اخبار خودرو جهان
نسخه الکتریکی مگان هاچبک

رنو مگان eVision مفهومی رونمایی شد

دوشنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
رنو مگان eVision

کمپانی رنو به تازگی یک خودروی الکتریکی مفهومی به نام مگان eVision را معرفی کرده که در واقع نشان دهنده استایل و ویژگی های احتمالی نسخه الکتریکی رنو نگان پنج درب است. این خودروی الکتریکی روی پلتفرم ماژولار جدید رنو موسوم به CMF-EV که صرفا ویژه خودروهای الکتریکی آینده طراحی شده، توسعه یافته و از باریک ترین و کم حجم ترین باتری های موجود در بازار جهانی برای اشغال کمترین فضا از کابین بهره برده است. رنو قصد دارد که نسخه تولیدی مگان eVision را در سال 2021 رونمایی کند.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، رنو مگان eVision نشان دهنده استایلی تازه و به روزرسانی شده برای نسخه بنزینی رنو مگان هاچ بک پنچ درب است. از آنجایی که مگان eVision یک خودروی الکتریکی است، دیگر به جلوپنجره مرسوم طراحی شده در خودروهای درونسوز نیازی ندارد. بدین ترتیب مهندسین رنو از این فضا برای زیباسازی نورپردازی بیرونی خودرو استفاده کرده اند. در پروفیل جلوی رنو مگان eVision شاهد طراحی یک نوار LED سرتاسری و همچنین لوگوی بزرگ رنو با نورپردازی محیطی هستیم که به جذابیت چهره این خودرو افزوده است. به لطف خطوط و برجستگی های طراحی شده روی کاپوت، می توان گفت که چهره این خودرو کمی عضلانی بوده و استایل ظاهری آن از سادگی خارج شده است.

نمای جلو رنو مگان eVision

به لطف طراحی دستگیره های جمع شونده درها، طراحی جانبی رنو مگان eVision بسیار صاف و ساده است. این دستگیره ها به محض نزدیک شدن راننده یا سرنشین به خودرو بیرون می آیند تا بتوان درهای خودرو را باز کرد. یک تریم طلایی رنگ از قسمت پایینی ستون های A این خودرو شروع شده و هرچه به سمت سقف می رویم بر غلظت رنگ آن افزوده می شود؛ تا جایی که این رنگ طلایی تمام سقف این خودرو را پوشش داده است.

 

 

رنو برای مگان eVision مفهومی رینگ های 20 اینچی تراش خورده جدیدی را نصب کرده که طراحی آن با سبک دیزاین بدنه هماهنگ بوده که به موجب آن آیرودینامیک این خودرو نیز بهبود یافته است. سبک نورپردازی جلو درست در قسمت عقب هم دیده می شود و یک نوار LED سرتاسر عرض پروفیل عقب و همچننی اطراف لوگوی رنو را در بر گرفته است.

نمای عقب رنو مگان eVision

مشخصات فنی

رنو مگان eVision از یک پک باتری 60 کیلووات ساعتی بهره گرفته است. موتور الکتریکی نصب شده برای این هاچبک پنج درب الکتریکی قادر به تولید بیشینه قدرت 215 اسب بخار و بیشینه گشتاور 300 نیوتن متر است و انتقال تمامی این نیرو به اکسل جلو است. به لطف همین موتور الکتریکی، مگان eVision قادر است طی کمتر از هشت ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. رنو به جای بیان بیشینه مسافت قابل پیمایش در حال شارژ کامل، اظهار داشت که نسخه تولیدی مگان eVision قادر است در حالت شارژ کامل مسافت میان لندن و نیوکاسل را طی کند. این دو شهر فاصله ای در حدود 451 کیلومتر دارند.

لوگو رنو مگان eVision

سخن پایانی

پلتفرم CMF-EV رنو مگان eVision، به عنوان پلتفرم محصولات الکتریکی آینده اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی نیز استفاده می شود. این پلتفرم دارای محفظه پیشرانه کوچکتری نسبت به نمونه درونسوز بوده؛ چراکه موتورهای الکتریکی به مراتب کوچکتر و کم حجم تر از پیشرانه های درونسوز هستند. باتری ها را هم در خودروهای دارای این پلتفرم می توان به صورت افقی یا عمودی جانمایی کرد. محل جانمایی چرخ ها نیز در این پلتفرم با هدف کاهش اورهنگ و افزایش فضای داخل کابین صورت گرفته است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • حسینی | 4 آبان 1399 - 1:25 ب.ظ

    یه چیزی تو مایه های پرایدخودمونه دیگه!