هنگام خرابی خودرو در جاده چکار کنیم؟

سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

خرابی خودرو در جاده اتفاقی است که می‌تواند برای هر یک از ما در هر زمانی رخ دهد. اگر بررسی‌های لازم را به‌صورت دوره‌ای انجام دهید و مشکلات خودرو را در اسرع وقت رفع کنید، احتمال بروز چنین مشکلی کاهش می‌یابد.

به گزارش خودرونویس، هر روز صبح که برای رفتن به سرکار از منزل خارج می‌شوید، خیابان‌ها را مملؤ از ماشین‌هایی می‌بینید که تمام سطح شهر را پوشانده‌اند. حقیقت این است كه نقش خودروها در زندگی همه ما به قدری پررنگ شده که نمی‌توان زندگی بدون آن‌ها را متصور شد. اگر شما هم مانند میلیون‌ها ایرانی دیگر از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنید، لازم است با پاسخ‌های مربوط به سوال در هنگام بروز مشکل در جاده چکار کنیم؟ بیشتر آشنا شوید؛ بنابراین، پیش از آن‌که از امداد خودرو كمک بگیرید، لازم است به نکاتی که در مقاله گفته می‌شوند، توجه کنید.

مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرابی خودرو رعایت شوند

خرابی خودرو در جاده اتفاقی است که می‌تواند برای هر یک از ما در هر زمانی رخ دهد. اگر بررسی‌های لازم را به‌صورت دوره‌ای انجام دهید و مشکلات خودرو را در اسرع وقت رفع کنید، احتمال بروز چنین مشکلی کاهش می‌یابد؛ اما باز هم این احتمال وجود دارد که به هر دلیلی در جاده، ماشین دچار مشکل شود. در چنین حالتی نخستین کاری که می‌کنید، برای مثال زمانی که در استان آذربایجان غربی هستید، تماس گرفتن با امداد خودرو ارومیه است؛ اما پیش از آن باید کارهایی را برای ایمن ماندن خود و ماشینتان انجام دهید.

خونسردی خود را حفظ کنید

نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، حفظ آرامش و خونسردی است. اگر وحشت‌زده و مضطرب باشید، نمی‌توانید مراحلی که در ادامه گفته می‌شوند را به درستی طی کنید؛ بنابراین، حتما در کمال آرامش، کنترل اوضاع را در دست بگیرید و این مشکل را رفع کنید.

چراغ خطر را روشن کنید

اگر متوجه خرابی خودرو در جاده شدید، بلافاصله باید به روشن کردن چراغ‌های خطر اقدام کنید. این کار رانندگان دیگر را از وضعیت شما آگاه می‌کند تا با احتیاط از کنار خودروی شما رد شوند. توجه به این نکته کمک می‌کند تا حادثه‌‌ای در اثر خرابی اتومبیل شما رخ ندهد و راننده دیگری را درگیر نکند.

هرگز نباید به‌صورت ناگهانی ترمز بگیرید

زمانی که مضطرب و نگران می‌شوید، ممکن است تصمیمات عجولانه و ناخودآگاهی بگیرید که منجر به مشکلات زیادی می‌شوند. به‌عنوان مثال ترمز گرفتن ناگهانی یکی از مواردی است که می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود. هیچ وقت نباید به یک باره ترمز بگیرید. ازآن‌‌جاکه در جاده‌ها همه رانندگان با سرعت بالا رانندگی می‌کنند، ترمز گرفتن شما می‌تواند تصادفات زنجیره‌ای وحشتناکی را رقم بزند.

ماشین را در دنده سنگین بگذارید

برای توقف در هنگام خرابی خودرو، باید مرحله به مرحله دنده را سنگین کنید. در بسیاری از مواقع دلیل خرابی خودرو ترمز است. در این حالت مرحله به مرحله دنده را کم کنید تا به دنده یک برسید و به آرامی سرعت را کاهش دهید. به این ترتیب می‌توانید خودرو را بی‌هیچ مشکلی متوقف کنید. توجه داشته باشید تا پیش از پیدا کردن مکان توقف مناسب، باید آمپر خودرو را بالا نگه دارید؛ چرا که ممکن است پس از خاموش کردن ماشین، دیگر روشن نشود.

مکان مناسب برای توقف را پیدا کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در هنگام خرابی خودرو پیش از تماس با امداد خودرو ارومیه انجام دهید، پیدا کردن یک مکان مناسب برای توقف است. جالب است بدانید بسیاری از حوادث جاده‌ای به‌دلیل عدم توقف در مكانی مناسب اتفاق می‌افتند. در جاده‌های پهن می‌توانید به‌راحتی در شانه مسیر توقف کنید‌. در جاده‌های باریک کار کمی سخت می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید این است که سر پیچ توقف نکنید. در پیچ‌ها رانندگان دیگر دید درستی به شما ندارند و ممکن است تصادف رخ دهد.

مثلث خطر را در مکان مناسب قرار دهید

پس از این‌که در مکانی مناسب متوقف شدید، باید مثلث‌های خطر را در فاصله مناسبی از ماشین قرار دهید. این کار باعث می‌شود سایر راننده‌ها پیش از رسیدن به خودروی شما، از خرابی ماشین آگاه شوند. در جاده‌ها و معابر شهری باید مثلث خطر را در فاصله ۷۰ متری قرار دهید. در بزرگراه‌ها این فاصله به ۱۵۰ متری می‌رسد. ازآن‌جاکه در پیچ‌ها اهمیت آگاهی سایر راننده‌ها چند برابر می‌شود، باید مثلث خطر را ۲۰۰ متر قبل از محل توقف ماشین قرار دهید.

اگر دستی بر آتش دارید، خودتان دست به‌کار شوید

اگر مشکل پیش آمده را تشخیص داده‌اید و می‌توانید آن را رفع کنید، خودتان دست به‌کار شوید. برخی از مشکلات مانند پنجری را بسیاری از رانندگان، خودشان حل می‌کنند. اگر تجربه تعمیر مشکلات پیچیده‌تر را دارید هم می‌توانید با رعایت موارد ایمنی، کار را آغاز کنید.

موقعیت مکانی خود را مشخص کنید

مرحله بعدی تماس با امداد خودرو ارومیه است؛ اما پیش از آن‌که تماس بگیرید، باید لوکیشن دقیق خود را مشخص کنید. استفاده از GPS خودرو یا تلفن همراه به شما کمک می‌کند تا موقعیت مکانی خود را به‌صورت دقیق مشخص کنید. در صورت عدم دسترسی به اینترنت باید از هر تابلو و نشانه‌ای در جاده برای مشخص کردن موقعیت دقیق استفاده کنید.

با امداد خودرو ارومیه تماس بگیرید

پس از انجام دادن تمام اقدامات فوق، باید با امداد خودرو ارومیه تماس بگیرید. اگر در این شهر زندگی می‌کنید، امداد خودرو فرامرز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما می‌پیوندد تا مشکل خودرو را رفع کند. این امداد خودرو بیش از ۱۰ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند و رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان را کسب کرده است. امداد خودرو فرامرز به‌صورت شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی مشغول است و حتی خدمات خود را به تمام کشور ارائه می‌کند. از دیگر مزایای امداد خودروی فرامرز ارومیه، تعمیر و رفع مشکل خودرو در اسرع وقت است. از این‌رو می‌توانید با خیال راحت هر نوع خودرو را به دستان توانمند امداد خودرو بسپارید و نگران هیچ‌چیز نباشید.

نتیجه‌گیری

درنهایت دانستن این نکته ضروری است که آرام ماندن و تلاش برای تصمیم‌گیری صحیح، بهترین و مهم‌ترین کاری است که می‌توانید در هنگام خراب شدن ماشین در جاده انجام دهید. تنها در این صورت است که می‌توانید به خوبی بحران را مدیریت کرده و بدون آن‌که آسیبی به کسی وارد شود، مشکل را حل کنید. در این مسیر امداد خودرو ارومیه نیز در کنار شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت امداد خودرو فرامرز مراجعه کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟