مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، پیش از اینکه به رقابت بین این سه خودرو بپردازیم، قصد بیان مشخصات فنی آنها را داریم و باید اظهار کنیم که بسیار به هم نزدیک هستند. هر سه خودرو از پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر، گیربکس هایی اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بهره می برند. تنها تفاوت اصلی میان آنها قدرت تولیدی پیشرانه بوده که آئودی S3 بین هر سه شرکت کننده، با استخراج 310 اسب بخار قدرت، قدرتمندترین شرکت کننده است. در آن سو مرسدس AMG A35 و ب ام و M135i هر دو قادر به تولید بیشینه قدرت 306 اسب بخار هستند.

 

 

لازم به ذکر است که آئودی و مرسدس حاضر در این رقابت هر دو قادر به تولید بیشینه گشتاور 400 نیوتن متر هستند، ولی ب ام و با تولید 450 نیوتن متر گشتاور، پر گشتاورترین شرکت کننده در این درگ ریس است.

 

رقابتی جذاب و تنگاتنگ

مت واتسون مجری Carwow ابتدا به بررسی صدای تولیدی اگزوز هر سه خودرو پرداخت که متاسفانه خودروهای امروزی به دلیل استفاده از توربوشارژ بیشتر صدایی شبیه به جاروبرقی می دهند. ولی در درگ ریس جذابیت این سه خودروی هاچبک مشخص می شود و نتیجه همانند قدرت تولیدی پیشرانه ها به یکدیگر نزدیک است. آئودی S3 به لطف بهره بردن از قدرت بیشتر، سیستم انتقال قدرت فوق پیشرفته کواترو و تعویض دنده های سریع موفق شد با فاصله خوبیی نسبت به ب ام و در جایگاه اول قرار گیرد. در جایگاه دوم هم ب ام و M135i و در جایگاه سوم نیز مرسدس AMG A35 قرار گرفت.

آئودی S3 جدا از سیستم انتقال قدرت کواترو که دلیلی مهم در پیروزی این خودرو محسوب می شود، یک ویژگی بسیار جذاب دیگر هم دارد؛ زمانی که گیربکس اتوماتیک این خودرو در حالت تعویض دستی قرار داشته باشد، با رسیدن دور موتور به محدوده قرمز به صورت خودکار یک دنده به خودرو اضافه می شود؛ البته این مورد می تواند در گاهی اوقات هنگام حرکت در پیست آزار دهنده باشد؛ ولی مانع از وارد شدن فشار زیاد به پیشرانه و همچنین فراموشی برای تعویض دنده می شود.

در هر دو مسابقه رولینگ ریس برگزار شده نیز آئودی S3 به سادگی موفق شد برتری خود را نسبت به دو رقیب آلمانی خود حفظ کند و با اضافه شدن به سرعت فاصله آئودی با رقبا بیشتر هم می شد. در این رقابت سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرم تاثیر چندانی نداشت و پرفورمنس پیشرانه در سرعت و دور بالا اهمیت داشت که مشخص شد بین پیشرانه هایی با حجم و قدرت یکسان تا چه حد می تواند تفاوت وجود داشته باشد.

تنها رقابتی که آئودی در آن از دو رقیب خود شکست خورد، تست ترمز بود که آن هم به دلیل وزن بیشتر S3 نسبت به رقبا بود. در این رقابت ب ام و M135i در جایگاه اولآلن و مرسدس AMG A35 و آئودی با فاصله بسیار کم در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. ولی به طور کلی این رقابت با برتری کامل آئودی نسبت به رقبا پایان یافت.

5 از 1 رای