتری دارد.


مشخصات فنی

تویوتا راو ۴ هیبریدی از پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند و جعبه دنده آن از نوع E-CVT اتوماتیک است که توان را به چهار چرخ می‌رساند. پیشرانه این خودرو حداکثر توان ۲۱۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن.متر تولید می‌کند. نمونه پلاگین هایبرید همچنین قابلیت شارژ باتری با برق شهری را دارد و حداکثر توان آن به ۲۶۰ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن.متر گشتاور می‌رسد.


امکانات رفاهی

نسل پنجم تویوتا راو در بحث امکانات رفاهی هم پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است. این خودرو از آپشن‌هایی نظیر ۷ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای، سقف پانوراما، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن کردن خودرو با ریموت، فناوری LED چراغ ها، رادار خط خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، شارژر بیسیم تلفن همراه، درِ صندوق عقب برقی، رینگ آلومینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، تنظیم حالت آفرود، ترمز پارک برقی، اتوهلد، صندلی های برقی جلو با گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، جلو آمپر دیجیتال، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور، رادار تابلو خوان، آینه حساس به نور و… بهره می‌برد.

نکته مهم این است که با توجه به محدودیت ارزی ۳۵ هزار یورویی احتمال این که تویوتا راو ۴ با فول‌ترین نسخه به کشور وارد شود پایین است.


سخن پایانی

تویوتا راو ۴ را می‌توان یکی از جذاب‌ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران دانست که البته باید منتظر ورود آن به ازار و قیمت‌گذاری باشیم. باید منتظر ماند و دید که این خودرو جذاب ژاپنی را جانبازان با قیمتی در بازار خودرو آگهی می‌کنند. اما با توجه به سابقه خوب این خودرو در ایران انتظار می‌رود که قیمت بالایی برای آن تعیین شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟