کیت Gazoo ریسینگ برای یاریس GR

به گزارش خودرونویس، کمپانی گازو ریسینگ کار خود را برای ارتقا تویوتا یاریس GR با استایل ظاهری این هاچبک اسپرت شروع کرده است. در ابتدا گازو ریسینگ یک اسپلیتر بزرگ در سپر جلوی یاریس GR نصب کرده که به موجب آن 12 میلیمتر فاصله این خودرو از سطح زمین کمتر شده است. در نمای جانبی هم گازو ریسینگ رکاب های مشکی برای جدیدی را به منظور ارتقا جلوه بصری یاریس GR و همچنین کاهش فاصله این خودرو از سطح زمین نصب کرده است که چهره خشن تری به این سامورایی کوچک بخشیده است.

نمای جلو تویوتا یاریس GR

در پروفیل عقب هم شاهد نصب یک دیفیوزر جدید با چهار خروجی اگزوز یکپارچه با آن هستیم. مضاف بر این قطعات ذکر شده، امکان سفارش قطعاتی دیگر مانند قاب پلاک فیبر کربنی، خط کشی بدنه و قاب اسپرت والو تایرهای برای یاریس GR وجود دارد.

کمپانی گازو ریسینگ ضمن به روزرسانی ظاهری یاریس GR، نسبت به کابین این خودرو بی تفاوت نبوده و قطعاتی مانند کف پایی های ویژه، کفی فضای بار و پنل هایی با تریم شبه فیبر کربنی برای داشبورد و رودری های این خودرو نصب کرده است.

 

تنها قطعه ای که گازو ریسینگ با هدف بهبود عملکرد تویوتا یاریس GR عرضه کرده، میل تعادل و استرس بار نصب شده در بین سر کمک های جلو است که به لطف تریم قرمزی که در طراحی آن وجود دارد، زیبایی محفظه پیشرانه این هاچ بک قدرتمند را بهبود بخشیده و هماهنگی کاملی با تریم قرمز قاب پیشرانه این خودرو دارد. در آخر نیز وسیله ضبط اطلاعات گازو ریسینگ روی تویوتا یاریس GR به وسیله پورت USB نصب شده که اطلاعات عملکرد این هاچ بک اسپرت را به صورت قابل خواندن و توسط یک کامپیوتر ویژه ارائه می دهد.

کابین تویوتا یاریس GR

مشخصات فنی

تویوتا و گازو ریسینگ هیچ تلاشی برای ارتقا سطح قدرت یاریس GR نکرده اند. البته این هاچ بک سوپرمینی اسپرت نیاز چندانی هم به افزایش قدرت ندارد. چراکه تویوتا یاریس GR در حالن استاندارد از یک پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 257 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است. این مشخصات نسخه قابل عرضه به بازار اروپاست، ولی نسخه موجود در بازار ژاپن به دلیل نداشتن قوانین سخت گیرانه آلایندگی بازار اروپا قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت است.

پیشرانه تویوتا یاریس GR

این پیشرانه قدرتمندترین موتور سه سیلندر دنیاست که تا به امروز روی یک خودروی تولیدی و قابل تردد در سطح خیابان نصب شده است. نیروی تولیدی این موتور کم حجم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به هر چهار چرخ یاریس GR منتقل شده و این هاچ بک 1280 کیلوگرمی را طی 5.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

مدتی پیش تویوتا اقدام به معرفی کراس اووری سوپرمینی بر پایه تویوتا یاریس با نام یاریس کراس کرد. با توجه به سیاست تویوتا مبنی بر عرضه مدل اسپرت و عملکردی برای تمام محصولات فعلی، این کمپانی نسخه مجهز به کیت گازو ریسینگ یاریس کراس را هم مدتی پیش معرفی کرده بود.

منبع motor1
5 از 2 رای