اخبار خودرو جهان
توسط تویوتا به نمایش گذاشته شد

تویوتا 86 با کیت GR Parts گازو ریسینگ

چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا 86 GR Parts Concept

نسل جدید تویوتا GT 86 با نام 86 یا GR 86 مدتی پیش رونمایی شده و همانند نسل قبل در کانون توجه شرکت های تیونر و تیونینگ کننده خودرو قرار دارد. تا به امروز نسخه های شخصی سازی مختلفی را با کیت بدنه از تویوتا 86 دیده بودیم، ولی حال نوبت تویوتا رسیده که دو مدل مختلف تیونینگ شده از تویوتا 86 را با نام های GR Parts و GR Parts کانسپت معرفی کند که هر دو به کیت گازو ریسینگ مجهز شده اند.

به گزارش خودرونویس،  این دو مدل تیونینگ شده تویوتا 86 بیشتر به بروزرسانی ظاهری محدود می شوند و تغییرات صورت گرفته در آنها نسبت به یکدیگر متمایز هستند. نسخه GR پارتز یک تویوتا 86 شخصی سازی شده ساده تر بوده و استایل ظاهری آن چندان جیغ و جلب توجه کننده نیست. ولی نسخه GR پارتز کانسپت تمام تلاش خود برای جلب توجه می کند.

نمای عقب تویوتا 86 GR Parts Concept

تویوتا 86 GR Parts Concept

تویوتا 86 GR پارتز کانسپت

بنا به گفته تویوتا، خودروی GR 86 مجهز به GR پارتز کانسپت، یک خودروی پایه جهت فاز توسعه قطعات GR گازو ریسینگ برای تویوتا 86 است. قطعاتی که روی این خودرو نصب شده اند شامل بال بزرگ زیر سپر جلو و باله های جانبی در کنار سپر و یک داکت ورودی هوا بزرگ و قسمت بالای جلوپنجره هستند. گلگیرها هم دارای کانال های عبوری هوا هستند و رکاب های جانبی اسپرت با طراحی خشن تر به همراه یک دست رینگ آلیاژی 19 اینچی فورج برای این تویوتا 86 نصب شده اند. لازم به ذکر است که گلگیرها نیز مقداری حجم پردازی شده اند تا ظاهر این تویوتا 86 GR پارتز کانسپت عریض تر به نظر برسد.

نمای عقب تویوتا 86 GR Parts Concept

تویوتا 86 GR Parts Concept

در پروفیل عقب هم شاهد نصب چهار خروجی اگزوز هستیم که به گفته تویوتا صدای تولیدی پیشرانه این خودرو بهبود چشمگیری بخشیده است. همچنین یک بال بزرگ عقب GT و یک دیفیوزر بسیار بزرگ با باله های عمودی برای این تویوتا 86 نصب شده اند که نیروی رو به پایین زیادی در سرعت بالا تولید می کنند.

گلگیر تویوتا 86 GR Parts Concept

تویوتا 86 GR Parts Concept

جدا از نصب کیت بدنه که موجب خشن تر شدن استایل ظاهری و بهبود آیرودینامیک تویوتا 86 شده، تویوتا صلبیت ساختار بدنه این کوپه اسپرت ژاپنی را در این نسخه تیونینگ شده بیشتر کرده است. همچنین با نصب کیت مکش هوا و کیت اگزوز، مقداری قدرت تولیدی پیشرانه تویوتا 86 را نسبت به مدل استاندارد افزایش داده که عدد دقیق آن اعلام نشده است.

تویوتا 86 GR Parts

تویوتا 86 GR Parts

تویوتا 86 GR Parts

برخلاف نسخه تیونینگ شده GR پارتز کانسپت، مدل GR پارتز معمولی استایل ظاهری ساده تر، ظریفتر و خیابانی تری دارد. با این حال قطعاتی مانند باله جانبی در جلو، رکاب های جانبی، داکت هوا روی گلگیرها، اسپویلر عقب و دیفیوزر، چهار خروجی اگزوز عقب، درب باک با طرح خاص و رینگ 19 اینچی فورج آلیاژی و قفل ایمنی برای این مدل ساده تر تویوتا 86 هم نصب شده اند. درون کابین هم تغییراتی در طراحی کنسول میانی و نصب پد زانوها و کاور جاکلیدی با تم فیبر کربنی نصب شده است.

نمای عقب تویوتا 86 GR Parts

تویوتا 86 GR Parts

تمام تغییرات اعمال شده در این خودرو با چشم قابل دیدن نیستند. تویوتا 86 GR پارتز دارای سیستم تعلیق GR بوده که نصب آن موجب بهبود هندلینگ و پایداری خودرو شده است. ضمن اینکه کیت ترمز قدرتمند و بزرگتر GR برای این کوپه دوست داشتنی نصب شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • حسن | 16 مرداد 1400 - 8:36 ب.ظ

    ولی این gt86 عجب ماشین خفنیه