شاید کمپانی کادیلاک تا به امروز برای ورود به سگمنت خودروهای لوکس و پریمیوم الکتریکی تنبلی کرده باشد. چراکه کمپانی های رقیبی مانند فورد، مرسدس بنز و آئودی هم اکنون محصولات مختلفی را به عنوان خودروهایی الکتریکی و لوکس راهی بازار جهانی کرده اند. ولی ظاهرا کادیلاک رفته رفته قصد دارد تنبلی را کنار بگذارد و خودی نشان دهد.

 

کادیلاک لایریک چیست؟

کادیلاک لایریک نه تنها اولین محصول الکتریکی این خودروساز آمریکایی است، بلکه اولین محصول جنرال موتورز نیز محسوب می شود که روی پلتفرم الکتریکی ماژولار این هلدینگ بزرگ توسعه یافته است. مضاف بر آن لایریک اولین محصول جنرال موتورز است که به باتری های ویژه پیمودن مسافت های طولانی Ultium مجهز شده است.

نمای عقب کادیلاک لایریک

کادیلاک لایریک الکتریکی دارای یک پک باتری با ظرفیت 100 کیلووات ساعتی است که به کمک آن قادر به پیمایش بیشینه مسافتی در حدود 485 کیلومتر است. این پک باتری در حالت عادی با شارژرهای خانگی یا دیواری با نهایت قدرت 19 کیلووات به سادگی شارژ می شود. ضمن اینکه از قابلیت شارژ سریع و اتصال با شارژری 150 کیلوواتی نیز پشتیبانی می کند.

 

مشخصات فنی

کادیلاک قصد دارد که کراس اوور الکتریکی و لوکس لایریک را در نسخه پایه به صورت عقب محرک راهی بازار کند. ولی ظاهرا کادیلاک قصد عرضه یک نسخه عملکردی را نیز برای لایریک دارد که در آن سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک در نظر گرفته شده است.

با توجه به جانمایی پک باتری 100 کیلووات ساعتی این خودرو در کف کابین و در نزدیکی سطح زمین و همچنین تقسیم وزن 50/50، انتظار می رود که لایریک هندلینگ و فرمان پذیری خوبی نسبت به سایر رقبای تمام الکتریکی خود داشته باشد. کادیلاک در این لحظه نسبت به اعلام قدرت موتورهای الکتریکی لایریک خودداری کرده است.

 

طراحی ظاهری

از لحاظ بصری کادیلاک لایریک از جدیدترین زبان طراحی این کمپانی بهره برده که شامل یک جلوپنجره بسته جدید و به خصوص و المان هایی جهت نورپردازی است. چندین ورودی هوای مختلف درون سپر این خودرو طراحی شده و چراغ های اصلی آن به صورت عمودی و بسیار باریک طراحی شده اند.

جلوپنجره کادیلاک لایریک

در پروفیل عقب این خودرو هم شاهد طراحی زیبا و خیره کننده المان های نورپردازی هستیم. چراغ های اصلی در نیمه بالایی بدنه طراحی و جانمایی شده اند. در قسمت پایینی بدنه هم LEDهایی زاویه دار و زیبا به صورت عمودی در گوشه های سپر طراحی شده اند. از دید ما، برخی از این المان ها مانند آینه های جانبی و چراغ های جلو هنوز طراحی کاملی ندارند و آماده تولید نیستند. کادیلاک هم در این راستا اظهار کرده این لایریک معرفی شده یک نسخه پروتوتایپ بوده که تقریبا 85 درصد طراحی مشترکی با نمونه تولیدی دارد.

نمای عقب کادیلاک لایریک 2

کابین

درون کابین کادیلاک لایریک شاهد نصب یکی از بزرگترین نمایشگرهای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی در بین تمام خودروهای تولید شده تا به امروز هستیم. این نمایشگر 33 اینچی یکپارچه، از پشت فرمان آغاز شده و تا اواسط داشبورد لایریک امتداد یافته است. این نمایشگر بزرگ قادر به نمایش بیش از یک میلیارد رنگ مختلف است و به وسیله آن می تواند نسبت به روند شارژ نظارت داشت. همچنین توسط همین نمایشگر می توان تنظیمات مربوط به هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده، پارک از راه دور و تنظیمات سیستم ایمنی و کمکی راننده سوپر کروز کادیلاک را انجام داد.

کابین کادیلاک لایریک

یقینا با نزدیک شدن به زمان عرضه، اطلاعات بیشتری از کراس اوور الکتریکی کادیلاک لایریک منتشر خواهیم کرد.

 

5 از 3 رای