اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه هیبریدی وسیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک

تویوتا یاریس کراس معرفی شد

یکشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تویوتا یاریس کراس

در ابتدا قرار بود که تویوتا کراس‌اوور کوچک جدید خود را در نمایشگاه ژنو در ماه مارس رونمایی کند، اما با توجه به لغو این رویداد بزرگ خودرویی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تویوتا مجبور شد زمان رونمایی این محصول جدید را تغییر دهد. در آن زمان تویوتا اظهار کرده بود که ممکن است رونمایی این خودرو را برای چند هفته یا ماه به تعویق بیندازد، اما حال انتظارات به پایان رسیده و تویوتا کاملا برای رونمای همزاد کراس‌اوور یاریس هاچ‌بک آماده است.

طراحی ظاهری و ابعاد یاریس کراس

به گزارش خودرونویس، این خودروی جدید یاریس کراس نام داشته و در سبد محصولات تویوتا یک پله نسبت به C-HR جایگاه پایین‌تری دارد. فاصله بین دو محور این کراس‌اوور معادل 2560 میلی‌متر بوده که با یاریس هاچ‌بک برابر است، ولی به موجب افزایش 240 میلی‌متری طول کلی خودرو نسبت به یاریس و رسیدن به مرز 4180 میلی‌متر، آن اوورهنگ این خودرو در اکسل جلو و عقب بیشتر شده است. این کراس‌اوور کوچک نسبت به یاریس هاچ بک 20 میلی‌متر عریض‌تر و 90 میلی‌متر بلندتر است، اما همچنان اختلاف زیادی در ابعاد آن با C-HR وجود دارد.

نمای عقب یاریس کراس

این خودرو طراحی معقولانه‌تر و سنتی‌تری به نسبت C-HR دارد که به موجب آن مشتریان بیشتری نسبت به خرید آن تشویق می‌شوند؛ چراکه هرکسی استایل غیرمتعارف و فضایی C-HR را نمی‌پسندد. ابعاد بزرگ‌تر یاریس کراس نسبت به همزاد هاچ‌بک خود، موجب کاربردی‌تر شدن این خودرو شده و قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب به صورت 40/20/40 نیز فضای بار این خودرو را کارآمدتر کرده است.

مشتریان قادر هستند یاریس کراس را با رینگ‌هایی تا ابعاد 18 اینچ، رنگی جدید به نام طلایی Brass و درب برقی فضای بار به صورت آپشنال سفارش دهند. با باز شدن درب عقب، سطح فضای بار امکان تنظیم ارتفاع را داشته و می‌توانید آن را به دو قسمت مجزا تقسیم بندی کنید تا وسایل مختلفی را با این خودرو جا به جا کنید. همچنین یک کمربند برای فضای بار این خودرو طراحی شده تا وسایل موجود در آن هنگام حرکت جا به جا نشوند و آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

کابین تویوتا یاریس کراس

سیستم انتقال قدرت

سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک امری غیرمتعارف برای کراس‌اوورهایی با ابعاد یاریس کراس است، اما ما بسیار خوشحالیم که تویوتا از رقبای خود یک گام جلوتر بوده و این خودرو را با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک راهی بازار کرده است. قلب تپنده یاریس کراس یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی است که به موجب آن سیستمی هیبریدی با قابلیت انتقال قدرت به هر دو محور حاصل شده است.

بازده حرارتی پیشرانه بنزینی این خودرو تا 40 درصد نسبت به نمونه‌های نصب شده روی محصولات دیگر بهبود یافته و نیروی آن به تنهایی به محور جلو منتقل می‌شود. زمانی که سنسورها شرایط مسیر را لغزنده تشخیص دهنده، سیستم انتقال قدرت از جلو محرک به تمام چرخ محرک تغییر پیدا می‌کند تا راننده بتواند در مسیرهای بارانی، برفی یا ماسه‌ای ساده‌تر حرکت کند.

 

مشخصات فنی

بیشینه قدرت مجموع این سیستم هیبریدی 116 اسب‌بخار اعلام شده که شاید کم به نظر برسد، اما کراس‌اووری شهری آن هم با چنین ابعاد کوچکی به پیشرانه قدرتمندتری از این نیازی ندارد. تویوتا قصد دارد سالانه 150 هزار دستگاه از این خودرو را در کنار یاریس هاچ‌بک به تولید برساند. تولید این خودرو در اروپا از تابستان 2021 آغاز می‌شود، اما قبل از آن این خودرو در پاییز امسال به بازار ژاپن عرضه می‌شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟