اخبار خودرو جهان

10 خودروی جذابی که سال 2021 از راه می رسند

پنجشنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
جی ام سی هامر EV

با وجود تولید خودروهای الکتریکی متعددی در سال‌های گذشته، انتخاب‌های بیشتری برای خرید اتومبیل‌های الکتریکی در سال 2021 وجود داشته و کمپانی‌هایی که خودروهای الکتریکی تولید نمی‌کردند، به سمت تولید اتومبیل‌ های پاک رفته‌اند. همچنین در سال 2021 ، تب الکتریکی سازی به خودروهای اسیووی و پیکاپ ها هم سرایت کرده است. در گذشته سدان‌هایی مانند نیسان لیف و یا تسلا مدل اس جزو پرفروش ترین محصولات الکتریکی بازار بودند، ولی این روند رفته رفته در حال تغییر است.

به گزارش خودرونویس، خودروهایی که برای اولین‌بار در سال 2021 عرضه می‌شوند، شباهت‌های زیادی با خودروهای تولید شده در سال 2020 دارند. اما تفاوت‌هایی هم میان اتومبیل‌های 2021 و 2020 وجود دارد. در سال 2021 خودروهای شاسی‌ بلند همچنان محبوبیت خود را حفظ خواهند کرد و تولیدکنندگان خودرو در تلاش هستند که با معرفی محصولاتی جدید و خلاقانه نظر مشتریان را جلب کنند. در این مطلب قصد معرفی 10 خودرو از جذاب ترین محصولات سال 2021 را داریم که به اعتقاد کارشناسان معرفی و عرضه این خودرو باعث انقلابی در صنعت خودرو و همچنین تغییر سلیقه مشتری خواهند شد.

 

شورولت کوروت Z06 2022

شورولت کوروت Z06

شورلت کوروت Z06 2022 به پیشرانه 5.5 لیتری و V8 تنفس طبیعی مجهز خواهد شد. مدل 2020 اتومبیل یادشده در 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و انتظار می‌رود که مدل 2022 آن از مدل فعلی هم سریع‌تر باشد.

شورلت برای بهبود عملکرد اتومبیل خاص خود و حفظ سرعت آن در بالاترین حد ممکن به دنبال تقویت ساختار آن است. کوروت Z06 2022 سرعت بالایی دارد؛ اما خریداران آن در سال 2021 باید مبلغ فراوانی به کمپانی شورلت پرداخت کنند.

 

جی ‌ام‌ سی هامر EV

جی ام سی هامر EV

آخرین هامر مدل H3 بوده و از سال 2005 تا 2010 به تولید رسید. ولی در سال 2021 هامر دوباره برمی‌گردد و در اختیار علاقه‌مندان خواهد بود. هامر EV SUT با مدل‌های قدیمی H1، H2 و H3 تفاوت‌هایی دارد. به طور کلی دو تفاوت عمده میان هامر جدید و مدل‌های قدیمی آن دیده می‌شود.

هامر SUT الکتریکی بوده و این احتمالاً به فروش بهتر آن کمک می‌کند؛ زیرا یکی از مهم‌ترین انتقادها به مدل‌های قدیمی این اتومبیل وجود پیشرانه پرمصرف آنها بود. علاوه بر این هامر EV SUT برخلاف مدل‌های قدیمی که بیشترSUV  بودند؛ یک وانت بار خواهد بود. هامر EV SUT مانند مدل‌های قدیمی قدرت فراوانی داشته و در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

آئودی ای‌ ترون اسپرت‌ بک

آئودی ای ترون اسپرتبک

آئودی ای‌ ترون اسپرت‌ بک (E-Tron Sportback) را باید مدل اسپرت شاسی‌بلند ای ترون با چند قابلیت متفاوت دانست. در این مدل شاهد استفاده از پانل‌های جدید درب، سقف و خمیدگی پشت خودرو هستیم. این محصول به دلایل گوناگونی مانند نوع پیشرانه استفاده شده در آن با شاسی‌بلند ای ترون شباهت‌هایی دارد.

اسپرت بک از باتری 95 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. همچنین در این محصول از سیستمی استفاده شده که در هنگام رانندگی عادی موتور جلو را از کار انداخته و به این ترتیب کارایی ای ترون را بیشتر خواهد کرد. با این ویژگی‌ها جای تعجب ندارد که قیمتی در حدود 80 هزار دلار برای ای ترون اسپرت بک در نظر گرفته شده باشد.

 

فولکس‌واگن  ID 4

فولکس واگن id.4

فولکس‌واگن ID 4 یک شاسی‌بلند بی‌نظیر است. در این خودرو از پیشرانه‌ای مناسب، به همراه باتری‌هایی بزرگ استفاده شده و انتظار می‌رود که با یکبار شارژ مسافتی در حدود 300 مایل را طی کند. این اتومبیل در سال 2021 وارد بازار شده و قیمت آن حدود 35 هزار دلار خواهد بود.

فولکس‌واگن ID 4 ابعادی مانند تیگوآن دارد؛ اما فضای بیشتری در اختیار مسافران و راننده قرار می‌دهد. مدل ID 4 شباهت‌های زیادی با ID 3 موجود در اروپا داشته و این شباهت‌ها بیشتر شامل پنل اصلی ابزار دیجیتالی و صفحه نمایش لمسی سیستم سرگرمی است.

 

ولوو XC40  ریشارژ

ولوو xc40

ولوو XC40 ریشارژ که نامگذاری آن چندان هم عجیب نیست؛ یکی دیگر از اتومبیل‌های برقی لیست ما است. در این شاسی‌بلند از باتری 78 کیلووات ساعتی به همراه خنک کننده مایع استفاده شده است. باتری برای هر محور و بین کف و موتور قرار گرفته و باعث می‌شود که در 4.9 ثانیه سرعت ولوو XC40 ریشارژ  به 100 کیلومتر در ساعت برد.

با این حال در این اتومبیل همانند سایر محصولات جدید ولوو محدویت‌هایی اعمال شده تا رانندگان سرعت بالایی نداشته باشند. به این ترتیب حداکثر سرعت ولوو XC40 ریشارژ تنها 112 مایل در ساعت بوده و برای خرید آن باید 55 هزار دلار هزینه کرد.

 

بایتون ام بایت

بایتون ام بایت

بایون ام بایت (M-Byte) ظاهراً محصولی انقلابی بوده و به همین خاطر مورد توجه قرار گرفته است. صندلی‌های جلو این اتومبیل را می‌توان 10 درجه چرخاند و به این ترتیب دیدِ بهتری برای راننده و سرنشین جلو به وجود آورد. همچنین ام بایت به سیستم شارژ سریع 150 کیلووات ساعتی DC مجهز شده و با سرعت حیرت‌انگیزی شارژ می‌شود.

حداکثر تا 80 درصد از ظرفیت باتری‌های ام بایت را می‌توان در 35 دقیقه شارژ کرد. دو مدل مختلف از این محصول وجود داشته و می‌توان آن را در انواع RWD و AWD خریداری کرد. در صورت شارژِ کامل باتری‌های ام بایت، می‌توان مسافتی در حدود 340 مایل را طی کرد. در ام بایت از جدیدترین فناوری‌ها برای اطمینان از اتصال تلفن همراه به خودرو استفاده شده است!

 

لوسید ایر

لوسید ایر

لوسید ایر (Lucid Air) به عنوان جایگزینی ایده‌آل و برای رقابت با تسلا مدل اس طراحی شده است. این اتومبیل مدرن از موتورهای الکتریکی دوگانه استفاده کرده و احتمالاً 1200 اسب بخار قدرت دارد.

همچنین استفاده از پیشرانه الکتریکی سه‌گانه در برخی از مدل‌های  لوسید ایر هم دور از انتظار نیست. در طراحی این محصول از چندین روش ابتکاری و برای بهبود فضای داخلی آن استفاده شده است. این اتومبیل انقلابی در پاییز 2021 عرضه شده و تنها 60 هزار دلار قیمت دارد.

 

مرسدس ‌بنز EQS

مرسدس بنز eqs

مرسدس‌ بنز EQS از نظر طراحی مشابه با کلاس S مرسدس است. ولی EQS برخلاف کلاس S یک اتومبیل برقی است. مرسدس EQS دارای ویژگی‌های خلاقانه‌ای بوده و در فضای داخلی آن از یک صفحه نمایش عریض استفاده شده است. صفحه نمایش مزبور تمام عرض داشبورد را پوشش داده است.

به هیچ عنوان تعجب‌آور نیست که EQS علاوه بر ویژگی‌های مدرن خود، یک اتومبیل لوکس و قابل قبول برای تجربه رانندگی با یکی از محصولات خارق‌العاده مرسدس‌بنز باشد. این اتومبیل در سال 2021 عرضه شده و انتظار می‌رود که قیمتی در حدود 110 هزار دلار داشته باشد.

 

فورد برانکو 2021

فورد برانکو

مدل 2021 فورد برانکو هم احتمالاً در سال 2021 وارد بازارهای جهانی خواهد شد. برانکو از نظر ظاهری شباهت زیادی با نسل قدیمی خود دارد؛ ولی با این وجود تفاوت‌های فراوانی بین برانکو جدید و نسخه‌های پیشین آن دیده می‌شود.

برانکو جدید برخلاف نسل پیشین خود از پیشرانه V8 استفاده نکرده و به جای آن باید از توان پیشرانه استاندارد 2.3 لیتری و 4 سیلندر توربوشارژ بهره ببرد. این پیشرانه 270 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور دارد. همچنین امکان سفارش برانکو با پیشرانه 360 اسب‌بخاری و 2.7 لیتری V6 تویین‌توربو وجود دارد. برخلاف انتظار، برانکو جدید از سیستم سرگرمی پیشرفته‌ای برخوردار است.

 

 

 

 

تویوتا کرولا GR 2022

تویوتا کرولا GR

تویوتا کرولا GR 2022 یکی از معدود خودروهای غیر برقی است که در سال 2021 به تولید می‌رسد. در این محصول از پیشرانه 1.6 لیتری 3 سیلندر با توان 257 اسب‌بخار استفاده شده است. این هاچ‌بک نسبت به مد‌ل‌های دیگر کرولا، موتوری قدرتمند و اسپرت دارد.

این اتومبیل در سال 2022 وارد بازار شده و قیمت آن هم حدود 30 هزار دلار خواهد بود. بنابراین برای رانندگانی که کرولا دوست داشته، ولی بدنبال اتومبیلی قدرتمند هستند؛ کرولا GR گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

 

 

 

4.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟