تیونینگ
با 542 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور

تویوتا سوپرا با تیونینگ من هارت

شنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا سوپرا من هارت gr 550

قطعا طرفداران دو آتیشه تویوتا از همکاری این کمپانی ژاپنی با ب ام و به منظور توسعه نسل جدید سوپرا و همچنین نصب پیشرانه تولید شده توسط ب ام و در زیر کاپوت این کوپه ژاپنی خوشحال نیستند. ولی استفاده از پیشرانه ب ام و در تویوتا سوپرای جدید برای این برند ژاپنی کم سود نداشته است! چراکه کمپانی های تیونر مختلفی در همین لحظه آماده ارائه پکیج تقویتی برای پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژ سه لیتری B58 این خودرو هستند که من هارت یکی از جدیدترین آنهاست.

به گزارش خودرونویس، در حقیقت من هارت در اوایل سال جاری میلادی یک نسخه تیون شده از نسل جدید سوپرا را با نام GR 450 معرفی کرده بود که با تغییرات صورت گرفته بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه این کوپه جذاب را به 450 اسب بخار رسانده بود؛ ولی این تیونر آلمانی حال کیت تقویتی جدیدی را برای سوپرا ارائه کرده که من هارت GR 550 نام دارد و به لطف آن بیشینه قدرت تولیدی سوپرا باز هم ارتقا یافته است.

نمای جلو تویوتا سوپرا من هارت gr 550

مشخصات فنی

همانطور که حدس می زنید عدد 550 در پسوند نام این نسخه تیون شده به بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه شش سیلندر تولیدی سوپرای تیون شده اشاره دارد. نصب کیت تقویتی GR 550 من هارت باعث شده تا این پیشرانه حال قادر به تولید بیشینه قدرت 542 اسب بخار باشد. این یک افزایش قدرت چشمگیر و بسیار تاثیرگذار نسبت به نسخه استاندارد سوپرا به حساب می آید؛ به خصوص که بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز به 770 نیوتن متر ارتقا پیدا کرده است. بدین ترتیب سوپرای جدید هیچ مشکلی برای برن اوت زدن و سوزاندن تایرهای اکسل عقب خود ندارد!

پیشرانه تویوتا سوپرا من هارت gr 550

متاسفانه کمپانی من هارت مطلبی را در خصوص عملکرد این نسخه تیون شده تویوتا سوپرا اعلام نکرده؛ ولی از آنجایی که نمونه استاندارد سوپرا قادر است طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد، پیش بینی می کنیم که این نمونه تیون شده قادر باشد در زمانی در حدود 3.5 ثانیه از حالت سکون به 96 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این در حالی است که تایرهای 295/25 اکسل عقب این خودرو بتوانند چسبندگی لازم با سطح زمین را برای شروع حرکت پیدا کنند.

 

تغییرات اعمال شده روی تویوتا سوپرا

کمپانی من هارت برای اینکه بتواند بیشینه قدرت تولیدی سوپرا را به این سطح برساند، یک توربوشارژ جدید به همراه هدرز، سیستم خروجی اگزوز استیل و منیفولد جدید و رادیاتور متفاوت برای این خودرو نصب کرده است. همچنین به لطف به روزرسانی و ریمپ ECU سوپرا به دست من هارت، تمامی اجزای جدید پیشرانه به خوبی و در هماهنگی کامل کنار یکدیگر فعالیت می کنند. از آنجایی که افزایش قدرت پیشرانه تنها رکن اصلی تیونینگ محسوب نمی شود، من هارت سیستم Coilover جدیدی را برای سوپرا نصب کرده است.

نمای عقب تویوتا سوپرا من هارت gr 550

البته برای افرادی که به این سیستم تعلیق Coilover جدید علاقه ندارند، می توانند به صورت آپشنال فنرهای H&R را سفارش دهند که با نصب آنها ارتفاع سوپرا مقداری نسبت به حالت استاندارد کاهش می یابد. همچنین من هارت برای این سوپرای تیون شده یک دست رینگ 20 اینچی جدید نصب کرده است.

صحبت از ویژگی های ظاهری که شد باید اظهار کنیم من هارت یک اسپلیتر جدید به زیر سپر جلو متصل کرده، همچنین تم گرافیکی اعمال شده روی بدنه تضمین می کند که این سوپرا در خیابان تمامی حواس ها را به خود جلب می کند.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟