اخبار خودرو جهان
به روزرسانی ظاهری بدون تغییر در مشخصات فنی

آئودی SQ2 فیس لیفت 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی SQ2 فیس لیفت

حدود دو سال پیش بود که آئودی کراس اوور اسپرت و کامپکت SQ2 را معرفی کرد؛ بدین ترتیب این خودرو به هیچ وجه قدیمی و از مد افتاده نبود. ولی آئودی تصمیم گرفت که آن را فیس لیفت کند و حال نسخه فیس لیفت SQ2 معرفی شده است.

به گزارش خودرونویس، همانطور که انتظار داشتیم، آئودی SQ2 فیس لیفت از المان های ظاهری مشابهی با Q2 به روزرسانی شده که در اوایل سپتامبر معرفی شد، بهره می برد. البته تمامی این المان های ظاهری مشابه با ذات اسپرت تر این خودرو تطبیق داده شده اند. با وجود اینکه این فیس لیفت بسیار زود هنگام و غیرمنتظره بود، آئودی تغییرات کوچکی را در استایل ظاهری SQ2 نسبت به مدل پیشین اعمال کرده؛ البته که ما همچنان منتظر هستیم تا تصاویر مربوط به کابین این خودرو منتشر شود.

نمای عقب آئودی SQ2 فیس لیفت

تغییرات ظاهری آئودی SQ2 فیس لیفت

تغییراتی که آئودی در طراحی SQ2 فیس لیفت اعمال کرده از پروفیل جلوی این خودرو و جلوپنجره آغاز می شود. به عبارت دیگر جلوپنجره بزرگ چند ضلعی SQ2 حال طراحی شکیل تر و پیچیده تری نسبت به مدل پیشین گرفته و دارای مش بندی چند ضلعی و همچنین یک نوار باریک ورودی هوا در نزدیکی لبه کاپوت است.

چراغ های LED ماتریکس این خودرو نیز دارای LEDهای روشنایی در روز با گرافیکی جدید هستند که طراحی آن با سایر محصولات جدید آئودی مشابه بوده و چهره مدرنی به SQ2 بخشیده است. آئودی در ادامه تغییراتی در طراحی سپر این خودرو نیز اعمال کرده که نقطه منفی آن ورودی های هوای مصنوعی طراحی شده در قسمت های کناری سپر است.

در قسمت عقب هم شاهد المان های مصنوعی مانند ورودی های هوای پلاستیکی مشکی رنگ در قسمت کناری سپر هستیم. این المان های مصنوعی مانند یک ویروس واگیردار به جان صنعت خودروی جهان و تمام خودروسازان افتاده است. آئودی بیشتر زمان خود را روی بازطراحی چراغ های LED عقب صرف کرده و یک تم تیره در آنها نسبت به مدل پیشین اعمال کرده است.

آئودی SQ2 فیس لیفت

دو پکیج ظاهری مشکی آپشنال برای این خودرو در دسترس بوده که به واسطه سفارش آنها بسیاری از قطعات بدنه خودرو مانند جلوپنجره، ورودی های هوا، دیفیوزر، قاب آینه های جانبی، ستون C و چهار سر اگزوز طراحی شده در قسمت عقب به رنگ مشکی براق مزین می شوند.

 

مشخصات فنی آئودی SQ2

از آنجایی که این خودرو تنها یک فیس لیفت بوده، تغییراتی در مشخصات فنی آن نسبت به مدل پیشین اعمال نشده و همچنان با مشخصاتی یکسان با همزاد فولکس واگن خود یعنی T-Roc R به بازار عرضه می شود. این خودرو از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 300 اسب بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتن متر است. نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه توسط سیستم انتقال قدرت فوق پیشرفته کواترو به هر چهار چرخ منتقل می شود.

آئودی SQ2 بسته به سفارش مشتری با رینگ های 18 و 19 اینچی قابل سفارش بوده و با هر دو نوع رینگ تنها طی 4.9 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نمای جانبی آئودی SQ2 فیس لیفت

این نسخه حدود 20 میلی متر فاصله کمتری با سطح زمین نسبت به Q2 استاندارد داشته و به منظور بهره بردن از پیشرانه قدرتمندتر، دیسک های ترمزی بزرگتر با ابعاد 340 میلی متر در جلو و 310 میلی متر در عقب برای آن نصب شده است.

 

سخن پایانی

آئودی از همین لحظه فروش SQ2 فیس لیفت را در اروپا آغاز کرده و بنا دارد که این خودرو را از اوایل سال 2021 به مشتریان تحویل دهد. برچسب قیمت مدل پایه SQ2 در آلمان 45 هزار و 700 یورو اعلام شده که چیزی معادل 52 هزار و 300 دلار است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟