اخبار خودرو جهان
در راستای افزایش جذابیت محصولات و ارتقا عملکرد صورت گرفت

تویوتا یاریس کراس با کیت Gazoo ریسینگ

سه شنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا یاریس کراس Gazoo ریسینگ

تویوتا مدتی پیش اقدام به معرفی یک کراس اوور سوپر مینی بر پایه یاریس به نام یاریس کراس کرد. با توجه به اینکه تا این لحظه تویوتا هیچ نسخه عملکردی برای این کراس اوور کامپکت معرفی نکرده بود، بخش Gazoo ریسینگ تویوتا کیت اسپرت و جذابی را برای تویوتا یاریس کراس معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، تویوتا وعده داده که نسخه عملکردی و اسپرت هر محصول استاندارد و ساده ای که هم اکنون در حال تولید و عرضه است را توسعه دهد. این موضوع حتی در خصوص محصول کاری و تجاری مانند پیکاپ هایلوکس نیز صدق کرده و تویوتا برای این خودرو نیز نسخه Gazoo ریسینگ را به زودی عرضه خواهد کرد. البته تویوتا در سال 2018 به روزرسانی های ظاهری GR اسپرت را در استایل بیرونی هایلوکس در قالب یک نسخه ویژه اعمال کرده بود، اما نسخه قدرتمند و عملکردی تویوتا هایلوکس یا همان مدل Gazoo ریسینگ قرار است که با یک پیشرانه دیزلی شش سیلندر پر گشتاور به زودی معرفی شود.

عرضه نسخه قدرتمند و اسپرت برای تویوتا یاریس، یک دلیل دیگر برای نشان دادن عزم و تصمیم جدی این خودروساز بزرگ ژاپنی برای توسعه مدل های قدرتمند و سریع برای تمام محصولات این شرکت است. تویوتا یاریس GR به یک پیشرانه پر بازده 257 اسب بخاری و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز شده است. پیشرانه 257 اسب بخاری یاریس GR، قدرتمندترین پیشرانه سه سیلندری است که تا به امروز روی یک خودروی تولیدی نصب شده است.

نمای عقب تویوتا یاریس کراس Gazoo ریسینگ

کیت Gazoo ریسینگ برای یاریس کراس

در ژاپن تویوتا قصد دارد که یاریس کراس را از پاییز امسال به فروش برساند؛ ولی در اروپا و سایر بازارهای جهانی تویوتا یاریس کراس از تابستان سال آینده برای فروش در دسترس خواهد بود. از این رو بخش گازو ریسینگ تویوتا یک کاتالوگ از اکسسوری های اسپرت و جذاب قابل نصب برای این کراس اوور شهری سوپر مینی را منتشر کرده است. از آنجایی که زبان ژاپنی ما اصلا خوب نیست، با نگاه به تصاویر می توانیم متوجه شویم که گازو ریسینگ رینگ های آلیاژی مشکی رنگ و سیستم اگزوز اسپرت با دو خروجی برای تویوتا یاریس کراس GR عرضه کرده است.

اگزوز تویوتا یاریس کراس Gazoo ریسینگ

همچنین اکسسوری های دیگری نیز از جمله گلگیرهای پشت چرخ ها، شیشه های عقب دودی و همچنین قطعاتی برای نصب روی قسمت های کناری سپر جلو و درها به منظور جذابیت بصری بیشتر در دسترس است.

کاتالوگ گازو ریسینگ برای این کراس اوور کامپکت تویوتا شامل یک ست آفتابگیر جدید و همچنین کفی فضای بار است. همچنین یک قاب پلاگ فیبر کربنی فویل محافظ در پشت دستگیره ها، از جمله سایر قطعات گازو ریسینگ برای یاریس کراس هستند.

سپر تویوتا یاریس کراس Gazoo ریسینگ

مشخصات فنی

هرچند این قطعات عرضه شده توسط گازو ریسینگ برای تویوتا یاریس کراس موجب افزایش جذابیت این کراس اوور کوچک نزد مشتری می شوند، ولی افرادی که دنبال عملکرد و قدرت هستند، در برخورد اول به هیچ وجه به این قطعات توجه نمی کنند. تویوتا یاریس کراس در حالت استاندارد از یک پیشرانه سه سیلندر الکتریکی سازی شده بهره می برد که قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور است. انتظار می رود که که گازو ریسینگ دستی به سر و روی این پیشرانه بکشد و توان آن را برای گرفتن عملکردی بهتر از یاریس کراس افزایش دهد. با عرضه یاریس کراس GR، می توان گفت خانواده محصولات GR تویوتا در حال تکمیل شدن است. به جز یاریس GR که عرضه شده، باید منتظر عرضه هایلوکس GR و کرولا GR هم باشیم.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟