به گزارش خودرونویس، این نسخه جدید رنو مگان E-Tech الکتریک نام دارد که یک کراس اوور تمام الکتریکی با 1624 کیلوگرم وزن بوده که روی پلتفرم CMF-EV ماژولار الکتریکی رنو نیسان توسعه یافته که ساختار مشترکی با نیسان آریا دارد. برای خودرویی که تنها 4.21 متر طول دارد، فاصله بین دو محور 2.7 متری بسیار چشمگیر است و همین به مهندسین رنو این امکان را داده که کابینی بسیار جادار به نسبت ابعاد طراحی کنند.

نمای عقب رنو مگان E-Tech الکتریک

طراحی ظاهری و کابین رنو مگان E-Tech الکتریک

رنو مگان E-Tech الکتریک به رینگ های بزرگ 20 اینچی مجهز شده و این کراس اوور الکتریکی تنها ارتفاع داشته و دارای دستگیره پاپ آپ برای درب های جلو به منظور بهبود آیرودینامیک است. این در حالی بوده که درب های عقب دارای دستگیره مخفی در شیشه لچکی هستند. مگان E-Tech الکتریک اولین محصول رنو بوده که به لوگوی رترو استایل این کمپانی مزین شده؛ لازم به ذکر است که این لوگو را پیشتر روی رنو 5 الکتریکی مفهومی مشاهده کرده بودیم.

نمای جانبی رنو مگان E-Tech الکتریک

صحبت از مدل مفهومی که شد باید بیان کنیم که این کراس اوور الکتریکی مدل تولیدی رنو مگان eVision کانسپت بوده که سال گذشته رونمایی شده بود و شباهت زیادی بین این دو خودرو دیده می شود. البته تفاوت هایی جزیی مانند حذف دوربین دید جانبی و نصب آینه و چراغ های LED ساده تر در جلو و عقب در این مدل تولیدی نسبت به مدل مفهومی دیده می شود، اما کلیت کار حفظ شده است.

رنو مگان E-Tech الکتریک

همانطور که طراحی بیرونی رنو مگان E-Tech الکتریک کاملا نسبت به مدل های بنزینی و دیزلی مگان متمایز است، کابین این خودرو نیز طراحی کاملا به خصوصی دارد. داشبورد دیجیتالی این خودرو با الگوبرداری از خودروهای مفهومی Trezor، سیمبیوز و مورفوز طراحی شده که رنو به این سبک طراحی OpenR می گویید که متشکل از یک نمایشگر L شکل در بالای داشبورد است.

کابین رنو مگان E-Tech الکتریک

یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی درست در مقابل راننده قرار دارد که در کنار آن نیز یک نمایشگر لمسی 12 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. البته نسخه های ارزانتر مگان الکتریکی دارای یک نمایشگر 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی با رزولوشن پایین تری هستند.

کابین رنو مگان E-Tech الکتریک

این رنو مگان الکتریکی علاوه بر دارابودن پیشرانه الکتریکی و بی آلاینده، از چند منظر دیگر نیز پاک محسوب می شود؛ چراکه این خودرو دارای تودوزی پارچه ای بوده که تماما از مواد بازیافتی تولید شده است. حتی برخی از قسمت های پایینی داشبورد نیز از پلاستیک بازیافتی تولید شده که این مواد در بسیاری دیگر از قسمت های داشبورد که با چشم قابل دیدن نیستند هم استفاده شده است. پس از پایان عمر رنو مگان E-Tech الکتریک، تا 95 درصد از ادوات این خودرو را می توان بازیافت کرد.

پورت شارژ رنو مگان E-Tech الکتریک

مشخصات فنی رنو مگان E-Tech الکتریک

قلب تپنده این خودرو از یک موتور الکتریکی با 130 اسب بخار قدتر و 250 نیوتن متر گشتاور در مدل های ضعیف تر تشکیل شده که در نسخه های قدرتمند یک موتور الکتریکی 218 اسب بخاری با 300 نیوتن متر گشتاور جای آن را می گیرد. نسخه قدرتمندتر رنو مگان الکتریکی می تواند طی 7.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

برای تامین انرژی این موتور الکتریکی یک پک باتری 40 یا 60 کیلووات ساعتی قابل نصب است. پک باتری کوچکتر انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر مسافت را درون خود ذخیره می کند و باتری بزرگتر در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 470 کیلومتر مسافت را تحت سیکل WLTP ذخیره می کند. باتری این خودرو هشت سال گارانتی داشته و اگر طی این سالها بازده آن به زیر 70 درصد کاهش یابد، رنو آن را به صورت رایگان تعویض می کند.

رنو مگان E-Tech الکتریک

زمانی که باتری این خودرو خالی شد، می توان آن را با شارژر 22 کیلوواتی AC یا 130 کیلوواتی DC شارژ کرد. این خودرو می تواند طی نیم ساعت شارژ با شارژر 130 کیلوواتی، انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر درون شهری یا 200 کیلومتر مسیر بزرگراهی را درون خود ذخیره کند. در صورت اتصال به شارژر 7.4 کیلوواتی دیواری نیز، انرژی لازم برای پیمایش 400 کیلومتر مسافت ترکیبی پس از هشت ساعت شارژ در باتری این خودرو ذخیره خواهد شد.

 

منبع motor1
5 از 2 رای