اخبار خودرو جهان
هم سطح نسخه TRD برای کمری و آوالون

تویوتا کرولا آپکس ادیشن رونمایی شد

یکشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تویوتا کرولا آپکس ادیشن

سال گذشته تویوتا برای دو خودروی کمری و آوالون سدان نسخه های اسپرت TRD را معرفی کرد که به رینگ هایی بزرگتر، اسپویلر و ترمزهایی جدید مجهز شده بودند و این موضوع موجب افزایش فروش آنها در بازار جهانی شد. حال تویوتا سیاستی مشابه را برای سدان کامپکت کرولا برای مدل 2021 پیاده کرده است؛ ولی اینبار برای کرولا نسخه TRD کامل مشابه کمری و آوالون توسعه نیافته است. این نسخه جدید تویوتا کرولا Apex ادیشن نام داشته که برای نسخه 2021 کرولا توسعه یافته است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، نسخه آپکس ادیشن کرولا در واقع تریمی اسپرت تر برای این سدان کامپکت تویوتا بوده و قرار است که تنها شش هزار دستگاه از آن برای مدل 2021 کرولا تولید شود. کرولا آپکس ادیشن بر پایه نسخه SE و XSE این خودرو توسعه می یابد؛ بدین ترتیب قلب تپنده آن یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 169 اسب بخار و بیشینه گشتاور 205 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT یا دستی شش سرعته بنا به انتخاب مشتری به محور جلو منتقل می شود.

نمای عقب تویوتا کرولا آپکس ادیشن

در حالی که تویوتا هیچ تغییری در مشخصات فنی و پیشرانه کرولا آپکس ادیشن اعمال نکرده، اما تلاش کرده تا این نسخه اسپرت را داینامیک تر از نسخه استاندارد توسعه دهد. به همین دلیل تویوتا با نصب فنرهای خاص و ویژه این نسخه، ارتفاع آن را نسبت به مدل استاندارد کرولا 1.8 سانتی متر کاهش داده است. به لطف تغییراتی که در سیستم تعلیق کرولا آپکس ادیشن اعمال شده، تعلیق جلو 47 درصد و تعلیق عقب 33 درصد نسبت به مدل استاندارد سخت تر شده که این موضوع موجب بهبود هندلینگ و پایداری کرولا در پیچ ها و مانورها می شود.

 

استایل ظاهری

تویوتا کرولا آپکس ادیشن دارای یک کیت بدنه جدیدف اسپویلر عقب و تریم برنزی روی بدنه است که ماهیت اسپرت تر این خودرو نسبت به مدل استاندارد کرولا اشاره می کند. رینگ های 18 اینچی مشکی این کرولا هم ویژه نسخه آپکس ادیشن توسعه یافته اند و هر یک از آنها یک کیلوگرم وزن کمتری نسبت به رینگ های نسخه استاندارد کرولا دارد. مشتریان قادر هستند تا کرولا آپکس ادیشن را به صورت دو رنگ بدنه سفید و سقف مشکی رنگ سفارش دهند. البته این امکان نیز وجود دارد که تمام بدنه این خودرو با رنگ مشکی نقاشی شود.

کیت بدنه تویوتا کرولا آپکس ادیشن

کابین

درون کابین نسخه SE تویوتا کرولا آپکس ادیشن، صندلی هایی با روکش پارچه ای و قابلیت تنظیم دستی نصب شده است. البته در کابین نسخه XSE این خودرو شاهد استفاده از چرم مصنوعی برای تودوزی صندلی ها و همچنین امکان تنظیم صندلی ها در هشت جهت به صورت برقی و تنظیم گودی کمر وجود دارد.

کابین تویوتا کرولا آپکس ادیشن

هر دو نسخه SE و XSE کرولا آپکس ادیشن دارای یک نمایشگر هشت اینچی لمسی در میان داشبورد برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی هستند که به صورت استاندارد از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند. این اولین بار است که تویوتا کرولا به صورت استاندارد علاوه بر اپل کار پلی به درگاه اندروید اتو نیز مجهز می شود.

در این لحظه تویوتا هیچ اطلاعاتی را در خصوص قیمت نسخه های مختلف کرولا آپکس ادیشن اعلام نکرده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟