مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، این نسخه جدید آئودی A3 40 TFSI e PHEV نام دارد که به دلیل این نام طولانی ما آن را به اختصار A3 پلاگین هیبریدی می نامیم. قلب تپنده این هاچبک پریمیوم الکتریکی سازی شده، متشکل از یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با بیشینه قدرت تولیدی 148 اسب بخار است. در کنار این پیشرانه بنزینی، یک موتور الکتریکی با 107 اسب بخار قدرت نیز نصب شده است. بدین ترتیب بیشینه قدرت مجموع این سیستم هیبریدی به 210 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 350 نیوتن متر رسیده است.

نمای جانبی آئودی A3 اسپرتبک پلاگین هیبرید

این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس شش سرعته اس ترونیک که حال وزن کمتری نسبت به گذشته هم دارد، به اکسل جلوی آئودی A3 اسپرتبک منتقل می شود. خوشبختانه نصب پک باتری این خودرو مقدار زیادی از فضای صندوق را اشغال نکرده است. به موجب این پک باتری، 100 لیتر از فضای بار این هاچبک پنج درب نسبت به نسخه بنزینی آن کاهش یافته و فضای بار پشت صندلی ردیف دوم آن به 280 لیتر محدود شده است.

این هاچبک پلاگین هیبریدی کامپکت قادر است طی 7.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 228 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. آئودی A3 پلاگین هیبریدی قادر است در حالت تمام الکتریکی بیشینه مسافت قابل توجه 66 کیلومتر را طی کند. انتظار می رود که پک باتری آئودی A3 پلاگین هیبریدی در صورت اتصال به شارژ خانگی در حدود چهار ساعت به صورت کامل شارژ شود.

نمای جلو آئودی A3 اسپرتبک پلاگین هیبرید

استایل ظاهری

ظاهر سبک طراحی کراس اوور آئودی Q3 به سایر محصولات کامپکت این برند نیز سرایت کرده و حال شاهد نصب جلوپنجره عریض تر، چراغ های جلو با دیزاینی جدید، تغییرات در خطوط طراحی کاپوت و همچنین ورودی های هوای جدیدی هستیم. در پروفیل عقب هم شاهد نصب چراغ هایی با دیزاین جدید و سپری به روزرسانی شده هستیم. به طور کلی آئودی A3 جدید به نسبت نسل قبل دارای طول و عرض بیشتری بوده و استایل اسپرت تر و بهر مراتب جذاب تری دارد.

نسخه پلاگین هیبریدی آئودی A3 به صورت استاندارد با رینگ های 16 اینچی راهی بازار می شود. ولی به صورت آپشنال امکان سفارش رینگ های 17 یا حتی 18 اینچی نیز برای این هاچبک کامپکت وجود دارد. این خودرو به صورت استاندارد به چراغ های جلوی LED آئودی مجهز شده است؛ ولی به صورت آپشنال امکان سفارش LEDهای ماتریکس برای چراغ های جلو وجود دارد.

نمای عقب آئودی A3 اسپرتبک پلاگین هیبرید

تجهیزات رفاهی

از جمله سیستم های رفاهی نصب شده در کابین A3 پلاگین هیبریدی می توان به نمایشگر تمام دیجیتالی در پشت فرمان، غربیلک فرمان با روکش چرمی و کلیدهای کنترلی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه اشاره کرد. به صورت آپشنال امکان نصب نمایشگر دیجیتالی بزرگتر 12.3 اینچی هم در پشت فرمان این خودرو به همراه هد آپ دیسپلی رنگی وجود دارد. همانند سایر مدل های آئودی A3، این نسخه پلاگین هیبریدی هم دارای یک نمایشگر لمسی بزرگ در میان داشبورد، کلیدهای کنترلی جدید برای تنظیم سیستم تهویه و همچنین یک موس روتاری جدید برای کار با نمایشگر سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی است.

کابین آئودی A3 اسپرتبک پلاگین هیبرید

آئودی همچنین قصد دارد به زودی نرم افزار Car to X را روی A3 نصب کند. به لطف این نرم افزار خودرو به صورت زنده با علائم راهنمایی و رانندگی، زیرساخت های مسیر و سایر خودروهای آئودی در خیابان ارتباط برقرار می کند و اطلاعاتی زنده در خصوص مسیر و پارکینگ ها به راننده و خودرو مخابره می شود.

 

سخن پایانی

آئودی قصد دارد که A3 اسپرتبک پلاگین هیبریدی را با قیمت پایه 42 هزار و 760 دلار راهی بازار جهانی کند. به عبارتی این نسخه الکتریکی سازی شده 9 هزار دلار نسبت به ارزان ترین مدل A3 جدید قیمت بیشتری دارد. البته لازم به ذکر است که آئودی این نسخه پلاگین هیبریدی را برای تریم پایه تکنیک این خودرو عرضه نمی کند. مشتریان این خودرو تا پیش از پایان سال جاری، A3 اسپرتبک پلاگین هیبریدی خود را دریافت خواهند کرد.

منبع motor1
5 از 1 رای