اخبار خودرو جهان

رنو کپچر 2024 معرفی شد

دوشنبه - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

حدود یکسال پیش بود که رنو کلیو به عنوان سوپر مینی محبوب فرانسوی ها، فیس لیفت شد و دوباره به بازار آمد. بنابراین جای تعجب ندارد که نسخه کراس اوور آن، یعنی رنو کپچر هم اتفاق مشابهی را تجربه کند.

حدود یکسال پیش بود که رنو کلیو به عنوان سوپر مینی محبوب فرانسوی ها، فیس لیفت شد و دوباره به بازار آمد. بنابراین جای تعجب ندارد که نسخه کراس اوور آن، یعنی رنو کپچر هم اتفاق مشابهی را تجربه کند. رنو کپچر 2024 با چراغ های روزتاب جدید و لوگوی الماس نشان رنو، از سبک طراحی جدیدی بهره می برد. این حجم از تغییر آن هم در نمای جلو، برای یک فیس لیفت میان دوره ای، بی سابقه است.

به گزارش خودرونویس، تغییرات ظاهری در نمای عقب رنو کپچر 2024 کمتر حس می شود. فرم C شکل چراغ های عقب حفظ شده و فقط گرافیک آنها تغییر کرده است. رنو شکل و جانمایی لوگوی خود در قسمت عقب را هم برای ایجاد هویت بصری جدید، به کلی تغییر داده است. سر اگزوزهای فیک هم این بار ظاهر بهتری دارند.

امکانات رنو کپچر 2024

تریم اسپریت آلپاین جایگزین سری RS LINE شده است. مشتریان می توانند 14 ترکیب رنگ مختلف را روی بدنه خودرو سفارش دهند. نسخه ارزان تر از رنو کپچر 2024 با رینگ های فولادی 17 اینچی عرضه می شود، اما می توان این کراس اوور را با رینگ آلیاژی 17 اینچ یا نمونه 19 اینچی در مدل اسپریت آلپاین هم سفارش داد.

داخل کابین کپچر نمای آشنایی دارد، چرا که به نسبت قبل، تغییرات کمتری کرده است. البته حالا سایز نمایشگر مرکزی به 4/10 اینچ رسیده و از کلاستر دیجیتالی 25/10 اینچی بهره می برد. رنو در کپچر جدید ترجیح داده که استفاده از چرم و کروم را متوقف کند و به جای آن، از تودوزی جدیدی که از متریال قابل بازیافت همچون کنف تشکیل یافته، بهره بگیرد.

مشخصات فنی رنو کپچر 2024

در نسخه پایه از رنو کپچر 2024 می توان پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربو شارژ را در اختیار داشت که 90 اسب بخار قدرت دارد و از گیربکس 6 سرعته دستی بهره می برد. پیشرانه بزرگتر 4 سیلندر هم با 3/1 لیتر حجم و 140 اسب بخار قدرت قابل سفارش است. اما نسخه 6/1 لیتری 160 اسب بخاری با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک، پکیج جذاب تری به نظر می رسد. نسخه هیبرید کپچر جدید نیز با ترکیب پیشرانه 6/1 لیتری بنزینی و موتور 36 کیلو واتی الکتریکی که در مجموع، 145 اسب بخار توان تولید می کنند، در دسترس است. به نظر می رسد که فعلا رنو قصد عرضه این مدل با قوای فنی دیزل را ندارد.

رنو کپچر جدید به عنوان رقیب مستقیم فورد پوما، از اواخر امسال وارد بازار اروپا می شود. رنو مونتاژ این محصول را در خط تولید خود در اسپانیا که به نام کارخانه وایادولید مشهور است، به انجام می رساند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟