اخبار خودرو جهان
همزاد هامر و سیلورادو

اولین تیزر ماشین جی ام سی سیرا Denali الکتریکی

شنبه - ۲۷ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اولین تیزر جی ام سی سیرا Denali الکتریکی

استراتژی جنرال موتورز در زمینه توسعه خودروهای الکتریکی شامل توسعه سه پیکاپ جدید است. اولین عضو این سه تفنگدار الکتریکی جنرال موتوز جی ام سی هامر بوده که به تازگی تحویل آن به مشتریان در بازارهای جهانی آغاز شده؛ دومین عضو این گروه شورولت سیلورادو الکتریکی بوده که قرار است در ماه ژانویه 2022 رونمایی شود. امروز هم اولین تیزر از عضو سوم این گروه منتشر شده که همان جی ام سی سیرا دنالی است. جنرال موتورز هم زمان با انتشار این تیزر اظهار کرده که قصد دارد جی ام سی سیرا الکتریکی را تنها در مدل Denali به بازار عرضه کند.

به گزارش خودرونویس، در همین راستا جی ام سی یک عکس و یک ویدیو تیزر بسیار کوتاه از این خودرو منتشر کرده که نشان دهنده شباهت سیرا با هامر الکتریکی از جنبه های مختلف است. در این ویدیو تیزر قسمت جلویی جی ام سی سیرا مشخص بوده؛ ضمن اینکه گرافیک L شکل چراغ های جلو و جلوپنجره نورپردازی شده این خودرو هم کاملا مشخص بوده که مشابه همین المان ها را پیشتر در تیزر جی ام سی هامر الکتریکی هم دیده بودیم. همچنین در این ویدیو نشانگرهای شارژ خارجی تعبیه شده روی بدنه هم تا حدودی مشخص هستند که بی شباهت نمونه های طراحی شده در هامر نیست.

ویدیو تیزر جی ام سی سیرا الکتریکی

در این لحظه جزییات زیادی از این پیکاپ الکتریکی جی ام سی در دسترس نیست؛ ولی این خودروساز آمریکایی اظهار داشته که سیرا روی پلتفرم اولتیوم الکتریکی جنرال موتورز مشابه هامر الکتریکی و سیلورادو الکتریکی توسعه یافته است. جی ام سی هامر و سیرا الکتریکی اجزای مشترک زیادی دارند و این در حالی بوده که جی ام سی استایل ظاهری متمایزی برای هر یک از این دو خودرو رقم زده است.

یقینا زمانی که شورولت سیلورادو الکتریکی در ماه ژانویه 2022 رونمایی شود، جزییات بیشتری از همزاد آن یعنی جی ام سی سیرا Denali منتشر خواهد شد. مدیرعامل جنرال موتورز مری بارا اظهار کرده که شورولت سیلورادو الکتریکی در بازار بی رقیب و قدرتمند ظاهر می شود و رقیبی جدی برای پیکاپ فورد F-150 لایتنینگ الکتریکیست.

در این لحظه جزییات مربوط به پیشرانه جی ام سی سیرا الکتریکی مشخص نیست و بعید است که مشخصات یکسانی با پیکاپ الکتریکی هامر داشته باشد. جنرال موتورز 35 میلیارد دلار در زمینه توسعه تکنولوژی باتری اولتیوم خودروهای الکتریکی، بهینه تر کردن و قدرتمندتر پلتفرم خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کرده است. گفته شده که شورولت سیلورادو الکتریکی در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 644 کیلومتر را طی می کند که این در حالی بوده جی ام سی هامر به صورت تخمینی 550 کیلومتر مسافت را در حالت شارژ کامل طی می کند. پیش بینی می شود که جی ام سی سیرا از نظر مشخصات فنی و پیمایش شباهت بیشتری به شورولت سیلورادو داشته باشد تا هامر. جی ام سی در سال 2022 به صورت رسمی از سیرا الکتریکی Denali پرده بر می دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟