اخبار خودرو جهان
فاصله کف خودرو از زمین، معیاری مهم در بی‌راهه نوردی

10 اس‌یووی مناسب آفرود دنیا کدام‌اند؟

چهارشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 7 دقیقه
جیپ رانگلر

10 خودرو اس‌یووی که تریم استاندارد آن‌ها، بیشترین فاصله از سطح زمین را در بین رقبا دارند و مناسب ترین گزینه ها برای آفرود و بیراهه نوردی هستند در حال حاضر بیشترین طرفدار را دارند که از جنبه های مختلف قابل بررسی هستند.

به گزارش خودرونویس، هرچه این فاصله کف خودرو از سطح زمین بیشتر باشد، خودرو راحت‌تر و بدون برخورد با مانع، از سنگ، چوب و سایر موانع عبور می‌کند. اما در بین این اس‌یووی‌های مناسب برای بی راهه نوردی، برخی مدل‌ها هستند که دارای تجهیزات رفاهی لوکسی مانند سردکن و گرمکن صندلی، صندلی‌ها با قابلیت تنظیم برقی و سایر تجهیزات نیز هستند که باعث شده در عین بی‌راهه نوردی، لیست بلند بالایی از تجهیزات رفاهی نیز در اختیار راننده و سرنشینان باشد.

 

جیپ رانگلر 2018

به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، بیشترین فاصله از سطح زمین در بین اس‌یووی‌های موجود در بازار، برای جیپ رانگلر مدل 2018 است. این فاصله در نسخه‌های 2018 این خودرو نسبت به قبل، کمی بیش‌تر هم شده است. نسل قبل JK رانگلر که هم اکنون نیز در حال فروش است، 254 میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد.

جیپ رانگلر

برای تریم رابیکون JL رانگلر، این فاصله به 275 میلی‌متر نیز می‌رسد. نسخه پایه JK رانگلر، از سطح زمین 209 میلی‌متر فاصله دارد، اما این فاصله در نسخه JL، به 247 میلی‌متر افزایش می‌یابد. این فاصله در نسخه sahara، به 254 میلی‌متر می‌رسد. رانگلر جدید، تکنولوژی‌های مدرن و لوکسی را مانند اندروید اتو، اپل کار پلی، سیستم هشدار نقطه کور و چراغ‌های روشنایی LED را در لیست تجهیزات رفاهی و ایمنی خود دارد.

 

تویوتا سکویا 2018

در بین اس‌یووی‌های فول سایز، بیش‌ترین فاصله از سطح زمین مختص تویوتا سکویا 2018 است. نسخه چهار چرخ محرک تریمهای SR5، TRD اسپرت و لیمیتد، به طور استاندارد از سطح زمین 254 میلی‌متر فاصله دارند. در کنار این فاصله، این تریم‌ها دارای تجهیزاتی مانند دیفرانسیل مرکزی ضد لغزش و حالت 4H و 4L برای حالت دنده کمک هستند.

تویوتا سکویا

این خودرو به طور استاندارد یه یک پیشرانه هشت سیلندر 381 اسب‌بخاری مجهز است. اما خبر خوب در مورد سکویا 2018، تجهیزات ایمنی جدید این خودرو است. در مدل 2018 این خودرو، دوربین دید عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار تغییر خطوط، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار نقطه کور، رادار قسمت عقب و نوربالای هوشمند نصب شده است.

 

فورد اکسپدیشن 2018

دیگر اس‌یووی فول‌سایز با فاصله زیاد از سطح زمین، فورد اکسپدیشن مدل 2018 است. نسخه‌های معمولی این خودرو دارای فاصله 249 میلی‌متری از سطح زمین و نسخه‌های چهار چرخ محرک مجهز این خودرو، دارای فاصله 247 میلی‌متر از سطح زمین هستند. علاوه بر این، اکسپدیشن با دارا بودن قابلیت تنظیم صندلی‌های جلو در چندین جهت به صورت برقی، تودوزی چرم، قابلیت سردکن و گرمکن و حتی ماساژور صندلی‌ها، تجهیزات رفاهی کاملی را ارائه می‌دهد.

فورد اکسپدیشن

این خودرو به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ اکوبوست فورد مجهز است که قادر به تولید بیشینه قدرت 375 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 637 نیوتن‌متر است. این قدرت و گشتاور در تریم فول این خودرو، به 400 اسب‌بخار و 651 نیوتن‌متر است.

 

لینکلن نویگیتور

اگرچه پلتفرم لینکلن نویگیتور با فورد اکسپدیشن مشترک است، اما فاصله کف خودرو تا زمین کمی متفاوت است. لینکلن نویگیتور در بین اس‌یووی‌های پریمیوم با دارابودن فاصله 247 میلی‌متری ، بیشترین فاصله را از سطخ زمین دارد. همانطور که از یک خودرو پریمیوم انتظار می‌رود، نویگیتور دارای تجهیزات رفاهی مانند سردکن و گرمکن صندلی‌ها است.

لینکلن نویگیتور

اما تفاوت لینکلن، در قابلیت تنظیم صندلی‌های جلو آن در 30 جهت مختلف است که به لطف این طراحی و مهندسی خوب، به خوبی بدن سرنشین و راننده را در بر می‌گیرد. لینکلن درون کابین نویگیتور، از چوب طبیعی استفاده کرده است تا این خودرو در بین سایر اس‌یووی‌های پریمیوم، چیزی کم نداشته باشد. این خودرو با یک پیشرانه 450 اسب‌بخاری توربوشارژ با قابلیت تولید بیشینه گشتاور 692 نیوتن‌متر به بازار عرضه می‌شود.

 

تویوتا 4رانر

جایگاه بعد، به تویوتا 4رانر اختصاص می‌یابد. این خودرو دارای تریم‌های مختلفی همچون TRD آفرود و TRD PRO است. تویوتا در طراحی این دو تریم، تمام تجربه خود در مسابقات و ساخت اس‌یووی را استفاده کرده است و به دلیل به‌روزرسانی سیستم تعلیق و نصب کمک فنرهای قدرتمند، عملکرد این خودرو در مسیرهای بیرون جاده‌ای بهبود چشمگیری یافته است. تمام تریم‌های این خودرو دارای فاصله 244 میلی‌متری از سطح زمین هستند.

تویوتا 4رانر

مزیت این خودرو ابعاد آن است، چراکه این خودرو دارای فضای بار 2450 لیتری است که این میزان فضا، تنها در صورت خواباندن صندلی‌های عقب حاصل می‌شود. همچنین برخلاف رانگلر، تریم پایه این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم خودکار است.

 

نیسان آرمادا 2018

آرمادا یا همان پاترول 2018، با دارابودن فاصله 234 میلی‌متر از سطح زمین، جایگاه ششمین اس‌یووی با فاصله زیاد از سطح زمین را به خود اختصاص داد. این خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک با قابلیت تنظیم برای رانندگی در تمام شرایط جوی است. همچنین این خودرو دارای سیستم الکترونیکی کنترل لحظه‌ای انتقال قدرت و حالات آن به چرخ‌ها است. تمام تریم‌های آرمادا، به یک پیشرانه 5.6 لیتری هشت سیلندر مجهز هستند.

نیسان آرمادا 2018

این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 390 اسب‌بخارو بیشینه گشتاور 534 نیوتن‌متر است. با این مشخصات این خودرو قادر است تا جسمی به وزن 3855 کیلوگرم را با خود یدک بکشد. نیسان در این خودرو تجهیزاتی را همانند سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور و آینه میانی با قابلیت نمایش زنده تصاویر دنده عقب خودرو را نصب کرده است تا مشتریان به خرید آن، میل بیشتری داشته باشند.

 

اینفینیتی QX80 2018

از آنجایی که اینفینیتی و نیسان، هر دو زیرمجموعه یک کمپانی هستند، بنابراین قطعا اشتراکات زیادی بین اینفینیتی QX80 و نیسان آرمادا وجود دارد. به همین دلیل فاصله QX80 از سطح زمین با آرمادا دقیقا برابر است و هر دو، 234 میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارند. همچنین این خودرو نیز دارای سیستم چهار چرخ محرک نیسان با قابلیت انتخاب حالات مختلف مسیر است. علاوه بر این، اینفینیتی QX80 دارای حالت چهار چرخ رانندگی low range نیز است که با آرمادا مشترک است.

اینفینیتی QX80 2018

در واقع تفاوت اصلی این خودرو با آرمادا، پیشرانه آن است که قدرت و گشتاور تولیدی آن، کمی افزایش یافته است. پیشرانه هشت سیلندر این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 400 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 560 نیوتن‌متر است. اینفینیتی، برای رقابت در کلاس اس‌یووی‌های پریمیوم، درون کابین این خودرو را با چوب طبیعی و تودوزی چرم طبیعی تزیین کرده است.

 

لکسوس LX 2018

پرچمدار شاسی بلندهای لکسوس که همان LX است، با فاصله 226 میلی‌متر از سطح زمین، جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است. سیستم چهار چرخ محرک تمام وقت لکسوس در کنار سیستم کنترل پایداری فعال، باعث شده تا این خودرو عملکرد خارج از جاده‌ای قابل قبولی داشته باشد.

لکسوس LX 2018

راننده قادر است تا از بین حالات رانندگی سنگ، سنگ شل، سنگ و خاک، برف ، شن و ماسه ، یکی را برای پیمودن مسیرهای خارج از جاده‌ای انتخاب کند. همانطور که از لکسوس انتظار می‌رفت، درون کابین پرچم‌دار این خودروساز، با چوب گردو و چوب و چرم طبیعی تزیین شده است. همچنین سیستم Climate Concierge این خودرو به طور خودکار و مجزا، سیستم تهویه مطبوع چهارکاناله، تهویه صندلی‌ها و گرمکن فرمان را به منظور راحتی بیشتر سرنشینان کنترل می‌کند.

 

کادیلاک اسکالید 2018

کادیلاک اسکالید، تکنولوژی، قدرت، استایل ظاهری و سطح بسیار بالای تجهیزات ایمنی و رفاهی را در کنار فاصله زیاد از سطح زمین، یک جا دارد. اما این خودرو با بهره بردن از فاصله 203 میلی‌متری از سطح زمین، به نظر نمی‌رسد که یک خودرو مناسب آفرود واقعی باشد. اما در عوض، کادیلاک برتری‌های دیگری را در بخش تکنولوژی و تجهیزات نسبت به رقیبان خود دارد.

کادیلاک اسکالید 2018

تکنولوژی‌های درون کابین اسکالید، از وای فای موبایل تا آینه میانی با قابلیت نمایش تصاویر زنده دوربین عقب است. این آینه قادر است تا تصاویری سه برابر عریض تر از عقب خودرو را به لطف دارابودن دوربینی واید، نمایش دهد. این غول تکنولوژی تنها 6 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برساند.

این شتاب خوب، به دلیل نصب پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر کادیلاک است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 420 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 624 نیوتن‌متر است. نورپردازی زیبای داخل کابین و سیستم تهویه صندلی‌ها در کنار ماساژور برای تمام صندلی‌ها، از جمله ویژگی‌های لوکس این خودرو محسوب می‌شود.

 

شورولت سابربن 2018

این خودرو به دلیل دارابودن ابعاد بزرگ و فاصله به نسبت زیاد از سطح زمین، انتخاب بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای این سگمنت محسوب می‌شود. سابربن 2018 به طور پیش فرض دارای تجهیزاتی مانند موبایل وایفای hotspot، اندروید اتو، سیستم اپل کار پلی و سیستم پخش کننده Blu-rey با قابلیت اتصال بدون سیم برای سرنشینان ردیف عقب است.

شورولت سابربن 2018

دلیل دیگر محبوبیت این خودرو، قابلیت بالای آن در یدک کشی است. این خودرو قادر است تا جسمی به وزن 3764 کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو، ظرفیت حمل 9 سرنشین را دارد و در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، ظرفیت حمل بار این خودرو به 3446 لیتر می‌رسد. فاصله کف این خودرو تا سطح زمین در تریم‌های مختلف، متفاوت است. اما تریم پایه این خودرو از سطح جاده حدود 201 میلی‌متر فاصله دارد.

3.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟