اخبار خودرو جهان
تلاش رنو برای رقابت با فولکس واگن پولو

رنو کلیو 2023 فیس لیفت رونمایی شد

دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
رنو کلیو 2023 فیس لیفت

رنو کلیو نسل پنجم حدود چهار سال پیش رونمایی شد و حال زمان آن رسیده که این هاچبک سوپرمینی دستخوش فیس لیفت و بروزرسانی برای مدل 2023 شود.

به گزارش خودرونویس، رنو کلیو 2023 در سگمنتی رقابت می کند که رقبای مطرحی مثل فولکس واگن پولو، اشکودا فابیا، سئات ایبیزا و … حضور دارند. پس واقعا نیاز به بروزرسانی برای در زمین ماندن را داشت! این خودرو یک فیس لیفن سنگین نسبت به نسخه اولیه شده و تقریبا به طور کامل بازطراحی شده است.

رنو کلیو 2023 فیس لیفت

طراحی ظاهری

رنو کلیو 2023 اکنون دارای چراغ هایی باریکتر در قسمت جلو بوده و جلوپنجره عریضتری هم برای آن نصب شده که دیزاین مش بندی آن کاملا متفاوت از قبل است. چراغ های روشنایی در روز اکنون تا داخل سپر امتداد یافته و سعی شده که نیمه از یک لوزی عمودی را در گوشه سپر درست کنند که نیمی از لوگوی رنو را در ذهن بیننده تداعی می کند.

رنو کلیو 2023 فیس لیفت

رنو قصد دارد که دوباره چراغ های عقب شفاف را مد کند و در این خودرو آنها را اجرا کرده است. ضمن اینکه یکی از شش طرح قابل اجرا برای دیفیوزر بسته به تریم انتخابی روی رنو کلیو 2023 نصب می شود. خودرویی که اکنون در تصویر مشاهده می کنید نسخه اسپریت آلپاین بوده که تریم پرچمدار بوده و جانشین نسخه RS لاین شده است.

رنو کلیو 2023 با پنج طرح مختلف برای رینگ عرضه می شود که قطر آنها می تواند تا 17 اینچ باشد و در قسمت میانی آنها لوگوی جدید رنو دیده می شود. در نسخه اسپریت آلپاین یا تکنو آنتن کوسه ای برای این خودرو نصب می شود. برای بدنه این هاچبک فرانسوی هم می توان رنگ سفید، خاکستری، مشکی، آبی، قرمز، نارنجی و خاکستری سه پوشه Rafal را انتخاب کرد.

رنو کلیو 2023 فیس لیفت

داخل کابین رنو کلیو 2023

داخل کابین رنو کلیو 2023 تقریبا مشابه با نسخه پیش از فیس لیفت بوده، اما سعی شده از مواد اولیه دوستدار محیط زیست استفاده شود. به همین جهت دیگر نمی توانید این خودرو را با تودوزی چرمی خریداری کند. به جای آن صندلی ها دارای تودوزی ساخته شده از فیبر و پلی استر طبیعی به نام TEP هستند. در نسخه اسپریت آلپاین صندلی های اسپرت تری با تکیه گاه های جانبی بهتری نصب شده است.

رنو کلیو 2023 فیس لیفت

رنو کلیو 2023 دارای یک نمایشگر دیجیتالی 7 یا 10 اینچی در پشت فرمان بوده و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 7 یا 9.3 اینچی نصب می شود. درگاه بدون سیم اندروید اتو و اپل کار پلی هم برای این خودرو نصب شده و رهیاب، دوربین دید 360 درجه و 20 سیستم کمکی راننده از جمله امکانات این خودرو هستند. این خودرو دارای کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و سیستم رانندگی نیمه خودران سطح 2 است.

رنو کلیو 2023 فیس لیفت

مشخصات فنی رنو کلیو 2023

نسخه پایه این خودرو دارای پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر با 65 اسب بخار قدرت و 95 نیوتن متر گشتاور بوده و به گیربکس 5 دنده دستی مجهز شده است. یک پله بالاتر پیشرانه 1 لیتری توربو سه سیلندر با 90 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور است و به گیربکس 6 دنده دستی مجهز شده است.

قدرتمندترین مدل هم تریم E-Tech فول هیبرید بوده که ترکیبی از موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر و دو موتور برقی و یک پک باتری لیتیوم یونی 1.2 کیلووات ساعتیست. این نسخه قادر به تولید 145 اسب بخار قدرت است و نیرو را توسط گیربکس دو سرعته بدون کلاچ برای مد رانندگی تمام برقی و چهار سرعته برای زمانی که موتور بنزینی هم در مدار باشد به چرخ ها منتقل می کند.

رنو کلیو 2023 فیس لیفت

رنو کلیو 2023 فیس لیفت با موتور سه سیلندر توربو با سوخت CNG گاز طبیعی هم به فروش می رسد. این نسخه با مخزن CNG پر قادر به پیمایش 1000 کیلومتر بوده و 170 نیوتن متر گشتاور را در دور 2000 تولید می کند و هشت درصد هم کربن دی اکسید کمتری نسبت به مدل بنزینی تولید می کند.

رنو کلیو 2023 هنوز با موتور دیزلی هم عرضه می شود. این موتور 1.5 لیتری توربودیزل قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور بوده و به گیربکس شش دنده دستی متصل شده است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟