اخبار خودرو جهان
استایلی به روزرسانی شده در کنار نصب تجهیزات مدرن

آئودی Q2 فیس لیفت 2021 معرفی شد

چهارشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نمای جلو آئودی Q2 2021

مشخصات فنی به گزارش خودرونویس، آئودی Q2 در ابتدای زمان عرضه در آلمان با یک پیشرانه 1.5 لیتری TFSI راهی بازار می شود. این پیشرانه ضعیف ترین موتور این خودرو بوده که قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه قادر است در مواقع غیر اضطراری، دو سیلندر […]

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، آئودی Q2 در ابتدای زمان عرضه در آلمان با یک پیشرانه 1.5 لیتری TFSI راهی بازار می شود. این پیشرانه ضعیف ترین موتور این خودرو بوده که قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه قادر است در مواقع غیر اضطراری، دو سیلندر را از مدار خارج کند تا مصرف سوخت آن بهینه تر شود.

البته این غیر فعال سازی تنها در زمانی صورت می گیرد که راننده به تمام قدرت پیشرانه نیاز نداشته باشد. برای انتقال نیروی این پیشرانه به چرخ ها یک گیربکس شش سرعته دستی و یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک قابل سفارش است. آئودی بیان کرده که دو پیشرانه بنزینی دیگر و دو پیشرانه دیزلی نیز برای این خودرو در اروپا به زودی معرفی می شوند.

نمای عقب آئودی Q2 2021

تغییرات ظاهری

آئودی تغییراتی در طراحی جلوپنجره Q2 اعمال کرده تا استایل آن را مقداری خشن تر کند. قسمت پایینی پروفیل جلو دارای ورودی های هوای بزرگتری در گوشه ها بوده که چهره تهاجمی تری برای Q2 به ارمغان آورده است. این Q2 به روزرسانی شده حال به صورت استاندارد دارای چراغ هایی LED است و به صورت آپشنال نیز امکان نصب چراغ های LED تطبیقی ماتریکس آئودی وجود دارد. چراغ های اصلی حال در قسمت بیرونی و لبه قاب چراغ ها طراحی شده اند که باعث شده روشنایی آن ها در مسیرهای تاریک بهتر شود.

آئودی پنج رنگ جدید را نیز به پالت رنگ Q2 اضافه کرده است. این رنگ ها که سبز سیبی، خاکستری Arrow، خاکستری منهتن، آبی ناوارا و آبی توربو هستند بسته به سفارش مشتری روی بدنه نقاشی می شوند. با توجه به رنگی که مشتری برای بدنه این خودرو انتخاب می کند، ستون C نیز به رنگ های مختلفی اعم از رنگ بدنه، مشکی، خاکستری یا نقره ای قابل سفارش است.

نمای جانبی آئودی Q2 2021

طراحان آئودی دیزاین سپر عقب را نیز تا حدودی تغییر داده اند. کانال های هوای مصنوعی در سپر عقب این کراس اوور طراحی شده اند که استایل آن ها کاملا با ورودی های هوای نصب شده در سپر جلو هماهنگ هستند. یک دیفیوزر نیز در قسمت پایینی پروفیل عقب طراحی شده که باعث شده خروجی اگزوز در پشت آن پنهان شود. همانند تغییراتی که در پوزه این خودرو اعمال شده بود، این تغییرات طراحی در قسمت عقب هم موجب خشن تر شدن چهره Q2 فیس لیفت شده است.

 

کابین

درون کابین تغییرات زیادی نسبت به مدل پیشین اعمال نشده است. دریچه های هوای سیستم مقداری تغییر کرده اند و طراحی آن ها پیچیده تر از گذشته شده است. شیفتر دنده نیز نسبت به مدل پیشین تفاوت کرده است. در خصوص تودوزی، آئودی دیگر قصد استفاده از جیر آلکانتارا را ندارد؛ به جای آن آئودی قصد دارد از میکروفایبر دینامیکا در قسمت هایی که نیاز به استفاده از جیر مصنوعی است، استفاده می کند.

کابین آئودی Q2 2021

نسخه های پایه آئودی Q2 همچنان با یک نمایشگر آنالوگ در پشت فرمان راهی بازار می شوند. ولی نسخه های مجهزتر این خودرو به نمایشگر دیجیتالی آئودی virtual Cockpit مجهز شده اند. همچنین یک نمایشگر 8.3 اینچی تمام لمسی هم در قسمت بالایی داشبورد Q2 نصب شده است.

صندلی ردیف عقب آئودی Q2 2021

تجهیزات ایمنی و رفاهی

آئودی کروز کنترل تطبیقی پیشرفته خود را نیز روی آئودی Q2 نصب کرده که این سیستم با سیستم رهیاب MMI، نمایشگر دیجیتالی Virtual Cockpit و همچنین گیربکس اتوماتیک این خودرو کاملا هماهنگ است. این تکنولوژی قادر است که خودرو را در جاده در بین یک خط حفظ کند و قابلیت شتابگیری، ترمز و کنترل فرمان را دارد. با فعال بودن این سیستم راننده تنها نیاز است که دست خود را روی فرمان نگه دارد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟