اخبار خودرو جهان
اولین محصول الکتریکی با نشان اسب سرکش

فورد موستانگ مک E معرفی شد

دوشنبه - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
فورد موستانگ مک e

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و شایعه پراکنی، فورد اس‌یووی الکتریکی موستانگ Mach-E را رونمایی کرد. بهتر است که نسبت به واژه موستانگ که بخشی از نام این خودرو را تشکیل می‌دهد بی تفاوت بود، چراکه مک-ای کراس‌اووری با استایلی تهاجمی است که به دلیل الکتریکی بودن پیشرانه، جلوپنجره آن کاملا بسته است.

از کوپه عضلانی تا کراس اووری با خطوط منحنی شکل

به گزارش خودرونویس، سبک طراحی اسپرت و تهاجمی فورد در پروفیل عقب مک-ای نیز دیده می‌شود. فورد سعی کرده شیب شیشه عقب و سقف را به گونه‌ای طراحی کند که این کراس‌اوور الکتریکی استایلی کوپه داشته باشد.

در طراحی بدنه این خودرو از خطوط منحنی نرم زیادی بهره گرفته شده، ضمن اینکه گلگیرهای برآمده و حجم پردازی شده طراحی کلی مک-ای را از سادگی خارج کرده‌اند. همچنین وجود دستگیره‌های مخفی نشان دهنده تکنولوژی بالای به کار رفته در تولید این خودرو است. فورد در طراحی درب عقب این خودرو از خطوط شکسته و زاویه‌دار بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های بدنه بهره برده که در آن چراغ‌هایی مشابه موستانگ نیز نصب شده است.

نمای عقب موستانگ مک e

طراحی کابین

در حالی که فورد سعی کرده المان‌هایی از موستانگ را در طراحی بیرونی مک-ای رعایت کند، طراحی کابین شباهت زیادی به اکسپلورر دارد. اما باید اظهار کرد که کابین مک-ای طراحی بهتری نسبت به اکسپلورر داشته و از مواد اولیه با کیفیت‌تری در آن استفاده شده است.

روی فرمان به جای لوگوی فورد، لوگوی موستانگ نصب شده و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر 10.2 اینچی دیجیتالی اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نمایش می‌دهد. در سمت راست فرمان نیز یک نمایشگر 15.5 اینچی برای سیستم سرگرمی به صورت عمودی نصب شده است. از سایر ویژگی‌های جالب داشبورد نیز باید به دریچه‌های هوای باریک و تریم آلومینیومی آن اشاره کرد.

کابین موستانگ مک e

از جمله تجهیزات لاکچری موستانگ مک-ای باید به سیستم صوتی بنگ اند اولفسن با 10 بلنگو، سقف پانورامیک شیشه‌ای و نورپردازی داخلی اشاره کرد. مشتریان قادر هستند به صورت آپشنال گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و پدال‌هایی آلومینیومی را نیز برای این خودرو سفارش دهند.

در خصوص فضای بار باید اظهار کرد که مک-ای دارای یک فضای بار 136 لیتری در پوزه جلو است. فضای بار عقب این خودرو نیز 821 لیتر اعلام شده که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان حجم بار این قسمت را به 1688 لیتر ارتقا داد.

 

نسخه پایه موستانگ مک E

فورد این خودرو را در پنج نسخه مختلف راهی بازار می‌کند که تریم پایه آن Select نام داشته که برچسب قیمتی معادل 43 هزار و 900 دلار دارد. این مدل به دو صورت عقب محرک و تمام چرخ محرک قابل عرضه است که هر دو به یک پک باتری 75.7 کیلووات ساعتی تجهیز شده‌اند.

نمای جانبی موستانگ مک e

بیشینه قدرت تولیدی این پک باتری 255 اسب‌بخار اعلام شده، اما بیشینه گشتاور تولیدی نسخه عقب محرک 414 نیوتن‌متر گزارش شده است، اما نسخه تمام چرخ محرک این تریم قادر به تولید بیشینه گشتاور 565 نیوتن‌متر است.

نسخه عقب محرک موستانگ مک-ای Select قادر است طی کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و با یکبار شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافتی معادل 370 کیلومتر است. نسخه تمام چرخ محرک این تریم نیز طی 5.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با یکبار شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافت 338 کیلومتر است.

 

نسخه پریمیوم موستانگ مک E

تریم مجهزتر مک-ای پریمیوم نام دارد که قیمتی معادل 50 هزار و 600 دلار دارد. این تریم در دو حالت استاندارد و Long Range و در دو حالت عقب محرک و تمام چرخ محرک قابل عرضه است. نسخه استاندارد از پیشرانه‌ای مشابه با مک-ای Select بهره می‌برد.

اما خبر مهم در خصوص نسخه لانگ رنج این خودرو بوده که به یک پک باتری 98.8 کیلووات ساعتی تجهیز شده است. نسخه عقب محرک لانگ رنج قادر به تولید بیشینه قدرت 282 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 414 نیوتن‌متر است. این نسخه طی 6 ثانیه قادر است از مرز 96 کیلومتر بر ساعت عبور کند و با یکبار شارژ کامل بیشینه مسافت 483 کیلومتر را طی می‌کند.

طراحی موستانگ مک e

نسخه تمام چرخ محرک لانگ رنج نیز قادر به تولید بیشینه قدرت 333 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 565 نیوتن‌متر بوده و طی 5.5 ثانیه قادر به عبور از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت است. این نسخه نیز در حالت شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافت 435 کیلومتر است.

 

نسخه کالیفرنیا، First ادیشن و GT موستانگ مک E

نسخه کالیفرنیا مک-ای نیز قیمتی معادل 52 هزار و 400 دلار دارد و مشخصات فنی آن دقیقا مشابه نسخه لانچ رنج عقب محرک است. نسخه مجهزتر ان خودرو مک-ای First ادیشن بوده که قیمتی معادل 60 هزار دلار داشته و مشخصات آن درست مشابه نمونه تمام چرخ محرک لانگ رنج است. مجهزترین نسخه این کراس‌اوور الکتریکی نیز تریم مک-ای GT نام داشته که قیمتی معادل 60 هزار و 500 دلار دارد.

مشخصات این نسخه به طور کامل بیان نشده، اما بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب معادل 459 اسب‌بخار و 830 نیوتن‌متر است. این مدل به یک پک باتری 98.8 کیلووات ساعتی تجهیز شده و در حالت شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافت 378 کیلومتر است. فورد ادعا کرده این خودرو قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

انواع نسخه های موستانگ

اهدای یک شارژر خانگی همراه با خودرو

فورد یک شارژر خانگی برای این خودرو عرضه کرده که در هر ساعت انرژی لازم برای پیمودن 35 کیلومتر را در باتری این خودرو ذخیره می‌کند. البته به صورت آپشنال امکان تهیه شارژر قدرتمندتری نیز وجود دارد که در هر ساعت انرژی لازم برای پیمودن 51 کیلومتر را در باتری ذخیره می‌کند. در خصوص قابلیت شارژ سریع این خودرو نیز فورد اظهار کرد که طی 38 دقیقه می‌توان ظرفیت باتری را از 10 به 80 درصد رساند که البته این در صورت اتصال به یک شارژر 150 کیلوواتی صورت می‌گیرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟