اخبار خودرو جهان
رقیب فورد موستانگ مک E

شورولت بلیزر و اکوایناکس (Equinox) الکتریکی در CES 2022 رخ نشان دادند

پنجشنبه - ۱۶ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
شورولت اکوایناکس EV در CES 2022

مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز در حین سخنرانی مهم خود در نمایشگاه CES 2022 اعلام کرد که این خودروساز آمریکایی قصد دارد شورولت (اکوایناکس) Equinox الکتریکی 2024 و بلیزر الکتریکی را در سال 2023 معرفی کند. در این سخنرانی که در حین رونمایی پیکاپ شورولت سیلورادو الکتریکی صورت گرفته بود، چندین عکس از شورولت Equinox الکتریکی نیز نشان داده شد؛ کراس اوور الکتریکی اسپرت که ظاهرا قیمت نسخه پایه آن در حدود 30 هزار دلار است.

به گزارش خودرونویس، استیو هیل قائم مقام کمپانی شورولت اظهار کرد که کراس اوور Equinox همواره یک نقش مهم و کلیدی را برای شورولت ایفا کرده و دومین نام پرفروش این خودروساز آمریکایی محسوب می شود. عرضه یک خودروی الکتریکی مقرون به صرفه آن هم در تیراژ بسیار بالا در شرایط فعلی صنعت خودروسازی امری بسیار مهم بوده و شورولت قصد دارد که خودروهای الکتریکی را برای همه در دسترس و قابل خرید کند.

شورولت اکوایناکس EV در CES 2022

هر دو کراس اوور شورولت Equinox الکتریکی و بلیزر الکتریکی قرار است که روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز که ویژه خودروهای الکتریکیست طراحی شوند. این یک پلتفرم مقیاس پذیر و اسکیت برد مانند بوده که باتری ها در کف آن جانمایی می شوند. این پلتفرم اولتیوم پایه و اساس خودروهای الکتریکی دیگری مانند جی ام سی هامر، کادیلاک Lyriq و پیکاپ شورولت سیلورادو الکتریکیست. گفته شده که دو کراس اوور الکتریکی شورولت بلیزر الکتریکی و Equinox الکتریکی هر دو در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی بین 400 تا 484 کیلومتر را در حالت شارژ کامل طی می کنند.

شورولت اکوایناکس EV در CES 2022

در این صورت این دو کراس اوور الکتریکی شورولت دقیقا رقیب فورد موستانگ مک E الکتریکی خواهند شد بسته به نسخه انتخابی در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی بین 360 تا 505 کیلومتر را طی می کند. در حالیکه برچسب قیمت شورولت بلیزر الکتریکی در این لحظه اعلام نشده، شورولت قصد دارد که نسخه پایه Equinox الکتریکی را با قیمتی در محدوده 30 هزار دلار به بازار عرضه کند. بدین ترتیب این خودرو یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای الکتریکی با قابلیت پیمایش بالا در بازار جهان خواهد بود.

کابین شورولت اکوایناکس EV در CES 2022

جنرال موتورز قصد دارد با قیمت گذاری منطقی و ارزان برای این دو کراس اوور الکتریکی، سعی کند خودروهای الکتریکی را برای عموم اقشار دنیا در دسترس تر قرار دهد.

شورولت اکوایناکس EV در CES 2022

خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

شورولت بلیزر الکتریکی و Equinox الکتریکی با آمدنشان سبد محصولات الکتریکی جنرال موتورز را که در حال حاضر شامل شورولت بولت و بولت BUV بوده و در آینده نیز پیکاپ شورولت سیلورادو الکتریکی، جی ام سی سیرا الکتریکی، هامر الکتریکی، کادیلاک Lyriq و Celestiq به آن اضافه می شوند را متنوع تر و گسترده تر خواهند کرد. همچنین در آینده پیکاپ های Heavy Duty و اسیووی های فول سایز جنرال موتورز نیز با پیشرانه الکتریکی و الکتریکی سازی شده به بازار عرضه خواهند شد و کاملا مشخص است که جنرال موتورز قصد ندارد در رقابت بر سر تولید خودروهای الکتریکی از سایر خودروسازان عقب بماند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟