اخبار خودرو جهان
تا پیش از سال 2021 معرفی می شود

اولین تصویر جاسوسی رنو مگان الکتریکی eVision

یکشنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
رنو مگان evision الکتریکی

رنو مگان eVision برای اولین بار در پاییز سال جاری معرفی شد و Luca de Meo مدیرعامل این خودروساز فرانسوی در آن زمان اعلام کرد که نسخه تولیدی این خودرو تا پایان سال 2021 معرفی خواهد شد. حال هم برای اولین بار تصاویر جاسوسی نسخه تولیدی رنو مگان الکتریکی در حال تست در جاده منتشر شده است.

استایل ظاهری رنو مگان الکتریکی

به گزارش خودرونویس، زمانی که مدل مفهومی رنو مگان eVision معرفی شد، این خودروساز فرانسوی ادعا کرد که نمونه تولیدی تا 95 درصد به این مدل کانسپت شبیه خواهد بود. حال با انتشار اولین سری تصاویر جاسوسی رنو مگان الکتریکی، صحت این ادعا به اثبات رسیده و استایل کلی بدنه و طراحی چراغ ها تا حد بسیار زیادی مشابه با مگان eVision است.

ولی تغییراتی هم در طراحی نسخه تولیدی مگان الکتریکی نسبت به مدل مفهومی دیده می شود. خط شخصیت بدنه پایین تر آمده که به موجب آن کابین جادارتر شده و شیب سقف نیز مقداری کمتر شده است. برجستگی گلگیرهای عقب کمتر شده و به جای نصب دوربین دید جانبی، آینه های معمولی نصب شده است. البته امکان نصب دوربین دید جانبی به جای آینه در برخی از بازارهای جهانی وجود دارد.

نمای عقب رنو مگان evision الکتریکی

رنو مگان eVision اولین محصول این خودروساز فرانسوی بوده که روی پلتفرم CMF-V حاصل از اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی توسعه یافته که با محصولاتی اعم از نیسان آریا مشترک است. اگرچه رنو مگان الکتریکی در قالب یک هاچبک جمع و جور توسعه یافته، ولی بیشتر استایلی شبیه کراس اوورها دارد.

زمانی که رنو مگان eVision تولیدی معرفی شود، باید با خودروهایی همچون فولکس واگن ID.4 رقابت کند. رنو مگان الکتریکی در فرانسه در همان کارخانه ای تولید می شود که رنو 5 الکتریکی هم تولید می شود.

پورت شارژ رنو مگان evision الکتریکی

مشخصات فنی رنو مگان الکتریکی

نسخه تولیدی رنو مگان الکتریکی مجهز به یک پک باتری 60 کیلووات ساعتی بوده که باریک ترین پک باتری در این سگمنت بوده که تنها 11 سانتی متر ارتفاع دارد. ابعاد کوچک این پک باتری باعث شده دست رنو در طراحی کابین باز باشد و رنو موفق شده کابینی به جاداری نمونه درونسوز مگان را برای مدل الکتریکی این خودرو طراحی کند؛ این در حالی بوده که طول کلی این نسخه الکتریکی حدود 50 سانتی متر نسبت به نمونه درونسوز مگان کمتر شده است.

نمای جانبی رنو مگان evision الکتریکی

نسخه مفهومی رنو مگان eVision دارای یک موتور الکتریکی 220 اسب بخاری است؛ پیشبینی می شود که این پک باتری در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 450 کیلومتر مسافت را ذخیره می کند. البته مدیرعامل رنو پیشتر اعلام کرده بود که این خودرو با چندین پک باتری مختلف راهی بازار می شود. همچنین رنو مگان الکتریکی eVision دارای قابلیت شارژ سریع بوده که با 30 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 320 کیلومتر مسافت در پک باتری آن ذخیره می شود.

قرار است که نسخه تولیدی رنو مگان الکتریکی تا پیش از پایان سال 2021 رونمایی شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟