مشخصات شورولت سیلورادو الکتریکی

به گزارش خودرونویس، شورولت تخمین زده که پیکاپ سیلورادو الکتریکی 2024 با یک بار شارژ کامل می تواند بیشینه مسافتی را در حدود 645 کیلومتر طی کند که این به لطف نصب بزرگترین پک باتری اولتیومی که تا به امروز توسط جی ام توسعه یافته، صورت گرفته است. شورولت سیلورادو الکتریکی 2024 دارای دو موتور الکتریکی (یکی برای هر اکسل) بوده که به موجب آنها سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک حاصل شده است. این دو موتور الکتریکی روی هم رفته قادر به تولید 664 اسب بخار قدرت و 1063 نیوتن متر گشتاور هستند. در صورت فعال کردن مد رانندگی WOW(Wide Open Watts) شورولت اظهار کرده که سیلورادو الکتریکی می تواند در کمتر از 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نمای عقب شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

این پیکاپ الکتریکی دارای قابلیت شارژ سریع 350 کیلوواتی بوده که انرژی لازم برای پیمایش 165 کیلومتر را تنها با 10 دقیقه شارژ در باتری ها ذخیره می کند. اگر هم قدرت یدک کشی برایتان اهمیت دارد بد نیست بدانید که سیلورادو الکتریکی می تواند جسمی با بیشینه وزن 4500 کیلوگرم را یدک بکشد و ظرفیت باربری آن نیز 600 کیلوگرم اعلام شده که برای یک خودروی الکتریکی بسیار مناسب است.

نمای جانبی شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

مدل های شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

شورولت قصد دارد که سیلورادو الکتریکی را در ابتدا در دو نسخه پیکاپ کاری یا WT و نسخه پرچمدار RST به بازار عرضه کند. اعداد ارقامی که در بالا در خصوص مشخصات فنی بیان کردیم به مدل پرچمدار RST مربوط می شوند؛ گرچه در نسخه پیکاپ کاری یا WT سیلورادو الکتریکی همچنان این خودرو قابلیت پیمایش 645 کیلومتری با یکبار شارژ کامل را دارد و قابلیت شارژ سریع 350 کیلوواتی نیز برای آن درنظر گرفته شده، ولی قدرت و گشتاور تولیدی موتورهای الکتریکی آن مقداری کاهش یافته و به 510 اسب بخار و 834 نیوتن متر محدود شده اند. همچنین ظرفیت یدک کشی آن نیز به 3650 کیلوگرم کاهش یافته است. البته در آینده شورولت یک نسخه WT دیگر را نیز معرفی خواهد کرد که قادر است جسمی با وزن 9 تن را هم یدک بکشد.

شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

شورولت سیلورادو الکتریکی 2024 در مدل RST دارای ویژگی هایی مانند قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب، سیستم تعلیق بادی با قابلیت تطبیق پذیری به صورت اتوماتیک، سوپر کروز و همچنین قابلیت شخصی سازی حوض بار یا مولتی فلکس Midgate است.

شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

هرچند شورولت در زمان رونمایی سیلورادو الکتریکی صحبتی از خودروی قدیمی Avalanche نکرده، ولی استایل ظاهری شورولت سیلورادو الکتریکی بی شباهت به Avalanche نیست. گرچه این شباهت ها تنها در ظاهر خلاصه نشده و در زمینه طراحی حوض بار و کاربردی بودن این قسمت نیز ویژگی های مشترکی دیده می شود. در صورت خواباندن صندلی های ردیف عقب و داشتن درب حوض بار آپشنال مولتی فلکس، سیلورادو الکتریکی RST حوض باری با طول 3.3 متردر اختیار خواهید داشت.

پورت شارژ شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

داخل شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

درون کابین شورولت سیلورادو الکتریکی RST و WT شاهد نصب نمایشگرهای دیجیتالی متعددی هستیم. در مدل پرچمدار RST یک نمایشگر دیجیتالی بسیار بزرگ 17 اینچی در کنسول میانی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده و یک نمایشگر دیجیتالی 11 اینچی نیز برای نشانگرهای پشت آمپر طراحی شده است. همچنین نسخه RST دارای یک هد آپ دیسپلی بوده که در بازه نمایش آن چیزی در حدود 14 اینچ بوده که روی شیشه جلو اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد. نسخه WT به این لوکسی نیست و البته شورولت جزییاتی را در خصوص آن بیان نکرده؛ ولی همچنان دارای دو نمایشگر دیجیتالی درون کابین است که البته ابعاد آنها مشخص نیست.

داشبورد شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

از آنجایی که در زیر کاپوت دیگر پیشرانه الکتریکی نصب نشده، یک فضای بار کاربردی نیز در این قسمت ایجاد شده است. این فضا به منظور قرار دادن وسایل مختلف امکان شخصی سازی هم دارد. در نسخه RST یک کنسول میانی ماژولار نصب شده که درون آن فضایی معادل 26.5 لیتر را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. هر دو نسخه WT و RST شورولت سیلورادو، در نسخه دو کابین Crew Cab معرفی شده اند که که فضای داخلی آنها مناسب افراد بلند قد طراحی شده است. به لطف توسعه یافتن روی پلتفرم تمام الکتریکی اولتیوم جنرال موتورز و دارابودن ساختاری متفاوت از مدل درونسوز، صندلی های جلو مقداری به سمت جلو و صندلی های عقب نیز مقداری به عقب رفته اند که همین امر موجب شده فضای داخل کابین این خودرو بزرگتر از مدل درونسوز شود.

فضای بار جلو شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

شورولت سیلورادو الکتریکی از نظر استایل و تکنولوژی به کار گرفته شده نسبت به مدل درونسوز کاملا متفاوت است. هر دو مدل RST و WT از بدنه ای با طراحی آیرودینامیک بهره گرفته اند. هر دو نسخه این خودرو دارای سیستم خروجی شارژ PowerBase هستند که دارای 10 خروجی با توان 10.2 کیلووات است. این سیستم می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت وسایل مختلف، ابزارها و حتی یک خانه کامل را تامین کند. همچنین شورولت سیلورادو الکتریکی قادر است سایر خودروهای الکتریکی را نیز شارژ کند که البته همین ویژگی را در فورد F-150 لایتنینگ نیز مشاهده کرده بودیم.

فضای بار شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

قیمت شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

در این لحظه حدود یکسالی با عرضه شورولت سیلورادو الکتریکی فاصله داریم. نسخه WT در بهار سال 2023 و نسخه RST در پاییز همان سال راهی بازار جهان خواهد شد. در ابتدا یک نسخه First ادیشن لوکس و بسیار مجهز به بازار عرضه می شود که قیمتی معادل 105 هزار دلار دارد. برچسب قیمت نسخه WT 41 هزار و 600 دلار اعلام شده است.

عکس شورولت سیلورادو الکتریکی 2024

منبع Motor1
5 از 2 رای