اخبار خودرو جهان
افزایش قدرت پیشرانه و نصب تجهیزات بیشتر روی مدل پایه

آئودی A6 45 TFSI مدل 2021 معرفی شد

شنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی A6 45 TFSI مدل 2021

در حالی که بسیاری از افراد لحظه شماری می کنند که کمپانی آئودی نسخه سدان RS6 را به منظور رقابت همه جانبه با ب ام و M5 معرفی کند، این کمپانی به روزرسانی سایر مدل های پایه آئودی A6 به منظور رقابت با نسخه های ضعیف تر مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری 5 پرداخته است. در این راستا آئودی به تازگی نسخه A6 اسپرت 45 TFSI را به مدل های قابل سفارش برای A6 در سال 2021 اضافه کرده است.

به گزارش خودرونویس، کمپانی آئودی سعی کرده به منظور جذب مشتری بیشتر به A6 قدرت تولیدی پیشرانه این نسخه و همچنین سطح تجهیزات رفاهی آن را نسبت به مدل پایه پیشین همین خودرو افزایش دهد. این اقدام به منظور جذب مشتری در این بازار اسیووی پسند امروزی صورت گرفته تا بلکه آئودی بتواند با این ترفند مشتریان را به خرید این سدان سایز متوسط پریمیوم و لاکچری ترغیب کند.

 

مشخصات فنی آئودی A6

آئودی A6 45 TFSI 2021 نسخه پایه جدید این سدان سایز متوسط محسوب می شود، بنابراین نباید انتظار نصب پیشرانه بسیار قدرتمند را مانند RS6 را روی آن داشت. این نسخه از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قدرت آن نسبت به نمونه پایه پیشین A6 حدود 13 اسب بخار افزایش یافته و حال به 261 اسب بخار رسیده است.

آئودی A6 45 TFSI مدل 2021

بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه هم 370 نیوتن متر گزارش شده که توسط سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک پیشرفته کواترو و یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود. آئودی در این لحظه بیان نکرده که آیا این افزایش قدرت موجب بهبود عملکرد این نسخه پایه جدید A6 شده یا خیر. ولی جهت یادآوری بیان می کنیم که نسخه 2020 همین خودرو که قدرت کمتری داشت، قادر بود طی 6.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز به صورت الکترونیکی روی 209 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

ویژگی های ظاهری جدید آئودی A6 2021

آئودی برای افزایش جذابیت نسخه پایه A6 مدل 2021، صرفا به افزایش قدرت پیشرانه بسنده نکرده است. این کمپانی یک پکیج ظاهری به نام Black Optic را برای این خودرو به صورت آپشنال به منظور بهبود جنبه بصری ارائه کرده است. همانطور که از نام این پکیج پیداست، این بسته ظاهری دارای قطعات با تریم مشکی رنگ بوده که با سفارش آن جلوپنجره، ورودی های هوای درون سپر، قاب آینه ها و تریم شیشه ها به رنگ مشکی مزین می شوند.

درون کابین هم آئودی به صورت استاندارد سقف را با نمد مشکی رنگ تودوزی کرده است. ضمن اینکه به جای استفاده از چوب گردو در تزیین داشبورد و رودری ها، آئودی از چوب طبیعی با کیفیت Ash در بسیاری از قسمت های کابین استفاده کرده است.

کابین آئودی A6 45 TFSI مدل 2021

تجهیزات ایمنی استاندارد

آئودی این نسخه پایه جدید A6 را به صورت استاندراد به کروز کنترل تطبیقی با تابلوخوان مسیر و کمکی چرخش و همچنین سیستم Side Assist و کمکی ترافیک در عقب راهی بازار می کند. همچنین این سدان لاکچری آلمانی به صورت استاندارد دارای سیستم هشدار خروج بوده و در صورت نزدیک شدن ماشین دیگری به خودرو، پیش از باز شدن درب به سرنشین هشدار می دهد.

داشبورد آئودی A6 45 TFSI مدل 2021

قیمت نسخه پایه آئودی A6

آئودی A6 45 TFSI مدل 2021 برچسب قیمتی معادل 55 هزار و 400 دلار دارد که به این قیمت باید مبلغ 1045 دلار بابت هزینه تحویل را اضافه کرد. بدین ترتیب نسخه پایه آئودی A6 مدل 2021 حدود 500 دلار نسبت به مدل 2020 افزایش قیمت داشته است. مشتریان می توانند به صورت آپشنال پکیج اسپرت را برای A6 سفارش دهند که به صورت استاندارد دارای رینگ 20 اینچی آلیاژی، سیستم تعلیق سخت تر و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه و صندلی های برقی دارای گرمکن است. آئودی قصد دارد که نسخه پایه جدید A6 مدل 2021 را از اواخر سال جاری به بازار جهانی عرضه کند.

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟