اخبار خودرو جهان
اسیووی بادی آن فریم بر پایه هایلوکس

تویوتا فورچونر GR اسپرت رونمایی شد

سه شنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا فورچونر GR اسپرا

تویوتا زمانی که اعلام کرد قصد دارد نسخه عملکردی هر یک از محصولات در حال عرضه خود را نیز تولید کند، شوخی نمی کرد. این خبر در فوریه سال 2019 منتشر شده بود، ولی زیر برند عملکردی GR تویوتا در سپتامبر سال 2017 در ژاپن تاسیس شده بود و گازو ریسینگ یا همان GR محصولاتی عملکردی اعم از هاچبک های کوچک، سدان ها و حتی مینی ون ها را به بازار این کشور عرضه می کرد.

به گزارش خودرونویس، سبد محصولات عملکردی تویوتا از نظر قدرت و عملکرد دارای سه سطح هستند که نسخه های ضعیف تر و پایه دارای نشان GR اسپرت هستند. نسخه های میانی دارای نشان GR خالی بوده و قدرتمندترین محصولات گازو ریسینگ دارای نشان GRMN هستند. ابرخودرو هیبریدی تویوتا با پیشرانه 1000 اسب بخاری هم در بالاترین رده محصولات عملکردی گازو ریسینگ قرار دارد که در واقع ابرخودرویی برای مسابقات لمانز بوده که طبق قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل رانی باید نسخه خیابانی آن نیز تولید شود.

لوگو تویوتا فورچونر GR اسپرا

ولی خانواده محصولات GR تویوتا به سرعت در حال رشد بوده و این خودروساز ژاپنی به تازگی اسیووی فورچونر GR اسپرت را به عنوان جدیدترین محصول عملکردی خود معرفی کرده است.

کابین تویوتا فورچونر GR اسپرا

تویوتا فورچونر چیست؟ فورچونر یک اسیووی بادی آن فریم بوده که از سال 2004 در حال عرضه به بازار جهانی است و هم اکنون شش سال از عرضه نسل دوم آن نیز می گذرد. بهترین تعریف برای تویوتا فورچونر این است که باید آن را نسخه اسیووی پیکاپ تویوتا هایلوکس دانست. درست همانند تویوتا لندکروزر 2022 تازه معرفی شده، فورچونر هم یک اسیووی بادی آن فریم بوده که نصب نشان GR اسپرت روی آن مقداری شاید گیج کننده باشد. چراکه واژه اسپرت و عملکرد بیشتر در خودروهای سواری معنا پیدا می کند و کمتر کسی در میان خودروهای آفرودی به دنبال عملکرد و اسپرت بودن است.

نمای عقب تویوتا فورچونر GR اسپرا

تویوتا فورچونر GR اسپرت امروز در اندونزی رونمایی شده و آمده تا جانشین نسخه TRD Sportivo قدیمی شود. از آنجایی که این خودرو نشان GR اسپرت را یدک می کشد و GR یا GRMN نیست، تغییرات اعمال شده در آن صرفا در سطح ظاهری هستند. این خودرو صرفا دارای سیستم انتقال قدرت 4×2 بوده و این بدان معناست که ما با یک اسیووی عقب محرک سر و کار داریم.

مالتی مدیا تویوتا فورچونر GR اسپرا

مشخصات فنی تویوتا فورچونر GR اسپرت

تویوتا فورچونر GR اسپرت از یک پیشرانه 2.7 لیتری چهار سیلندر بنزینی بهره برده که قادر به تولید 161 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور است. همچنین یک پیشرانه 2.4 لیتری توربودیزل چهار سیلندر با 147 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور نیز برای این خودرو قابل سفارش است. جدا از نوع پیشرانه انتخابی، یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی را به چرخ های عقب منتقل می کند. بدین ترتیب این نسخه اسپرت تر تویوتا فورچونر دارای مشخصات فنی یکسانی با سایر مدل های معمولی بوده و تویوتا صرفا در مدل های GR و GRMN تغییرات فنی در راستای بهبود عملکرد اعمال می کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟