اخبار خودرو جهان
آینده در دست خودروهای پاک

10 خودروی الکتریکی که آینده را تغییر می‌ دهند

دوشنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 7 دقیقه
تسلا مدل اس

عوامل متعددی مانع از استقبال گسترده مردم از وسایل نقلیه الکتریکی می‌شوند. درست به همان اندازه که برخی از محصولات برقی محبوبیت بالایی دارند؛ عده‌ای هم نگران مسافت قابل پیمایش با اتومبیل‌های برقی بوده و به همین دلیل خرید خودروهای احتراقی و معمولی را ترجیه می‌دهند.

به گزارش خودرونویس، با قدم گذاشتن در مسیر آینده، نیاز به اتومبیل‌های پایدار ضروری‌تر می‌شود. بنابراین تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان با جدیت در حال تلاش بوده و به دنبال تولید محصولاتی برای جلب نظر مشتریان و افزایش تقاضا برای خرید خودروهای الکتریکی هستند. نتیجه تلاش تولیدکننگان خودرو قابل مشاهده بوده و اکنون مشتریان توان خریداری خودروهایی برقی را دارند که آینده تمام چهار چرخ‌ها را برای همیشه تغییر خواهند داد.

 

تسلا مدل S

تسلا مدل اس

ایلان ماسک به عنوان مغز متفکر کمپانی تسلا شناخته می‌شود. او اولین تولیدکننده اتومبیل در جهان نیست که به فکر استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی افتاده است. اقدامات او باعث شد که نهضت استفاده از باتری‌ها به محبوبیت بالایی برسد. تسلا اقدامات زیادی انجام داده و مدل S را با برند اتومبیل‌ برقی و آمریکایی، به عنوان مهم‌ترین محصول خود معرفی کرده است.

تسلا مدل S مسئول ایجاد تغییرات آینده‌نگرانه در صنعت خودروسازی بوده و این سدان علاوه بر رقابت با سایر اتومبیل‌های برقی، همچنان در حال بهبود قابلیت‌های خود و افزایش میزان ذخیره انرژی است. زیرا Range Plus به عنوان آخرین مدل تسلا S برای فتح استاندارد آژانس حمایت از محیط زیست آمریکا (EPA) ساخته شده و 402 مایل را فقط با یکبار شارژ طی می‌کند.

 

لُردزتاون موتورز ایندورنس

لردزتاون موتورز ایندورنس

وانت ایندورنس (Endurance) یک محصول برقی بوده و توسط یکی از تولیدکنندگان اتومبیل‌های برقی و مستقر در اوهایو به نام لُردزتاون موتورز (Lordstown Motors) تولید شده است. کمپانی مزبور از وانت ایندورنس با عنوان اولین وانت برقی آمریکایی یاد کرده است. قابلیت‌های وانت یادشده بسیار سودمند بوده و اکنون اولین نسخه‌های آن به فروش رسیده‌اند.

لُردزتاون به همراه شرکت اسلوونیایی اِلاف (Elaphe Propulsion Technologies) که در زمینه ساخت پیشرانه و انتقال دهنده نیرو فعالیت دارد؛ موفقیت خود را جشن گرفته است. لُردزتاون با سرمایه‌گذاری خود در شرکت مزبور، موفق به استفاده از موتورهای توپی (موتور الکتریکی داخل هر چرخ) در وانت ایندورنس شده است. موتورهای هاب کشش فراوانی داشته و با حمایت لُردزتاون انتظار می‌رود که این فناوری بیشتر مورد استفاده قرار ‌گیرد.

 

پورشه تیکان

پورشه تیکان

نسل اول پورشه پانامرا تنها پیشنهاد جذاب و فوق‌العاده برند افسانه‌ای اشتوتگارت برای نمایش عملکرد خارق‌العاده‌اش نبود. اکنون پورشه با عرضه اولین مدل الکتریکی خود با نام تایکان، به روزهای اوج خود بازگشته است.

قدرتمندترین مدل پورشه تایکان از باتری 93.4 کیلووات ساعتی بهره برده و در 3 ثاینه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین کمپانی پورشه مدل ارزان قیمت تایکان را برای عرضه در چین معرفی کرده است. اتومبیل یاد شده، از باتری‌های لیتیوم‌یون استاندارد 79.2 کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

 

شیائوپنگ P7

شیائوپنگ P7

چین بزرگترین بازار فروش وسایل نقلیه برقی در جهان بوده و محبوبیت اتومبیل‌های برقی در این کشور در حال افزایش است. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان اتومبیل در چین، به دنبال ساخت خودرو‌های برقی بوده و رقابت با کمپانی تسلا را در نظر دارند. بنابراین کمپانی شیائوپنگ موتورز (Xpeng Motors) محصول برقی خود را با نام P7 و به عنوان سدانی هوشمند معرفی کرده است.

در اتومبیل مزبور برای ارائه بهترین قابلیت رانندگی خودکار از پردازنده NVIDIA DRIVE Xavier استفاده شده است. تنها 4.3 ثانیه زمان می‌برد که خودروی P7 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

 

ب ‌ام ‌و سری 7

ب ام و سری 7

ب ام‌ و یکی از سه تولیدکننده برتر خودرو در آلمان است. این کمپانی مشهور که در مونیخ مستقر شده؛ در سال‌های اخیر با معرفی و تولید محصولاتی مانند i8 در زمینه تولید و توسعه اتومبیل‌های برقی پیشرو بوده است.

خودروساز برتر باواریایی مسئول تولید برخی از جالب‌ترین اتومبیل‌های موجود در بازار است. در حال حاضر این خودروساز برای نجات سدا‌ن‌های خود از خطر مرگ تلاش می‌کند. بی‌ام‌و تایید کرده است که قدرتمندترین نسل بعدی سری 7، اتومبیلی برقی خواهد بود.

 

فورد موستانگ مک ای

فورد موستانگ مک ای

هواداران موستانگ قبلاً دلایل زیادی برای دوست داشتنِ اتومبیل اسب نمادین آمریکایی داشتند. با این حال فورد تصمیم گرفت که با معرفی کراس‌اوور برقی مک ای از سلطنت همیشگی اسطوره خود برای دهه‌های بعدی اطمینان حاصل کند.

در حال حاضر محبوبیت کراس اوورها و اتومبیل‌های برقی رو به افزایش است. بنابراین به نظر می‌رسد که فورد با موستانگ مک ای در حال پایان دادن به مشاجره با مشتریان خود است. کراس‌اوور مزبور کاملاً اسپرت بوده و قدرتمندترین نسخه آن 346 اسب‌بخار قدرت دارد.

 

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبر تراک

این روزها تخفیف‌های مالیاتی فدرال به عنوان بخشی از ابتکارات ایالات‌متحده آمریکا با هدف ترویج استفاده از اتومبیل‌های برقی تصویب و ارائه می‌شود. علاوه بر این دولت آمریکا مزایای مالیاتی دیگری به صاحبان مشاغلی ارائه می‌دهد که از وانت‌های تجاری به عنوان وسیله نقلیه و منبعی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.

این موضوع احتمالاً باعث شد که تسلا به وانت‌های تجاری توجه داشته و با سایبرتراک و توسعه اختصاصی آن تحسین همگان را برانگیزد. سایبرتراک پیشرانه‌ای سه موتورِ داشته و شتاب صفر تا 100 آن 2.9 ثانیه است.

 

کانو

کانو

کانو برای حمل و نقل مردم بسیار مناسب است؛ اما باید توجه داشت که هدف از توسعه و طراحی این ون کوچک، جدال با مینی‌بوس‌های موجود در بازار است. کانو برای جابجایی افراد از نیروی برق استفاده کرده و مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته و اشتراکی را در خود جای داده تا مفهوم مالکیت خودرو را منسوخ کند.

کمپانی کانو برای ساخت خودروی یاد شده؛ از پلتفرمی با نام اسکیت‌بورد استفاده کرده و در نظر دارد که در محصولات بعدی خود هم از آن بهره ببرد. مینی‌ون کانو از سامانه کنترل الکتریکی فرمان و پیشرانه 300 اسب‌بخاری استفاده می‌کند. این محصول دیفرانسیل عقب بوده و قابلیت شارژ سریع DC را دارد.

 

الکترا مکانیکا سولو

الکترا مکانیک سولو

الکترا مکانیکا سولو در بین اتومبیل‌های برقی، ظاهری معمولی نداشته و طراحی آن مطابق سنت‌های مرسوم در صنعت خودروسازی انجام نشده است. در سال‌های اخیر برخی از خودروسازان مانند کمپانی مورگان موتور، اتومبیل‌های سه چرخه خود را پس از مدت‌ها دوباره به تولید رسانده و قابلیت‌های جدیدی به آنها افزوده‌اند.

سه چرخه‌های Campagna T-Rex و Polaris Slingshot دو مورد از محبوب‌ترین سه چرخ‌های جهان بوده و ادعا می‌شود که تجربه رانندگی با آنها بسیار هیجان‌انگیز است. شتاب صفر تا 100  الکترا مکانیکا سولو 8 ثانیه بوده و برای رفت آمدهای تک نفره بسیار مناسب است.

 

ریماک C2

ریماک C2

در حال حاضر اتومبیل‌های هایپرکار فقط دارای نمونه‌های هیبریدی هستند؛ اما احتمالا خیلی زود همه چیز تغییر خواهد کرد. کمپانی ریماک از کرواسی به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای برقی، محصولاتی را تولید می‌کند که عملکرد و ارقام مرتبط به آنها غیرقابل تصور است. ریماک C2 تنها در 1.85 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ریماک C2 به لطف پیشرانه برقی خود 1914 اسب‌بخار قدرت داشته و 2 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. حداکثر سرعت ریماک C2 حدود 415 کیلومتر در ساعت است.

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟