اخبار خودرو جهان
55 سال حضور در بازار جهانی

فروش تویوتا کرولا از مرز 50 میلیون دستگاه گذشت

سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تویوتا کرولا 2021

یقینا تویوتا کرولا جذابترین خودروی حاضر در بازار جهانی نیست، ولی اگر بخواهیم صادق باشیم تنها بخش کمی از مشتریان در بازار جهانی بودجه خرید خودروی مورد علاقه خود را دارند و یا به دلیل سایر محدودیت ها توان شرایط خرید محصول مورد علاقه آنها موجود نیست. بیشتر خریداران خودرو امروزی به دنبال خرید یک محصول قابل اعتماد، کم مصرف و بهینه، کاربردی و مقرون به صرفه هستند و تویوتا کرولا تمامی این ویژگی ها را در خود دارد. حدود 55 سال از اولین عرضه تویوتا کرولا به بازار جهانی می گذرد و تا به امروز 12 نسل از این خودرو تولید شده و امروز تویوتا در حال جشن گرفتن یک رویداد مهم است.

به گزارش خودرونویس، آمار جهانی فروش تویوتا کرولا امروز از مرز 50 میلیون دستگاه گذشت و این خودرو جایگاه خود به عنوان پرفروش ترین محصول تاریخ صنعت خودرو جهان را محکمتر کرده است. در جایگاه بعد پس از تویوتا کرولا، فولکس واگن گلف قرار دارد که هشت سال سابقه حضور کمتری داشته و آمار فروش جهانی آن مقداری جزیی کمتر از 40 میلیون دستگاه است. لازم به ذکر است که تویوتا تمام خودروها با استایل های بدنه مختلفی که تا به امروز از نام کرولا استفاده کرده اند را در نظر گرفته که شامل هاچبک، سدان، استیشن، کوپه و مینی ون هستند.

بدین ترتیب معرفی کراس اووری بر پایه کرولا به نام کرولا کراس یقینا طی سال های آینده آمار فروش کرولا را در بازار جهانی به سرعت رشد می دهد. این در حالی بوده که کرولا هم اکنون هم محبوبیت بسیار بالایی دارد و به گفته تویوتا هر 28 ثانیه یک دستگاه کرولا در بازار جهانی به فروش می رود. تویوتا کرولا هم اکنون در بیش از 150 کشور دنیا عرضه می شود و 12 کارخانه در سراسر جهان مسئول به تولید رساندن کرولا هستند. جالب است بدانید که استرالیا اولین بازار صادراتی برای تویوتا کرولا بود و 15 دستگاه از نسخه دو درب و سدان این خودرو که به پیشرانه 1.1 لیتری مجهز شده بودند، در سال 1966 راهی بازار این کشور شد.

نمای عقب تویوتا کرولا 2021

نسل دوازدهم تویوتا کرولا هم از سال 2018 تا به امروز در حال عرضه بوده و تویوتا سعی کرده جذابیت این نسخه را با عرضه تریم Apex ادیشن بیشتر کند. ولی با این حال انتظار می رود که یک نسخه اسپرت تویوتا کرولا که توسط زیربرند گازو ریسینگ توسعه یافته، به زودی به سبد محصولات این خودرو اضافه می شود. شایعه شده که این کرولا اسپرت از پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ نصب شده در تویوتا GR یاریس که خود هاچبکی اسپرت بوده، بهره گرفته است.

البته این را هم شنیده ایم که تویوتا GR کرولا با گیربکس دستی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به بازار عرضه می شود و تویوتا قصد دارد نسخه استیشن کاربردی تر این خودرو را با یک پیشرانه 2 لیتری الکتریکی سازی شده راهی بازار کند. پیش بینی می شود که در ابتدا نسخه هاچبک پنج درب کرولا GR در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2022 معرفی شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟