اخبار خودرو جهان
قدرتمندتر نسبت به مدل TTS معمولی

آئودی TTS کامپتیشن پلاس رونمایی شد

چهارشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی TTS کامپتیشن پلاس

آئودی TTS موجود در بازار اروپا و آسیا به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 302 اسب بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتن متر است. با در نظر گرفتن این آمار و ارقام، نسخه اروپایی آئودی TTS مقداری نسبت به نمونه موجود در بازار آمریکا قدرتمندتر است؛ چراکه نسخه آمریکایی آئودی TTS قادر به همین پیشرانه دو لیتری توربوشارژ مجهز شده، ولی قادر به تولید بیشینه قدرت 288 اسب بخار و بیشینه گشتاور 380 نیوتن متر است. البته نیروی تولیدی هر دو مدل توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت کواترو به هر چهار چرخ منتقل می شود.

مشخصات فنی آئودی TTS کامپتیشن پلاس

به گزارش خودرونویس، در حالی که مشتریان در بازار آمریکا برای نداشتن همین 14 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن گشتاور بیشتر هم حسرت می خوردند، آئودی اقدام به عرضه نسخه های قدرتمندتر از TTS برای مشتریان در بازار اروپا کرده تا دردی به دردهای مشتریان آمریکایی خود اضافه کرده باشد!

آئودی TTS کامپتیشن پلاس رودستر

این نسخه جدید قدرتمندتر آئودی TTS کامپتیشن پلاس نام دارد که به لطف بهره بردن از پیشرانه دو لیتری توربوشارژ نصب شده روی فولکس واگن گلف R، تیگوآن R و آرتئون R بیشینه قدرت تولیدی آن به مرز 315 اسب بخار افزایش یافته است. ولی بر خلاف فولکس واگن های نامبرده که بیشینه گشتاور 420 نیوتن متر را از این پیشرانه استخراج کرده اند، آئودی در TTS کامپتیشن پلاس گشتاور تولیدی آن را روی 400 نیوتن متر حفظ کرده است.

کابین آئودی TTS کامپتیشن پلاس

آئودی TTS کامپتیشن پلاس در نسخه کوپه قادر است طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه رودستر آن به دلیل اضافه وزن ناشی از سقف کانورتیبل که به خودرو تحمیل شده قادر است طی 4.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش هر دو مدل به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده، ضمن اینکه هر دو مدل به صورت استاندارد به سیستم کمک فنر مغناطیسی کنترل شده آئودی مجهز شده اند.

آئودی TTS کامپتیشن پلاس رودستر

تجهیزات و سایر ویژگی ها

نسخه TTS کامپتیشن پلاس یک پله نسبت به قدرتمندترین و مجهزترین نمونه این خودرو یعنی تریم TT RS جایگاه پایین تری دارد. ولی با این وجود تجهیزات بسیار خوبی به صورت استاندارد مانند چراغ های LED، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان موسوم به آئودی Virtual Cockpit و تودوزی چرمی برای آن در نظر گرفته شده است. این نسخه به روزرسانی ظاهری نیز نسبت به مدل معمولی TTS به خود دیده است؛ این به روزرسانی ها شامل نصب رینگ های براق 20 اینچی، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، تریم مشکی ظاهری و گرافیک اعمال شده روی قسمت جانبی بدنه هستند.

آئودی TT برنز سلکشن

آئودی در کنار نسخه کامپتیشن پلاس، یک تریم ظاهری به نام برنز سلکشن را هم برای نسخه معمولی TT و هم برای مدل قدرتمندتر TTS معرفی کرده است. این تریم ظاهری برای هر دو استایل بدنه کوپه و کانورتیبل این خودرو قابل سفارش بوده و به موجب آن تریم مسی رنگ هم در استایل بیرونی و هم در کابین خودرو اعمال می شود. این نسخه دارای چراغ های LED در جلو و عقب، تودوزی چرمی به خصوص و سیستم صوتی قدرتمند با کیفیت Bang & Olufsen است. آئودی تریمی کرومی برای دو خروجی اگزوز این مدل در نظر گرفته و جلوپنجره را به رنگ سیاه تغییر داده است.

نمای عقب آئودی TT برنز سلکشن

سخن پایانی

آئودی قصد دارد فروش TTS کامپتیشن پلاس را از ماه جاری در آلمان آغاز کند که نسخه کوپه آن برچسب قیمت 72 هزار 600 و نسخه رودستر آن قیمت پایه ای معادل 75 هزار و 800 دلار دارد. تریم برنز سلکشن هم در قالب یک پکیج عرضه می شود که قیمت آن برای مدل TT معمولی 7400 دلار و برای TTS چیزی معادل 5400 دلار است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟