اخبار خودرو جهان
آخرین محصول رنو اسپرت

رنو مگان RS Ultime رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۲ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
renault-megane-r.s.-ultime-2023 رنو مگان اسپرت (1)

این خودرو رنو مگان RS Ultime بوده و آخرین محصول رنو اسپرت بوده که در همین هفته در نمایشگاه خودرو توکیو اتو سالن 2023 قرار است رونمایی شود. این خودرو به نوعی آخرین محصول از سری محصولات RS این برند فرانسوی محسوب شده و قرار است که در آینده محصولات عملکردی و اسپرت رنو با برند آلپاین به بازار عرضه شوند. رنو مگان RS Ultime بر پایه نسخه تروفی توسعه پیدا کرده و چندین بروزرسانی ظاهری نیز در آن اعمال شده است. قرار است که صرفا 1976 دستگاه از رنو مگان RS Ultime تولید شود که بیانگر سال تاسیس رنو اسپرت Renault Sport است.

ظاهر رنو مگان RS Ultime

به گزارش خودرونویس، رنو مگان RS Ultime در رنگ های مشکی Star، سفید صدفی، زرد Sirius و نارنجی تونیک قابل سفارش است. همچنین تریم گرافیکی مشکی مات روی درب های جلو و گلگیرها، کاپوت و سقف و سپر عقب این هاچبک اسپرت اجرا شده است. لوگوی Ultime در قسمت جلو، دستگیره درب ها، قاب آینه های جانبی، فریم پنجره ها، دیفیوزر، رینگ ها و … اضافه شده است. این نسخه در مقایسه با رنو مگان معمولی کیت بدنه عریض تری دارد و 60 میلی متر گلگیرهای جلو و 45 میلی متر گلگیرهای عقب آن عریضتر شده اند. همچنین خروجی اگزوز در قسمت میانی سپر عقب تعبیه شده است.

renault-megane-r.s.-ultime-2023 رنو مگان اسپرت (1)

داخل کابین رنو مگان RS Ultime

رنو مگان RS Ultime دارای صندلی های ریکارو بوده که به تودوزی مشکی آلکانتارا با لوگوی RS مزین شده است. رنو برای اینکه خاص بودن این نسخه را بیشتر به مشتری نشان دهد، یک پلاک فلزی را در قسمت پایینی کنسول وسط نصب کرده است. این پلاک که درست در بالای شیفتر دنده نصب شده توسط راننده معروف یعنی لائورنت هورگون که رکورد خودروهای جلومحرک را در پیست نوربرگ رینگ، سوزوکا و SPA Francorchamps را دارد و راننده تست و توسعه این نسخه مگان هم بوده امضا شده است.

renault-megane-r.s.-ultime-2023 رنو مگان اسپرت (1)

رنو مگان RS Ultime در حالت استاندارد هم فول آپشن بوده و تنها دو آپشن سانروف برقی و هد آپ دیسپلی را می توان به صورت سفارشی به این خودرو اضافه کرد. همچنین مشتریان می توانند یک کاور ویژه برا یاین خودرو سفارش دهند تا از آخرین محصول رنو اسپرت به طور ویژه ای در دهه های آینده و عصری که تمام خودروها به سمت برقی شدن می روند نگهداری کنند.

renault-megane-r.s.-ultime-2023 رنو مگان اسپرت (1)

در پشت فرمان رنو مگان RS Ultime یک نمایشگر 10 اینچی دیجیتالی نصب شده و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 9.3 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار دارد. رنو برای این خودرو سیستم صوتی قدرتمندر Bose را درنظر گرفته که در حین رانندگی با سرعت بالا، از موسیقی هم لذت ببرید.

renault-megane-r.s.-ultime-2023 رنو مگان اسپرت (1)

مشخصات فنی رنو مگان RS Ultime

رنو مگان RS Ultime با گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود. این خودرو به پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. این همان پیشرانه ای بوده که روی آلپاین A110 هم نصب شده است. رنو اسپرت این خودرو به تایرهای بریجستون پتنزا S007 سمی اسلیک مجهز کرده که به صورت ویژه برای رنو مگان تروفی R توسعه پیدا کرده اند.

renault-megane-r.s.-ultime-2023 رنو مگان اسپرت (1)

رنو مگان RS Ultime به رینگ های سبک وزن 19 اینچی Fuji مجهز شده و دارای سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ است. از جمله دیگر ویژگی های این خودرو می توان به قابلیت فرمانپذیری چرخ های عقب، دیفرانسیل با محدود کننده لغزش مکانیکی و سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر اشاره کرد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟