پلتفرم و نام

به گزارش خودرونویس، همانطور که از نام این خودرو پیداسست، تویوتا این کراس اوور را روی سدان 54 ساله خود یعنی کرولا توسعه داده است. تویوتا کرولا کراس مدل 2021 را روی پلتفرم جدید این کمپانی یعنی Toyota New Global Architecture C موسوم به TNGA-C توسعه داده که پیشتر خودروهایی همچون کرولا سدان و کراس اوور C-HR نیز روی آن طراحی و تولید شده بودند.

نمای عقب تویوتا کرولا کراس

ابعاد

از نظر ابعادی، تویوتا کرولا کراس چیزی بین کراس اوور فضایی و غیر متعارف C-HR و کراس اوور فوق محبوب پرفروش راو4 قرار دارد. تویوتا سعی کرده کرولا کراس استایلی متعارف و عامه پسند درست مانند راو4 داشته باشد و از طراحی ریسکی و فضایی مانند نمونه انجام شده در C-HR خودداری کرده تا بتواند همه اقشار را نسبت به خرید این خودرو وسوسه کند. تویوتا کرولا کراس 4460 میلی متر طول، 1825 میلی متر عرض و 1620 میلی متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور عقب و جلوی این خودرو 2640 میلی متر اعلام شده که درست با فاصله بین دو محور کراس اوور C-HR برابری می کند.

کابین تویوتا کرولا کراس

مشخصات فنی

تویوتا کرولا کراس در تایلند با دو پیشرانه مختلف عرضه می شود. یکی از آن ها، یک پیشرانه 1.8 لیتری به نام 2ZR-FBE بزینی است که قادر به تولید بیشینه قدرت 140 اسب بخار و همچنین بیشینه گشتاور 175 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به محور جلوی کرولا کراس منتقل می شود.

پیشرانه قابل نصب دیگر برای تویوتا کرولا کراس، یک نیروگاه هیبریدی است. این سیستم الکتریکی سازی شده از یک موتور الکتریکی 600 ولتی تشکیل شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 72 اسب بخار و بیشینه گشتاور 163 نیوتن متر است. در کنار این پیشرانه الکتریکی، d; موتور بنزینی 1.8 لیتری 2ZR-FXE نصب شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 98 اسب بخار و بیشینه گشتاور 142 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این سیستم هیبریدی نیز توسط گیربکس اتوماتیک e-CVT تویوتا به چرخ های این کرولا کراس هیبریدی منتقل می شود.

نمای جانبی تویوتا کرولا کراس

استایل ظاهری

تویوتا سعی کرده استایل کلی و المان های کرولا کراس را شبیه به همزادهای شاسی کوتاه خود در بازارهای آسیایی مانند کرولا طراحی کند. این کراس اوور جدید استایل متعادل و معقولانه تری نسبت به تویوتا C-HR داشته، ولی همچنان مانند سایر محصولات جدید این کمپانی ژاپنی از یک جلوپنجره فوق بزرگ در پروفیل جلو بهره می برد. تویوتا زیر بدنه این خودرو را برای محافظت هرچه بیشتر از برخورد با سطح، با ورق فلزی و صفحات پلاستیکی ضربه گیر پوشانده است.

تویوتا قصد دارد فروش کرولا کراس را امسال در ابتدا در بازار تایلند و سپس در سایر بازارهای جهانی آغاز کند. در این لحظه مطلبی در خصوص قیمت نسخه های مختلف این خودرو توسط تویوتا اعلام نشده است.

5 از 1 رای