اخبار خودرو جهان
میشی در لباس گرگ!

تویوتا کرولا کراس GR اسپرت معرفی شد

چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تویوتا کرولا کراس GR اسپرت

تویوتا در ماه فوریه سال 2019 توییتی زد و در آن از تلاش این خودروساز ژاپنی برای معرفی نسخه عملکردی و اسپرت تمامی محصولات خود در آینده پرده برداری کرد. بخش گازو ریسینگ تویوتا از آن زمان به شدت درگیر توسعه مدل های اسپرت محصولات مختلف تویوتا بوده و موفق شده سبد محصولات اسپرت و عملکردی GR خود را با محصولات مختلف تویوتا گسترش دهد و در این سبد محصولات مختلفی اعم از تویوتا پریوس تا مینی ون های این شرکت با نشان GR حضور دارند.

به گزارش خودرونویس، لازم به ذکر است که سبد محصولات اسپرت GR تویوتا دارای سه سطح مختلف هستند. مدل های GR اسپرت نسخه های پایه بوده و تغییرات اعمال شده در آنها صرفا در حد بروزرسانی ظاهری و تغییر جزیی در زمینه قطعات فنی است. یک پله بالاتر نسخه های GR بوده که خودروهایی عملکردی هستند و از جمله آنها می توان به GR یاریس و GR سوپرا اشاره کرد. در بالاترین سطح نیز خودروهای GRMN حضور دارند که اگر به خاطر داشته باشید نسل پیشین یاریس دارای نسخه GRMN بود که بسیار زیاد از مدل استاندارد فاصله داشت.

تویوتا کرولا کراس GR اسپرت

پس از اینکه گازو ریسینگ نسخه GR اسپرت را برای اسیووی فورچونر و پیکاپ هایلوکس در ماه آگوست عرضه کرده بود، حال نوبت به کرولا کراس رسید که چنین تریمی برای آن معرفی شود. با توجه به اینکه این تریم GR اسپرت بوده، عمده تغییرات ظاهری بوده و تغییر زیادی در مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس اعمال نشده است.

کابین تویوتا کرولا کراس GR اسپرت

مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت

تویوتا کرولا کراس GR اسپرت به یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی بنزینی مجهز شده که قادر به تولید 138 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو به وسیله یک گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلوی این کراس اوور کوچک منتقل می شود. همچنین یک نسخه مجهز به پیشرانه هیبریدی از تویوتا کرولا کراس نیز قابل سفارش بوده که به صورت ترکیبی و روی هم رفته قادر به تولید 122 اسب بخار قدرت بوده و نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل می شود. هرچند این خودرو ظاهر اسپرتی دارد؛ ولی وقتی مشخصات فنی آن را مطالعه می کنید از عملکرد آن ناامید می شوید.

لوگو تویوتا کرولا کراس GR اسپرت

لازم به ذکر است که تویوتا در بازار ژاپن یک نسخه هیبریدی تمام چرخ محرک از کرولا کراس را نیز به تازگی عرضه کرده که فعلا قصد عرضه آن را به سایر بازارهای جهانی ندارد.

نسخه بنزینی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت برچسب قیمت پایه 31 هزار و 600 دلار دارد و نسخه هیبریدی آن قیمتی معادل 34 هزار دلار دارد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟