اخبار خودرو جهان
توسط شرکت Arctic Trucks توسعه یافته است

تویوتا هایلوکس AT35 رقیب اصلی فورد رنجر راپتور

دوشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا هایلوکس AT35

تویوتا هایلوکس در حال حاضر هم یکی از توانمندترین پیکاپ ها در سگمنت خود است؛ ولی مهندسین شرکت Arctic Trucks دنبال راهکارهایی بوده اند که بر قابلیت های این خودرو بیافزایند تا این خودرو در این سگمنت رقابتی مطرح تر شود. این شرکت سالهاست که در حال ارتقا هایلوکس و فروش نسخه های به روزرسانی شده این خودرو است. اگر بخاطر داشته باشید این شرکت موفق به توسعه اولین هایلوکس و اولین خودروی سواری شد که بتواند به Antarctica جنوبی ترین قسمت قطب جنوب سفر کند.

تغییرات تویوتا هایلوکس AT35 نسبت به مدل استاندارد

به گزارش خودرونویس، شرکت Arctic Trucks حال فعالیت خود را روی مدل جدید هایلوکس گذاشته که در ژوئن سال گذشته رونمایی شد. این شرکت موفق به توسعه مدل AT35 هایلوکس شده که به پیشرانه 2.8 لیتری توربودیزل مجهز بوده در واقع بر پایه تریم Invincible X توسعه یافته و چندین ارتقا با هدف بهبود قابلیت های بیراهه نوردی روی آن اعمال شده است. به عنوان مثال فاصله این خودرو از سطح زمین نسبت به مدل استاندارد هایلوکس 65 میلی متر بیشتر شده که به لطف آن زاویه حمله و فرار هایلوکس AT35 به ترتیب 9 و 3 درجه نسبت به مدل استاندارد بهبود یافته است.

نمای عقب تویوتا هایلوکس AT35

این تغییرات پس از به روزرسانی فریم هالوکس و آرک درونی چرخ ها انجام شده؛ ضمن اینکه چندین تغییر هم در بدنه این خودرو صورت گرفته است. شرکت Arctic Trucks یک دست رینگ 17 اینجی مخصوص به خود را با تایرهای 35 اینپی BFGoodrich KO2 برای این خودرو نصب کرده که مناسب همه سطوح بوده و قابلیت های بیراهه نوردی هایلوکس را ارتقا داده است.

همه تغییرات اعمال شده در هایلوکس AT35 با چشم قابل مشاهده نیست؛ بلکه این شرکت برای این ورژن هایلوکس تعلیق Bilstein با فنربندی جدید و دمپرهای جدیدی را در اکسل جلو، میله آنتی رول بار به روزرسانی شده و دمپر ارتقا یافته در اکسل عقب را نصب کرده است. تعلیق هایلوکس AT35 نسبت به مدل استاندارد 40 میلی متر در اکسل جلو و 20 میلی متر در اکسل عقب لیفت شده است. همچنین دیفرانسیل های جلو و عقب با هدف بهبود انتقال گشتاور به روزرسانی شده اند.

تویوتا هایلوکس AT35 به لطف رول بار عقب و قلاب یدک کشی به سادگی از نسخه استاندارد این خودرو قابل تشخیص است. شرکت Arctic Trucks همچنین در برخی قسمت ها به قدمت 30 ساله این کمپانی نیز اشاره داشته است. در آخر هم رکاب های جانبی بزرگتری نسبت به هایلوکس استاندارد برای این مدل نصب شده است.

نمای جانبی تویوتا هایلوکس AT35

مشخصات فنی

قلب تپنده تویوتا هایلوکس AT35 یک پیشرانه چهار سیلندر 2.8 لیتری توربو دیزل با 201 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور بوده که از دور پایین 1600 در اختیار راننده قرار دارد. شایعه شده که تویوتا در حال توسعه نسخه گازو ریسینگ هایلوکس با هدف رقابت با فورد رنجر راپتور است؛ ولی هنوز مشخص نیست که چه زمانی این خودرو رونمایی می شود. در زمان غیبت این نسخه عملکرد هایلوکس، شعبه نیوزلند تویوتا نسخه ارتقا یافته موسوم به ماکو را از این خودرو چندی پیش معرفی کرده بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟